Gå til innhold

Hva betyr det når jordmor sier at jeg har enda en liten skjededel igjen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var til modningsakupunktur idag, og stripping/tøying. (AU forresten..)

Men når jordmor kjente på meg, sa hun: Jeg får inn to fingre, kjenner hodet til barnet. Du har enda en liten skjededel igjen, men det skjer absolutt noe her.

Jeg pratet videre om at hun kjente hode, så jeg glemte å spørre hva hun mente med skjededel!

HÅPER noen kan svare meg!!!!

Fortsetter under...

Skrevet

Tror skjededel er livmortappen som man kjenne "oppi der" før den flater seg ut og blir en del av åpninga...skjønte du det?? I alle fall sånn jeg forstod det på sist kontroll...da skulle de nemlig sjekke om jeg var moden.

Skrevet

skjededelen er den delen av livmorhalsen som stikker ut i skjeden. bedre kjent som livmortappen;)

denne skal forkortes og til slutt avflates før fødselen starter skikkelig.

Skrevet

OK, takk. Betyr det da at jeg kan gå i fødsel snarlig? Eller kan jeg risikere å gå lenge til? Jeg har en dato for igangsetting, men dersom jeg er veldig "klar" så kan jeg jo vente til det skjer selv - er jo bedre det.

Skrevet

Tja, vet at det ikke er uvanlig å gå rundt med åpning ei stund desverre. Og åpning kan gå tilbake også desverre. Jeg sier det ikke for å ta motet fra deg, men for at du skal vite at det er mulig så du ikke blir for utålmodig. Lykke til uansett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...