Gå til innhold

Kopierer fra mine/dine/våre barn: noen her som vet dette?

Anbefalte innlegg

Min samboer har to barn fra tidligere forhold (begge under 10år), vi har ett (2år) og venter barn i oktober. Mener å ha hørt noe om reduserte trekk ved nr 4??

Han har forøvrig en inntekt på 300.000 og betaler 6000 i mnd...(riktignok noe bidragsgjeld) men syntes det er veldig høyt! I og med at han nå snart får to barn på "hjemmebane" som han skal forsørge, burde ikke trekkene kunne reduseres?? noen som vet ?

Anonym

Sv: 4 barn: reduserte bidrag??! NYTT 08:21 4.07.2008

Hei

jeg har ikke svar på spørsmålet ditt dessverre, men det virker som du kanskje kan hjelpe meg?

mannen min har ett barn han betaler bidrag på. Vil dette bli redusert når vi får felles barn i mars 09?

jeg har også to barn fra før, men jeg og bf har ingen bidragsordning mellom oss da vi ordner alt det praktisike for våre barn likevel.

Anonym

Sv: 4 barn: reduserte bidrag??! NYTT 09:40 4.07.2008

Hei!

Vi søkte om bidragsnedsettelse når vi fikk vårt første felles barn (jeg har altså ingen fra før, han har to fra før) men i stedet satte de dem opp pga min inntekt (!)

Så jeg vet ikke; det avhenger vel på mange ting? Det er så mange regler rundt barnebidragsordninger, derfor jeg spør for jeg har utrolig liten peiling :-( Beklager..! Det er vel samvær og inntekt og mye rart som de tar hensyn til..Noen eksperter der ute som kan hjelpe oss??

Tør nesten ikke spørre Nav igjen, i fare for at de øker bidragene nok en gang! Vi har jo nesten ingenting å leve for og nå får han snart ett barn til å ta vare på "fulltid" ; teller ikke det for noe?!! grr..

Anonym

Sv: 4 barn: reduserte bidrag??! NYTT 09:58 4.07.2008

huff....... stakkars dere, sannelig ikke lett!

takk for svar.

Anonym

[svar på dette innlegget]

Fortsetter under...

Det er nok ikke slik det blir regnet ut.

Han får først fratrekk for boutgifter, siden han bor med deg er de på 3906 kr i mnd, midler til eget forbruk 6003 kr i mnd, samværsfradrag etter hvor mye han har ungene i mnd, hvor mye han skal betale i bidrag kommer også ann på om mor får stønad til tilsyn av barna eller ikke,midler til underhold av egne barn i egen husstand 2380 kr i mnd pr. barn.

Og sikkert enda flere variabler jeg ikke har fått med meg + bidragsgjelden siden han ikke har betalt bidraget sitt tidligere(noe som han selvfølgelig må gjøre)

http://rundskriv.nav.no/rtv/lpext.dll/Hovednummer/h55/h55-v/h55-02-v01?f=templates&fn=main-j.htm&2.0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...