Tammi Skrevet 4. juli 2008 #1 Skrevet 4. juli 2008 Vi har nettopp bestilt fotografering hos Fame. Noen som har tatt bilder hos Fame?? Fornøyde? Fine/morsomme bilder? Hvordan var selve bildetagninga? Det blir lillebror og storebror pluss mannen min og meg som skal fotograferes. Barna er 17 måneder og 2 måneder. Erfaringer med fotografering av barn i disse aldrene?
Tuppen og mini Skrevet 4. juli 2008 #2 Skrevet 4. juli 2008 Heisann! Vi tok bilder hos Fame. De er veldig flinke og bildene ble flotte. De er flinke til å fange koselige øyeblikk, og ikke bare ta når alle smiler.... Det beste er hvis du ser litt på hjemmesiden først, og får litt ideer om hva du vil ha. Du kan få flotte livlige bilder, men tror du må spesifisere det til fotografen. Vi hadde ikke tenkt så nøye gjennom det, så han tok mer tradisjonelle oppstilte bilder, men de ble veldig fine de altså! Ta gjerne med ting du vil bruke i bildene (feks, stol, ball etc.) MEN, stort men for oss. Det er rådyrt! De selger kun ferdig innrammede løsninger, ikke bare bildene, og jeg fikk virkelig bakoversveis av prisene. Mye billigere hos mer tradisjonelle fotografer jeg har sjekket hos.
Tammi Skrevet 4. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. juli 2008 Må man kjøpe bilde som er ferdig innramma altså?? Har du et priseksempel?? Tusen takk for at du fortalte dette! Vi har nemlig ikke altfor mye penger, så da kan det hende at vi burde avbestille hos Fame. De har tilbud nå med gratis fotografering, bildeframvisning og et bilde, men da kan det jo hende at det er billigere hos en mer tradisjonell fotograf likevel.
Tuppen og mini Skrevet 5. juli 2008 #4 Skrevet 5. juli 2008 Hei igjen! Ja, du må kjøpe dem ferdig innramma. På den visningstimen så har de jo laget ferdig masse forskjellige fine forslag, så man blir litt revet med... det blir jo så fint :-) Vi hadde tatt en del forskjellige bilder sammen med besteforeldre osv, så vi falt veldig for et forslag der det var et stort bilde av mini, satt sammen med flere andre småbilder rundt. total størrelse 60*60 cm. Men det kostet over 7000 kr, så det hadde vi rett og slett ikke råd til :-) Av vanlige bilder hvis dere bare skal ha ett bilde (ikke sammensatt kollage) er det minste 14*18 cm. (ikke så veldig stort....) Det er passepartout inni, så rammen blir 24*28 cm. Dette koster 2400,- Skal det være noe størrelse på bildet, sånn man ser for seg at har hedersplassen i stua liksom, så må man vel kanskje opp i 32*40 cm (rammen er da 54*62) Dette koster 5200,- Vi endte opp med å bare kjøpe småbilder, for å gi til besteforeldre etc. 5 småbilder med helt enkle rammer uten passepartout 14*18 cm kr. 2725,- totalt. Håper dette var til hjelp :-)
nurket4a Skrevet 5. juli 2008 #5 Skrevet 5. juli 2008 Syntes Fame høres ganske dyrt ut. Jeg har bestilt time på Studio G (studiog.no), ringte i dag for å høre på pris, var da litt vanskalig å få med seg alt med en pratende lillemann ved siden av. Men 8 prøvebilder i album koster kr 1290. Spurte desverre ikke etter hva forstørrelser koster...
Tuppen og mini Skrevet 5. juli 2008 #6 Skrevet 5. juli 2008 Ja, det er det som er bra med andre fotografer, at man faktisk kan få et lite album til ikke så verst pris. Skal man ha album med småbilder på fame så koster det minste 3900 kr... Absolutt utrolig bra bilder der, så hadde jeg hatt råd.... ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå