Gå til innhold

Kontroll fullgått 36+1

phantomet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag har vi vært på ny kontroll. T&T er fremdeles svært aktive inne i hybelen sin ifølge ctg målingene. Denne aktiviteten har nå frastjålet nærmest all søvnen for hybelverten, som nå bare sover 1,5 time i døgnet i snitt... Prøver å hvile, men gutta krever endring av stilling jevnlig.

Idag var det en ny kvinnelig lege som stod for kontrollen. T&T ser fremdeles ut til å trives, men vekstavviket for tv1 har økt. Noe legen ville følge tettere opp frem mot keisersnittet, og mulig fremskynde KS.

Er plaget med kløe, som har blitt mer påtrengende i det siste, så det ble tatt ny blodprøve, forrige ukes prøve viste noe forhøyede verdier, og dette er også med på å bestemme om gutta skal se dagens lys før det planlagte KS den 15.

Tv sitter fremdeles i skrått seteleie, med rumpa dypt nede i bekkenet. Tv2 er helt på tvers med hodet til motsatt side av broren....

Jeg er spent på om vi kan gjenkjenne personligheten til de to utfra hvordan de nå er i magen....

Jeg signerte idag på begjæringen om steriliseringe under KS. Vi er enige om at 6 unger er nok i phantom-hulen. *smiler*

Blodtrykk og urin er perfekt. Det samme en mangelen på hevelser i kroppen. Synes ikke null i ødem er så verst med tanke på varmen som igjen har inntatt østlandet...?

Men det er tungt å gå tvilling-gravid på tampen. Jeg legger ikke skjul på at for min del kan gjerne T&T komme nå. Alt er klart til mottakelsen av dem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sterilisering, ja... Kanskje ikke dumt... Hihi... :-) :-) Blir spennende å høre hva de sier på mandag. 2 dager igjen til det er ensifret antall dager til du møter turbotvillingene!!

Skrevet

Uff, 1 1/2 times søvn er ikke mye. Får vel snart noen festelige hallusinasjoner du ;-)

Men skjønner hva du mener. Er jo "bare" 30 uker og våkner utrolig mange ganger om natta i tillegg til at det er vanskelig å sovne igjen! God liggestilling er gresk med to i magen!

Men er jo ikke lenge igjen!

Lykke til videre!

Skrevet

Så bra å høre at det går bra med deg og dine også, til tross for søvnmangel og kløe og alt sånt. Det nærmer seg jo virkelig nå, og jeg krysser fingrene for at du snart sitter der med to friske, fine barn du også! Lykke til i innspurten!

Skrevet

Var på vei å sende deg en sms og høre hvordan det går men så gikk jeg inn her først :)

Hua meg, høres som du har det slitsomt nå ja! Får håpe de fremskynder KS litt slik at du ikke er helt utslitt når de kommer. Du vil treng litt krefter når de små turboguttene er ute ;)

Hvordan gikk det med barnesengen? Fikk phantommannen fikset den eller ble det en tur til ikea?? ;)

Her har jeg presis klart av 29 timer alene med guttene. Man og storesøster er på hytta til svigermor og kommer hjem sent ikveld... Det har gått over alle forventinger. Ja, ja, jeg har tatt dagen som den kommer og ikke mast med å samkjøre dem. Det har gitt litt ekstra jobb for meg men jeg har unngått alt for masse hyling og gråting.

Stor klem

Skrevet

Det der med søvn hørtes slitsomt ut altså - skjønner det begynner å gå på helsa løs snart.. Godt at det ikke er mange dagene igjen - og kanskje skjer det før fastsatt dato også!! Men ikke verst at kroppen din holder stand med null vann i kroppen, protein eller blodtrykk :) Varmen på Østlandet skal roe seg litt de nærmeste dagene så nyt regn og vind!

Venter på nr 2 og 3: IMPONERENDE med 29 timer alene!!! :)

Skrevet

sterilisering under keisersnitt ja, akkurat det har jeg og tenkt på om det skulle ende i keisersnitt her. Man kan altså ordne det da ja. Så greit da. Synes 4 unger er mer enn nok jeg.. Vet du hva det koster for oss damer?

Skrevet

Takk for lykkeønskninger og oppmuntring jenter! Det trengs faktisk om dagen... Magen er så stinn av disse to krabatene at det er ordentlig vondt når de bakserer rundt der inne...

Men det er jo ikke lenge igjen uansett, så jeg holder nok ut.

Venter på nr 2 og 3: Phantom-mannne har fått satt opp sengen endelig. Det viser seg at den nye madrassen er høyere enn den vi brukte forrige gang, men vi kar det bli med det likevel... Jeg har foreslått at mannen bare kan sage av litt av bena, men han tror visst jeg tuller..*ler*

Du kjenner jo til alt når det gjelder kløen du..og nå er det slik at om jeg ikke konsenterer med kraftig så ender jeg opp med å blø på magen, bena og puppene... Ikke særlig bra!

Elize: Jeg vet faktisk ikke om vi må betale noe nå som steriliseringen gjøres i forbindelse med KS. Men uansett er det verdt investeringen. Alt jeg vet er at det er dyrere å få det gjort på oss kvinner enn på menn, men det har vel noe med at operasjonen er større for oss...?

Skrevet

Takk for rapport. Skjønner at det begynner å bli tungt nå. Men nå er det jo ikke mange dagene igjen. Håper ikke kløen blir verre. Tenker på deg, og gleder meg til å hilse på krabatene,

Angående sterilisering så er det helt gratis når det gjøres ifbm. keisersnitt. (Ellers så koster det 8-10.000 tror jeg). Jeg signerte også erklæringen, og fikk beskjed om at det kunne lønne seg å minne opererende lege på det når man ligger der.. Nå var jeg litt i ørska etter stort blodtap, så jeg husker ikke om det ble noe snakk om det, men sterilisert ble jeg ihvertfall. Helt genialt.

Lykke til de kommende dagene :klemme:

Skrevet

Hm..skjønner det begynner å bli slitsom nå, men er jo utrolig bra å holde de inne på hybelen så lenge som mulig da:-)

Lykke til videre.

Smart det med sterilisering samtidig ja, jeg var ikke klar over at det var mulig før rett før jeg selv tok keisersnitt. Hadde jeg fått litt tid å tenke på det kan det hende vi også hadde valgt den løsnigen..men men, det finnes andre løsninger :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...