Sola mi:) Skrevet 4. juli 2008 #1 Skrevet 4. juli 2008 Trenger deres erfaringer og meninger her jenter: Var og så på vogn i går... Emmaljunga egde duo og brio happy (Her i området er det èn forhandler av emmaljunga og flere av brio). Sett mye på emmaljunga sine hjemmesider og elsker designet på vognene, men må si jeg ble litt skuffet da vi kom til butikken. Selgeren viste lite om vogna, "knølte" endel da hun skulle demostrere ulike funksjoner, spesielt det regulerbare håndtaket bar preg av å være tregt og vanskelig. I den andre butikken, der vi så på briovogna, var selgeren veldig oppdatert og fortalte både om fordeler og ulemper, og så videre ved brio og de andre modellene han hadde. Forhandleren av emmaljunga hadde også bare utstillingsmodeller igjen av flere av fargene og allikevel skulle de ha full pris for ei vogn som har stått som utstilling i butikk og blitt brukt under demostrasjon til kunder. Skal jeg betale så mye for ei vogn skal den søren meg være ubrukt! Enig?? Så... som sagt, ble litt skuffet over emmaljunga, men mulig inntrykket av selgeren gjorde utslaget. Noen som har utpreget god erfaring med emmaljunga?? Evt erfaring med brio? Fordeler og ulemper ved begge?Blir så usikker, førstegangs og vet ikke helt hva jeg skal vektlegge... ;/
Matitt ,Mini, og Ny Mage:) Skrevet 4. juli 2008 #2 Skrevet 4. juli 2008 Hmm,,,,,vel, jeg har iallefall bestillt en rød Brio Happy med compact understell, synes den er nettere enn Emaljunga, men allikevel romslig inni! Dessuten er den litt billigere, og så kommer Brio vognene i så mange fine farger Men jeg er ingen ekspert, altså
Sola mi:) Skrevet 4. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. juli 2008 Ja brio er nettere, men som sagt så har emmaljunga flott design. Bagen på emmaljunga mener jeg er noen cm større enn brio, men så er brio mindre når den er sammenlagt.. selgeren av brio anbefalte simo framfor brio på direkte spm, men simo er uaktuelt, den var gedigen jo;/ ..... vanskelig dette, hehe... Ingen ekspert jeg heller. Er det noen her? Eller, iallefall noen som trur de er?? Hehe;)
Kjærlighet <3 Skrevet 4. juli 2008 #4 Skrevet 4. juli 2008 Heisann! jeg har ikke erfaring med emmaljunga,.men har vurdert den selv til babyen i magen. Den er veldig fin å se på og har mange finurlige finesser:-) Men samtidlig er den jo veldig stor og dyr.. Så har ikke helt bestemt meg selv. Når det gjelder Brio Happy har jeg ikke sett så mye på den foreløpig. men vi har en Brio Duo vogn -04 fra før og har vært veldig fornøyd med den! :-) Vi har brukt den til to barn og vært i bruk nesten hver dag siden des -04. Den er like hel og fin.. Selvfølgelig ser den brukt ut, men det skulle da bare mangle:-) Grunnen til at jeg vil ha ny vogn er at jeg synes den begynner å bli gammel og litt velbrukt:-) Ønsker meg noe nytt til denne babyen også. lykke til i vogn jungelen! :-)
Ludviginne - mamma!! Skrevet 4. juli 2008 #5 Skrevet 4. juli 2008 Jeg har kjøpt Emmaljunga, brukt. Brio forsvant ganske fort fra aktuallitetslisten, pga av størrelsen. Snakket med flere som rett og slett frarådet meg å kjøpe Brio pga av størrelsen. Jeg så på Emmaljunga på butikk, der hadde selgeren kjempepeiling, så jeg ble bare mer fristet til å kjøpe den. Så spørs om selgeren har ødelagt litt for deg...
Gjest Skrevet 4. juli 2008 #6 Skrevet 4. juli 2008 jeg har simo selv.. men hadde veldig lyst på emmaljunga. Så hadde valget stått mellom brio og emmaljunga så hadde jeg tatt emmaljunga. hadde nok valgt emmaljunga istedenfor simo nå også. Gode vogner alle tre. Men jeg syns emmaljunga er veldig pen å se på
Sola mi:) Skrevet 4. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 4. juli 2008 kinaraid: hva synes du om str på brio duo, bagen? Hvor lenge har du kunnet brukde den, ift årstider? Brio happy er jo en duovogn, men ser jo helt klart at bagen er mindre enn både simo og emmaljunga... og så var det dette med vinterbarn og voxipose da.. Bruker man bagen lenge egentlig? Man kan vel legge barnet i voxipose i sportsdelen om vinteren også, om man har over fottrekk og det som trengs for å holde varmen... Erfaring, jeg?? NOPE! ;D
Krissy78 Skrevet 4. juli 2008 #8 Skrevet 4. juli 2008 Vi har en Emmaljunga Edge Duo Kombi (m/sportsunderstell) som vi brukte på barn nr. 1 og den er vi veldig godt fornøyd med. Ganske tung, men det har bare vært veldig bra. Aldri redd for at den skal velte eller noe sånn... Veldig romslig bag som vi brukte fram til datteren vår var ca 8 mnd. Sportunderstellet er et robust understell med svingbart teleskophandtak som er både trinnløst justerbart i høyden, samt vendbart når sol eller vind er forstyrrende for barnet. Romslig varekurv i tekstil.
Mrs. Bouquet Skrevet 4. juli 2008 #9 Skrevet 4. juli 2008 Jeg syns i grunnen Brio happy og emmalunga city cross med city bag er vognene som best kan sammenlignes. De har omtrent samme størrelse, funksjoner og vekt. Jeg siklet på begge to en stund, men etter å ha studert de begge nærmere fant jeg ut at det blir emmaljunga city cross med city bag rett og slett pga. kvalitet og trillekomfort. Ønsker du deg en emmaljunga så tar du selvfølgelig ikke en utstillingsmodell til full pris men ser hva du har å velge i blant 2009 modellen som akkurat er lagt ut på hjemmesidene til emmaljunga og ber butikken om å bestille den til deg. www.emmaljunga.no
Mrs. Bouquet Skrevet 4. juli 2008 #10 Skrevet 4. juli 2008 Litt smør på flesk å legge ut den linken men...
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 4. juli 2008 #11 Skrevet 4. juli 2008 Vi har både Brio duo og Emmaljunga Edge. Anbefaler helt klart Edgen. Brioen er vi ikke fornøyd med, ikke verd pengene... Den er litt for liten, bremsene elendige(knekt flere ganger) og er litt spinkel. Vi bruker Brioen bare som sovevogn i barnehagen. Sportsdelen er egentlig for kort til Småen på 21mnd.. Emmaen er vi derimot storfornøyd med. Den er litt tung, men om man ikke må bære den opp mange trapper gjør det lite. Den har stor og god bag og stor sportsdel. God plass til både lammeskinn, voksipose og baby både i bag og sportsdel. Ville helt klart gått for Emmaen som er mye mer solid og av bedre kvalitet. Vi kommer til å bruke Emmaen til nestemann også. Fantastisk vogn! Ville sett på hvor lang og hvor bred vognene var inni om jeg var deg. Fort at vognene blir for smal, spesielt om du får vinterbarn.
Lacey*har fått erta Skrevet 4. juli 2008 #12 Skrevet 4. juli 2008 Jeg har ingen erfaring med brio. Men jeg har sett på mange av testene som er gjennomført at den alltid faller dårligst ut. Den er for spinkel og at den har lett for å velte og slike ting. Derfor har jeg blitt skremt fra brio sin. Men emmaljunga har jeg masse erfaring med og jeg er bare fornøyd med de vognene. Simo også. Så for meg er det enten Emmaen eller simo, siden de er stødige gode vogner!
mamarama og lille banan Skrevet 4. juli 2008 #13 Skrevet 4. juli 2008 jeg er enig med lacey her, jeg vurderte ikke engang brio happy når vi skulle kjøpe. den har flere ganger kommet dårlig(st) ut i sikkerhetstester, og det er jo tross alt viktigst at vogna er sikker! emmaljunga kommer alltid godt ut. dessuten er bagen til emmaljunga edge duo mye større, og da kan barna bruke den lengre. det er spesielt greit til oss som føder i senhøst/vinter, når det er kaldt. da vi kjøpte emmaljunga edge duo var selgeren veldig kompetent med hvordan hun håndterte og demonstrerte vogna, og den er faktsk lett å bruke. vi har testet den selv, samtidig som at søsteren min har emmaljunga smart duo, som er nesten samme vognen. jeg synes ikke den er så tung, men vi kommer heller ikke til å bruke den i trapper o.l. da er vel alle vogner tunge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå