Gå til innhold

Å få sendt noe POSTE RESTANTE til Sverige, kan man fremdeles gjøre det? Noen som har erfaringer med det? =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å bestille en vogn på internett og få den sendt til Strömstad. Men har aldri gjort dette før og kjenner ingen som har gjort det heller så det er litt skummelt synes jeg =)

Fint om noen kan svare meg!

Skrevet

Hva er skummelt med det? Har ingen erfaring med post restante med Sverige, men i Norge skulle det ikke vært noe problem.

Det er en fordel å ringe postkontoret på forhånd da. Har selv jobbet på postkontor og det er ikke bare, bare å levere ut post til en som bare legitimerer seg. Noen ganger har folk samme navn. Det finnes postkontor som opererer med kodeord eller pinkoder også.

Skrevet

Fordi det er en vogn til 3500 kr, og jeg er vel redd for at den bare skal bli borte på veien eller noe, tror jeg. Eller at jeg skal komme for sent til å hente den, eller kjøre ned uten at den har kommet osv. For man får ingen melding om ankomst har jeg forstått.

Jeg er litt forsiktig av meg, som du kanskje skjønner =(

Men når du sier ringe postkontoret på forhånd, mener du før jeg får sendt noe poste restante dit.... eller før jeg (tror det har kommet og) skal dra ned og hente det?

Skrevet

Ville ikke betalt på forhånd ved poste restante....

Men er jo bare å ringe å høre om vognen er kommet frem. All post skal komme frem uansett adresse. Smart av deg egentlig - å slippe toll på denne måten:)

Skrevet

SØRG UANSETT Å FÅ DEN SENDT PÅ EN MÅTE DER DEN ER FORSIKRET!!! Mye tull med posten, kjipt om den skulle forsvinne og du ikke får noe igjen. Snakker av erfaring, bor i et annet land enn Norge og på ett år har FEM PAKKER FORSVUNNET i norske postvesenet (sporing viser de har kommet inn i Norge men ikke lengre). Så bare et lite tips...

Skrevet

Posten Norge stoler ikke jeg på i ett sekund engang!! :-/

Masse surr med dem,men du kan jo håpe at det er bedre i Sverge.

(Vi har forresten ett postbud her vi bor som setter pakker osv OPPÅ postkasse stativet (vi bor i blokk og deler stativ med minst 20-30 andre!!!) og bare går sin vei.... Mye pakker som har forsvunnet på den måten før vi fant ut hva som skjedde, vi har anmledt det til Posten nå,men herregud at det går ann da?)

Skrevet

Lykketreff, har du prøvd det selv?

Takk for linken =)

Skrevet

Ja, var ikke noe problem. Jeg betalte med et kredittkort hvor jeg er forsikret mot svindel ved netthandel.

Postkontoret i Strømstad har måttet utvide lokalene sine fordi de har så mye post til nordmenn :-D

Skrevet

Hehe =)

Tøft! Da tror jeg kanskje at jeg tør å prøve!!

Hvordan blir det med toll og sånt fra utlandet, vet du noe om det? Skal jeg betale moms til det landet jeg kjøper fra, til Sverige eller ikke i det hele tatt?

Skrevet

Det er ikke toll innen EU, men hvordan det er med moms vet jeg ikke. Du må såklart forholde deg til grensa på 3000/6000 kr for tollfri innførsel til Norge (husk at det ikke bare er samlet verdi av varene du har kjøpt som gjelder, dvs at hvis dere er flere i bilen, kan èn vare likevel ikke koste over beløpsgrensa og varer kan ikke "splittes". En måte å omgå dette på, er å ta i bruk varen i Sverige - hvis du tør!)

Skrevet

Men du lykketreff, hvilken adresse til Strömstad brukte du? Det må være et postcenter, har jeg skjønt, men jeg finner ikke ut noe særlig på posten.se =(

Skrevet

Jeg skal pakke ut vogna i Sverige ja =)

(Hvis jeg kaster kartongen osv, så er det vel ingen som kan sjekke om vogna kommer herfra eller derfra, tenkte jeg.)

Skrevet

Hmm, sender deg pm jeg =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...