Gå til innhold

Bleieslutt, hvor gamle er barna "vanligvis" ut

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest trønder25århar1avhver06og08:)
Skrevet

Er de ikke 3-4år da ?

Skrevet

Veldig varierende, noen slutter når de er 2 mens andre venter til de er 4. Gutten min på 2 år og 8 mnd er ikke i nærheten av å slutte, han vil ikke sitte på do, men andre barn i barnehagen på hans alder holder på å slutte/har sluttet.

En venninne av meg hadde fått beskjed på helsestasjonen at så lenge de slutter før de er 4 var det helt greit..

=)

Skrevet

Her i Norge er det nok mest vanlig at de slutter et sted mellom 3 og 4 år. Det var imidlertid en interessant artikkel i siste foreldre og barn, i Kina slutter de rundt 1 år. En norsk 2 åring med kinesisk mor var på ferie i Kina og de fikk ikke kjøpt bleier til 2 åringer!! Og besteforeldrene var veldig flaue over at barnebarnet ikke hadde sluttet, så der ble gutten tørr på en uke... Uten bleier måtte de jo bare.

Skrevet

tror nok de fleste bruker til de er minst 3 år.. mini her bruker bleier enda. hun er 2 år og 2 mnd.. men hun har begynt så vidt å tisse på do denne uken da.. har tisset tre ganger i dag + hatt et uhell. og i går tisset hun vel to tre gagner og. uten å ha noen uhell.men tar bare av henne bleien hjemme da..

nå skal vi på hytten i morgen og være noen dager så da har hun stor mulighet til å gå naken og uten så masse klær hele dagen..;) håper hun slutter nå egentlig... selv om det egentlig ikek er noe styr med den bleien..

Skrevet

Snuppa mi er 2 år og 7 mnd, og hun sluttet helt i forrige uke.

Jobber på småbarnsavdeling i bhg, og jeg har to som er født i februar og mars 05 som har slutta... De som er født i april t.o.m juli har ikke slutta enda...

Det sies vel at det vanlige er den sommeren (fordi mange synes det er enklere å slutte da) de er +/- 3 år...

Skrevet

Eldstemann sluttet den uka han ble 3 aar , mens mini er nok et untak vil jeg tro da han sluttet aa baesje bleia da han var 18 mnd og naa som han er to gaar han alltid uten bleie hjemme, men vi tar dem fremdeles paa naar vi skal ut paa litt lengre turer for han kan glemme seg.

Han sover ogsaa formiddagshvil uten bleie saa vi satser paa aa bli kvitt de i loepet av de 4 ukene som er igjen foer nr 3 kommer :)

Skrevet

Alle jeg kjenner har slutta når d eer mellom 2 og 3 år. Syns det virker drøyt å ha en unge på 4 i bleier jeg altså...med mindre det er medisinske grunner til det.

Tidligere sluttet jo unger med bleier når de var mellom 1 og 2, hvorfor skal de nå slutte når de er 4 liksom??

Skrevet

Gutten min sluttet når han var 2 år og 8 måneder, tror det er ganske gjennomsnittlig. I ettertid tror jeg nok jeg kunne fått det til noen måneder tidligere, for han har nesten ikke hatt uhell. Men han var min første så jeg hadde jo ikke all verdens erfaring.

Jeg tenker at barn som går med bleier til de er 3 år har litt late foreldre... Så sant det ikke er noe "feil" med barnet da. I resten av verden får de det til mye tidligere enn her! Det klarer de pga mindre ressusjer og mer jobb med bleier... For oss er det for lettvint og billig å bare kjøpe enda en bleiepakke!

Best å være anonym nå...

Skrevet

Gutten min belv 3 år i juni og han sluttet med bleier for 2 uker siden. Men han må ha bleie på natten. Etter en uke med tiss i sengen 1-2 ganger hver natt sa vi at han måtte ha bleie på natten litt til. Han klarer ikke å holde lenge på tissen. Når han sier han må på do tar det bare noen få sekunder så kommer det.

Skrevet

guttungen på snart tre år bruker bleie ennå. han vet hvordan det kjennes ut når han må tisse, men som regel går det i bleia. han tisser også på do.

Skrevet

jenta mi sluttet da hun var 23 mnd. syntes barn bruker bleier unødvendig lenge. foreldrene gidder rett og slett ikke tror jeg. mer lettvint å beholde bleia

Skrevet

Storesøster er 3 år og 2 mnd og har vært tørr et par uker. Jeg prøvde en gang tidligere i vår, men hun forsto det ikke, rakk ikke doen og tisset alle veier.

Skrevet

Elste jenta var akkurat fylt 2 år, og yngste jenta blir 2 år den 19 juli. Og har begynnt å gå med truse i helgene.......og det går kjempe fint, men selvagt må man passe på å spørre hele tiden. Jeg tror nok at mange kunne ha sluttet en del tidligere en 3 år. jentene er vist litt kjappere en guttene etter det jeg har hørt.

Skrevet

jeg er vel en gånn der lat mamma som det sies her, jeg er vel en mamma som ikke gidder jeg da.

Men med en knall hard hverdag, som alene mamma, og i full jobb OG lang vei til jobb, så står vi opp 06, og ut døre før 07. Vi er ikke hjemme før 17. Minisnupp er i seng kl 19.

JEg har rett og slett ikke oerskudd til å styre med dette bleieslutt opplegget de to timene jeg har med min datter hver dag.

Ikke når hun er en av de som protesterer vilt og uhemmet når hun ser potta eller doringen. Hun er to og etthalvt, og jeg orker ikke krigen.

Men, jeg er vel en lat og giddalaus mamma jeg dah....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...