Gå til innhold

Hvordan "starter" bekkenløsning?

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 14 og har noen uker kjent meg litt "trå" (liksom slitent ubehag, vanskelig å forklare) nederst i korsryggen, enten når jeg har sittet mye eller når jeg har vært i aktivitet en stund.

Er ikke noe voldsomt plaget, men om det er starten på en bekkenløsning er det kanskje greit å forberede seg litt, finne tips om ting som hjelper, snakke med legen (er en stund til jeg skal på kontroll igjen) osv.

Noen som kan svare meg?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138162422-hvordan-starter-bekkenl%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Helene!

Dette er mitt første svangerskap, så jeg har ikke mye erfaring..

Jeg fikk bekkenløsning i uke 12 (er nå i uke 14). Det startet med en intens rensel/stikkende smerte i ene siden om av rumpa for hvert 15. skritt jeg tok. etterhvert ble det hyppigere og vondt ellers.

Jeg er nå sykmeldt 50%, og har bare smerter om jeg står og går mye, eller gjør raske bevegelser. -det er det som er vanlig.

Hei :)

Søstern min hadde stikkende smerte i venstre side av hofta/bak, vondt når hun gikk etc. Hun fikk god effekt av akupunktur-behandlinger, kanskje det er verdt et forsøk? :)

Selv merker jeg at jeg er "sliten"/"støl" i halebeinet tilsvarende som du beskriver. Er i uke 15 nå. Merker det blir noe bedre når jeg er flink til å variere sittestilling på jobb, gå litt og stå litt.

Håper du finner noe som hjelper deg :)

Hei!

Jeg venter mitt 2. barn i januar. Når jeg gikk med mitt første fikk jeg veldig bekkenløsning, noe som er fryktelig vondt. Det jeg kjenner igjen det med er at det blir veldig vondt på begge sider av hoften når jeg har gått mye, eller ligget på hardt underlag. Kjennes ut som hoftene ramler til sidene.

Jeg tok akupunktur, noe som hjalp veldig.

Lykke til=)

Christina.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...