Gå til innhold

Lager alle middag selv til barna her inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste på det middagsinnlegget, det virker som alle lager middag fra scratch her. VI gir fremdeles middag på glass til vår gutt på 15 mnd. Spiser vi spaghetti, grøt, fisk e.l. uten for mye krydder, så får han den maten. Men skal vi ha taco, pizza eller annen usunn, krydret mat, så får han på glass. Må vel bli litt flinkere til å lage mat til han selv, kanskje.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten vår får det vi spiser han... Untatt hvis vi har veldig sterk indisk mat o.l. Da får han glass.

Taco og pizza trenger ikke være spesielt usunt det. Er jo masse grønnsaker i sånt... Også er det jo bare å ta av litt av kjøttet før dere krydrer. Eller lage en liten bit av pizzaen spesielt til ham.

Gutten vår elsker alt med masse smak, så han gikk fort lei da jeg lagde typisk babymat til ham.

Skrevet

Tror kanskje noen liker å skryte på seg litt mer enn det de egentlig gjør jeg..

Ikke for å virke slem mot noen, men ingen har fisk, grønnsaker og annen sund mat HVER dag! Det er jeg ganske så sikker på..

Og barna har ikke vondt av litt ferdig mat heller..Det betyr ikke at de vil bli overvektige selv om gutten min får pasta eller pizza til middag..

det kommer litt ann på hva man bruker av ingredienser også...

Så jeg tror faktisk at folk liker å kritisere de som gir barna litt ferdig mat for å virke litt mer "etter boka"

Skrevet

Her går det også mye i glass. Hun er 15 mnd. Men som du sier så får hun alltid spise sammen med oss om vår mat er OK for henne å spise :-)

Ser ikke noe galt i å gi dem middag fra glass jeg...

Skrevet

Joda, det er faktisk noen som spiser hjemmelaget sunn mat hver dag.

Skrevet

-med unntak når vi drar på restaurant

Skrevet

Eh jo vi lager faktisk hjemmelaget mat hver dag. Jeg har alltid elsket å lage mat så det er faktisk noe jeg gjør med glede. Hater kjipe middager og har knapt en pose/fryst eller lignende mat hjemme. Men nå som jeg er høygravid, mye alene med pjokken så tyr jeg også til glass når jeg må. Spesielt nå som det er så varmt ute så vil jeg ikke ha noe mat før langt ut på kvelden så da får han glass og så lager jeg noe enkelt som en salat på kvelden til meg. Men dette går jo på interesse, har man aldri laget mye hjemmelaget mat så blir det jo en overgang når man får barn.

Skrevet

Mina på 21 mnd får det jeg spiser..

Skrevet

Selvfølgelig er det mange som spiser sunn mat hver dag:) Eg lager sunn middag fra bunnen av hver dag, med masse grønnsaker og snuppa elsker det. Hun har spist det samme som oss siden hun var 1 år, og visst vi har noe kryddret, så tar eg bare ut hennes mat før eg krydrer. Da hun var mindre lagde eg i store porsjoner og frøs ned. Ville ikke gi henne fra glass fordi det er dyrt og var ikke nødvendig for oss. Synes det var best at hun vendte seg til å spise det samme som oss først som sist;)

Pizza og pasta er jo også sunt hvis man bruker grovt mel/pasta og mye gode grønnsaker;)

Skrevet

Forresten...eg synes ikke det er noe galt i at andre gir barna mat på glass altså:) Det var bare ikke det som var best for oss.

Skrevet

Jeg lager middag til sønnen min hver dag men noen ganger får han middag på glass når vi er ute da.

men vi er VELDIG opptattt av sunnt mat her i huset.pølse og taco spiser vi aldri og pizza lager jeg selv hjemme .

Skrevet

hmm..hvorfor ikke pølse og taco? det er da sundt om du vil.. alt med måte:-)

Skrevet

Pølse er da ikke sunt uansett hvordan man vender og vrir på det. Taco derimot -det kan være sunt ;)

Skrevet

Vi har veldig lyst til å lage all mat fra bunn, men det blir mest middagsglass. Er så utrolig dårlig til å tenke i forveien og lage mat, spesielt siden hun på det tidspunktet ønsker oppmerksomhet og ikke sitte på gulvet/stolen og se meg lage mat..

Men hun er utrolig glad i mat og spiser alt - siden hun snart runder året har hun begynt å spise mer av det vi spiser, og vi spiser som regel sunt selv, fordi min mann lager maten (var det meg ville det blitt mer halvfabrikata ja..). Må innrømme at jeg planlegger å holde pølser langt unna det daglige kostholdet.

Var i Italia i juni og de var sjokkert over å høre om glassene våre. Der fant vi ikke glass, fordi de lager maten fra bunn.. he he, og jeg som trodde vi var så flinke fordi vi ammet :-)). Sør-Europa er mye mer opptatt enn oss av å lage babymaten selv.

Skrevet

Jeg lager mat til Armand hver eneste dag .synes det er veldig enkelt å lage barnemat. middags glass får han kun når vi reiser.

Skrevet

Snuppa vår spiser alltid vår mat, hun har aldri likt de babyglassene...

Skrevet

lager kun mat til han, men det er kun av den enkle grunn at han er superkresen, står på søndager med fisk, spinat , kyllin, poteter og grønnsaker og lager middagsglass for en hel uke... av og til et lite tiltak,men det går:)

Skrevet

Mini på 1 år får det vi spiser så lenge det ikke er for hardt for ham å tygge, som f.eks wokede grønnsaker, rent kjøtt ol. Da får han enten glass elelr vi koker en potet og noen grønnsaker til ham. Men ca 13 av 14 dager spiser han det samme som oss, også gryteretter, indisk mat, pizza osv. Vi har jo somregel enten salat eller grønnsaker til uansett og han spiser jo det også så så veldig usundt blir det jo ikke.

Skrevet

Lager alltid mat til jenta mi, men det er mye fordi hun ikke vil ha ting på glass, og en lang stund fikk jeg henne nesten ikke til å spise, helt til hun begynte å spise selv. Det er ikke alt hun liker, men en ting glir ned i store mengder uansett, og det er fisk! Hun spiser gjerne en hel filet pluss litt grønnsaker, litt pasta eller ris. Kjøper sånne store pakker med Tilapia eller Pangassus-fileter på Rema, superbillig, enkelt og kjempegodt! Mat trenger ikke være så komplisert for å være sunt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...