Gå til innhold

Dette blir dyrt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye kommer egentlig alt babyutstyret på? Hvis alt skal kjøpes nytt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Masse penger... har begynt å sette opp et regnestykke selv, basert på priser på nettet:

Vogn: 0,- (vi får av foreldrene mine, men koster vel fort mellom 4-8000)

Vognpose: 0,- (min gamle skinnpose, ny vognpose koster vel mellom 700-2500 alt ettersom)

Stelleveske: 899,- (ju-ju-be beall, finnes selvsagt billigere!)

Bilsete m/base: 2899,- (Maxi cosi cabriofix)

Elastisk sjal: 250,- (Sleepy wrap bestilt fra USA)

Sprinkelseng: 0,- (sambos gamle - men sprinkelsenger fås fra ca 600-2500 kr)

Madrass: 500,- (har sett priser mellom 300-800 kr)

Soveskinn: 730,- (Nøstebarns, men finnes rimeligere)

Dyner, 65*80 (vogn/vugge) og 100*80 (sprinkelseng): 299,- + 399,- (Høie Allergo thermodyne, allergisikre dyner)

Sprinkelbeskytter: 119,- (Ikea)

Sengetøy: må ha 2-3 sett av hver størrelse, koster mellom 69-399 pr sett alt ettersom.

Laken: like mange som sengesett, koster rundt 30-50 kr pr stk

Tisselaken: 49,- (Ikea)

Helsetepper: koster mellom 39-99 kr pr stk

Hengevugge: 1599,- (slyngevugge fra bykatari.no)

Stellebordsløsning: 800,- (vi skal "snekre" en, men stellekommoder koster vel fra 200 kr opptil flere tusen)

Stellematte: 300,- (er stort sett rundt der de ligger i pris)

Badebalje: 69,- (Ikea)

Babycall: 1000,- (ca, finnes både dyrere og billigere)

Vognteppe: 220,- (strikker eget, fås kjøpt i alle prisklasser)

Samlet så blir vel dette over 12.000 kr! Og det er uten vogn, vognpose og seng...

Andre småting man trenger:

kluter

badehåndkle

termometer

neglesaks

gulpekluter

siklesmekker

uro

bamse?

tåteflasker

smokk

(sterilisator til flasker, hvis man ikke får ammet...)

Vurderer:

Ammemadrass (Drykid): 699,-

Ammepute: 559,- (purnatur)

---> vet ikke om jeg trenger disse to, men har fått anbefalinger fra venninner så jeg ser det litt an.

Også kommer stæsj til mor (ammeinnlegg, purelan, ammebh-er, ammetopper og evt brystpumpe) og klær til babyen i tillegg...

Skrevet

du må nok regne med alt fra 20-40000 kr..

Skrevet

Jeg har basert meg på å arve det meste (pluss litt fra finn.no). Har kjøpt ny vogn (bag'en var brukt), bilstol og så må jeg kjøpe nye madrasser. Regner med at bruke 8000tilsammen (dvs endel mindre fordi vi har fått bilstol av sviger).

Skrevet

Sist brukte jeg nærmere 60000, da kjøpte jeg det meste nytt og akkruat hva jeg ville ha. Summen er inkludert, utstyr, klær, møbler osv. Eneste som var bortkastet var lammeskinn og bæreslynge. Denne gangen har vi jo det meste, men trenger jo alikevel diverse når man skal ha to under 2 år på en gang, så regner med at det går 30000, da blir det også kjøpt stort sett alt jeg har lyst på.

Vet det ikke er mer fornuftig å bruke så mye penger på det om det ikke hadde vært for at interessen over slike ting er så stort.

Skrevet

Men vil bare si at det ikke er noe fasitsvar på hvor mye det koster. Jeg tenker 20.000 om man vil alt nytt i priser sånn midt på tre.

Skrevet

Wow! 60.000??! Det fatter jeg ikke hvordan går an engang, men...

Skrevet

ja 60 000 er nok i øverste kant, men går vel fint hvis man kjøper et par vogner, seng, vugge, møbler fra Fru Lyng eller Jacadi og klær fra diverse merkebutikker, tapet og tepper fra Designers Guild og kjøper alt man bare "må" ha.

Den andre veien går det fint å kjøpe masse fra finn også. Noe er greiere å ha nytt, mens andre ting funker helt supert å kjøpe brukt. Man får finne sin egen greie. Ofte får man jo masse presanger også.

Babyen blir nok neppe lykkeligere i en seng til 10 000 enn en gammel arveseng ;-)

Skrevet

De 60 tusen var det faktisk ingen av tingene som hadde designerpriser, ikke var det innredning av rom heller. Helt vanlige ting jeg har vært glad for jeg hadde. Kjøpte nok ikke det billigste, men heller ikke det dyreste, og det var fra helt vanlig butikker som Barnas Hus, nettbutikker og Ikea.

Stellekommode, to vogner (en brukt), landervugge på stativ, seng med madrass og overmadrass, bæresele, bæreslynge, bilsete, to baser til bilsete, lammeskinn, indisk babyhengekøye med madrass og lammeskinn, lammeskinnspose, odenwälder dunpose, diverse dyner og sengesett, tepper, to sengehimler, sengehimmelstang, babysitter, pustealarm, tummytub, klær i vanlig prisklasse + noe fra nøstebarn, ett par kommoder fra ikea, bleiebøtte, babygym, regntrekk til vogn, stelleveske, ny madrass til den brukte vogna, stol til å amme i fra Ikea, en vegglampe, regntrekk til bilstol, pose til bilstol, ammepute, ammemadrass, brystpumpe, flaskesterilisator, smokker, ett par flasker, kluter, flanellsbleier til stelleunderlag, vippestol med leke, og sikkert noe jeg ikke kommer på da dette er noen år siden.

Skrevet

Unødvendig å bruke så mye penger spør du meg...

Skrevet

Unødvendig, ja, men hvis det gir mor en ekstra glede og man har råd til det er det jo helt greit. Mannen min bruker masse penger på sine hobbier, og jeg elsker å kjøpe stæsj til barna. Og har nok også passert 60 000 forlengst, men jeg har flere barn da, dessuten er jeg en rev til å selge unna på finn etterpå hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...