Gå til innhold

gravid!! igjen...blanda følelser...

Gjest

Anbefalte innlegg

Skrevet

var til legen 2juli får å ta sånn glukosebelastning (sjekke sukker nivået i blode)..jeg har vært litt kvalm i d siste å kastet opp før jeg skulle til legen den morgenen..

da tenkte jeg på kanskje æ skulla tatt en gravid test med d samme.men hadde ikke noe glass å tisse i.. så tenkte at de kunne kunne sjekke d med en blod prøve men d viste seg at de hadde glass der jeg kunne tisse i mens jeg satt å ventet på svar på sukker greia.. jeg fikk tissa en liten svett i en kopp å leverte den. satte med på vente rommet å etter par min kom "damen" å hentet meg å sa.. "testen var posetiv.. skal jeg si gratulerer? :) "

da kom det masse tanker i hode mitt å æ smila fra øret te øret :) :)

Kjempe god nyhet.. jeg hadde "prøvd" i ett år ca.. jeg har PCO så jeg tenkte ikke på å bli gravid med det første.. :) men d passer perfekt nå :) Har ei datter som blir 2år 2.aug. hun er litt baby syk hun også :)

men det jeg gruver meg litt til nå er å fortelle mamma å pappa... sist jeg var gravid ville de at jeg skulle ta abort pga at jeg var ung.. forholde med pappan var ganske fersk.. å jeg var arbeidsledig...

nå er jeg fortsatt arbeid ledig å sliter med overvekt å få meg jobb pga overvekta...

så jeg er kjæmpe gla meeen litt nærvøs å fortelle d til mamma å pappa :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gratulerer!!

er du gammel da?

ikke ta dette personlig å bli såret eller sur eller noe, men hvor overvektig er du egentlig? hvor mye veier du liksom?

er selv overvektig skjønner du...ganske overvektig faktisk!!

jeg om min samboer har vært sammen i 5år, og har veldig lyst på baby...jeg er snart 20, og han er 23!

men det er noen som sier at det kan være vanskelig å gå gravid når man er overvektig...hva mener du?

jeg vil også veldig gjerne ha en baby mage...men vet ikke, siden jeg er ganske feit...!!

jeg tror foreldrene dine tar det bra jeg...du har jo ei datter fra før, så de vet jo at du greier det!

lykke til<33

Skrevet

jeg er 22.. å er ganske overvektig.. ! d er vell en del risiko når man er så stor å være gravid.. men d gikk jo bra sist gang å.. men da var jeg ikke så stor som nå..

Skrevet

Veit du hva, jeg tror foreldra dine takler det bedre denne gangen jeg :-)

De forguder jo Erina, og blir jo morro for henne og få søsken også..

Men det viktigste er jo at du og E.... ønsker dette da :-)

Så sammen klarer dere det kjempe fint :-)

Ha med deg E..når du forteller det til foreldrene dine, nå har dere jo vært gjennom det engang før og veit hva dere går til og har nå en del erfaring med dere med hva det vil si og ha unge, og dere har nå klart dere fint så langt s jeg tror det vil gå veldig fint og fortelle det til foreldrene dine :-)

Og jeg synes nå ikke du er så stor jeg da.

Og du kan få hjelp av legen og slikt til og legge opp et kosthold du kan følge mens du går gravid for og unngå at du går opp noe særlig mens du går gravid..

Kommer til og gå kjempe fint denne gangen også skal du se :-)

Og er folk som er mye større en deg som har gått gravid og det har gått supert :-)

Og du vil sikkert få kjempe fin oppfølging av lege i svangerskapet..

Skrevet

har nå sagt d til mamma å pappa.. å reaksjon ble som æ trudde... de vil at jeg skal ta abort :( pga at de er redd får helsa mi, at æ ikke har jobb (pga overvekt psykisk/fysisk),at æ har d rotete hjemme og at de mene pappan ikke tar nok ansvar.....

blir så sint å skuffa at de ikke kan vær litt gla.. ikke mist støtte mæ på d valget æ vil ta.. ikke råde mæ te å ta abort får d trur dæm e d beste.. åååå blir så sint...

Skrevet

dere må jo selfølgelig gjøre som dere ønsker, dere er da strengt tatt voksne...

på en annen side vil jo foreldrene dine bare ditt beste, og velger du å beholde så vil de støtte deg i det, og bli like glad i barnet, som de ville ha blitt om du var 5 år eldre og hadde fast jobb.

men du kan jo prøve å vise demhva du kan klare! rydd opp hjemme, prøve å få deg litt jobb å gjøre, piske typen til å ta mer ansvar osv. Vis deg som den voksne kvinnen du faktisk er!

Skrevet

jo da.. men blir bare så fustrert...

men no ska æ te legen å høre hva han har å si.. å hvor langt jeg er på vei :):)

Skrevet

Jobb er ingen krise, jeg har heller ikke jobb, vi har da klart oss fint til nå vi, jeg gikk skola når jeg ble gravid nå men siden det var privat skole får jeg ikke fødselsstipend med andre ord får ikke ei krone det året jeg går hjemme..

Dere har jo det meste dere trenger denne gangen av utstyr også.

Skjønner jo at dem er bekymra pga helsa di men da kan dem heller støtte deg da istedenfor og si abort, abort er ikke barebare heller.

Og du vi har det ikke super ryddig her heller, det er umulig og ha det strøkenet 24 timer i døgnet når vi har unger, her er det ryddig mens Amalie og Eirik er på jobb også kommer alt av leker inn i stua, Amalie drar inn på vesker og sko og skal leke "dame".

Og nå som jeg går gravid så er ikke rydding min største prioritet, tar litt nå og da..

Gjør det som du føler er riktig for deg du, snakk med legen om hvordan du har det, og du vil få oppfølging gjennom hele svangerskapet ang kosthold og alt så den delen ville ikke jeg bekymra meg for om jeg var deg igrun.

Dette er ditt valg og E.... støtter deg og det er det som er viktigst..

Og blir jo kjempe gøy for Erina da, blir ca samme alders forskjell mellom dem som det blir mellom Amalie og Alexandra :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...