maibaby-Ingrid2008 Skrevet 4. juli 2008 #1 Skrevet 4. juli 2008 Fikk det anbefalt av gynekologen på 6-ukerskontrollen, som vil sette den inn om 2-3 uker. Noen er erfaringer med det? Hvor mye betalte dere for det?
Tammi Skrevet 4. juli 2008 #2 Skrevet 4. juli 2008 Jeg fikk hormonspiral anbefalt etter at nummer 1 var født, men fortsatte heller med p-piller en stund. Skal på 6-ukerkontroll på mandag til en annen lege enn sist (har fått nr 2 nå), skal spørre han om forskjellene. Hvis ingen her inne vet det??
velsignet med to Skrevet 4. juli 2008 #3 Skrevet 4. juli 2008 Jeg har, fikk satt inn for halvannen mnd siden. Er kjempefornøyd så langt, har ikke merket noe til den bortsett fra sterke menssmerter de første dagene etter at den ble satt inn. Betalte vel ca 6-700 for den, inkl. konsultasjonen hos legen.
maibaby-Ingrid2008 Skrevet 4. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. juli 2008 Jeg vet ikke noe særlig om kobberspiral eller hormonspiral foreløpig, men jeg vil ikke gå på noe med hormoner. Da er kobberspiral det eneste alternativet utenom kondom.
Ginger-mor Skrevet 4. juli 2008 #5 Skrevet 4. juli 2008 Jeg fikk satt inn kobberspiral ca 8-9 uker etter fødselen. Har ikke merket noe til den foreløpig, og det lover jo godt:) Men nå har ikke jeg fått tilbake mensen ennå heller da, så det blir spennende å se når den kommer. Jeg betalte ikke noe for den heller (studenthelsetjenesten).
lille me og mine Skrevet 4. juli 2008 #6 Skrevet 4. juli 2008 satt inn kobberspiral på 6ukers kontrollen, det var helt j... å sette den inn da siden jeg fortsatt var veldig sår etter fødselen. Ellers har jeg ikke merket noe til den, litt småblødning de første dagene mn ellers ingenting.
mai mammaen til to Skrevet 4. juli 2008 #7 Skrevet 4. juli 2008 jeg skal sette inn en slik en og. men fikk beskjed om at hun ville ikke sette den før minst 3 mnd etter fødselen...
Mammaen til Turid Skrevet 5. juli 2008 #8 Skrevet 5. juli 2008 jeg skal sette inn hormonspiral, men legen vil ikke gjøre det før etter tidl. 3 mnder etter fødselen pga at spiral kan sette seg fast dersom det gjøres før.. og må da opereres ut.. =)
nurket4a Skrevet 5. juli 2008 #9 Skrevet 5. juli 2008 Jeg fikk satt inn kobberspiral for 14 dager siden, småblødde litt etterpå men ingen smerter. Legen anbefalte denne ettersom jeg reagerer mye på hormoner fra p-piller. Har hørt at man kan blø mer under mensen, men kan da ikke bekrefte det enda... ;-)
maibaby-Ingrid2008 Skrevet 6. juli 2008 Forfatter #10 Skrevet 6. juli 2008 Ble litt skeptisk nå siden noen har fått beskjed om å vente til det har gått 3 mnd siden fødsel med å sette den inn. Bør jo stole på gynekologen min, men likevel.. Flere som har satt den inn før det har gått 3 mnd? Eller fått beskjed om å vente?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå