Løvemor77 Skrevet 3. juli 2008 #1 Skrevet 3. juli 2008 Jeg leste nylig at babymadrass fra en annen familie i barnevogn/vugge økte sannsynligheten for krybbedød med 8 ganger sammeliknet om barnet hadde ny madrass! Dette gjaldt også sidepolstringen i vugge/vogn. Vi har kjøpt både brukt vogn og vugge med madrass, sidepolstring og det hele. Nå kan jeg bare kjøpe nye madrasser og rense sidepolstringene. (Er forresten litt usikker på om sidepolstringen i vogna kan renses. Det er en norskprodusert vogn av merket STERA, men har ikke sett den i noen butikker...) Men hvis disse giftige gassene sitter i polstringen på hele vogna hjelper det vel ikke med ny madrass. Vi var så fornøyde med våre bruktkjøp-kupp. Både vogna og vugga ser så god som nye ut. Men det hjelper jo ikke om de er direkte livsfarlige for barnet! Da løper jeg heller rett ut og kjøper en ny vogn, så får samboeren kalle meg aldri så hysterisk........ Noen som har sjekket dette og som vet?
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2008 #2 Skrevet 3. juli 2008 Jeg vet at en helst skal bytte madrass i seng mellom hvert barn som har brukt den, gjelder sikkert vogge og vogn også det sa, men jeg trodde det var litt sånn som det er med sko jeg, at det forige barnet har formet madrassen etter seg selv liksom, og at det derfor ikke er bra for andre barn å ligge på brukt madrass! Tenk på finn.no, der kjøpes og selges det tusenvis av brukte vogner, hvis du er usikker ville jeg kanskje ha kjøpt ny madrass, men ikke bytta ut hele vogna. Snakk om dette med lege/jordmor neste gang du er i kontakt med de, de har sikkert et mer fornuftig svar enn mitt "tenke-høyt-svar" :-)
engletrollet Skrevet 3. juli 2008 #3 Skrevet 3. juli 2008 Jeg hadde byttet madrassene om jeg var engstelig (og det er du jo), men jeg hadd brukt vogna. Om du er ute og triller babyen i bagen, vil du alltid ha et overoppsyn. Jeg tror også at eventuelle gasser i sidene på vogna vil luftes ut på en helt annen måte enn madrassen i vogga eller vogna for den saks skyld. Sidepolstring i Vugge kan sikkert vaskes på 60 grader, den hadde jeg ikke bekymret meg over. Vask og heng den til utluftning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå