Gå til innhold

Min tipp-oldefar het Krispinus, er det et navn som kunne blitt brukt i dag?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

mange spesielle og uvanlige navn som blir brukt idag, så det går vel ann. Det var igrunn litt gøyalt, men etter min mening blir det litt for spesielt å kalle en unge for det... ser ikke helt på det som et navn igrunn..ikke på et menneske hvertfall. Men det er jo kanskje vanesak det.. og hver sin smak :)

Annonse

Jepp, var det jeg også skulle si; at det kan fint brukes som mellomnavn, da kan han selv velge om han vil bruke det siden det er såpass spesielt og mange kansje vil synes det er litt merkelig. Tror ikke jeg ville hatt det som fornavn.

Syns det er et flott navn, men ville nok ikke brukt det som 1. fornavn. Men som 2. eller 3. fornavn ja.

Har ei datter som har det noe spesielle navnet Indianna som 3. fornavn. Fikk endel reaksjoner på det navnet, men da folk fikk forklaring på at hun ikke skulle kalles det til vanlig og at det er et oppkallingsnavn etter min farmor, så ble det slutt på "forskrekkelsen".

Krispinus blir litt voldsomt, men Crispin er et navn på engelsk, det er tilogmed en nosk kunstner som heter Crispin Gurholt, tror han er/var sammen med Tonje Kristiansen, datra til Vibeke Løkkeberg. Crispin Glover er en amerikansk skådis.

Anyway, Crispin kan jo være et oppkallingsalternativ, evt Krispin?

The boy's name Crispin \c-ris-pin, cr(i)-spin\ is pronounced KRIS-pin. It is of Latin origin, and its meaning is "curly-haired". From Crispinus, which is derived from the old Roman family name Crispus. Saint Crispin was a third-century martyr who came to be known as the patron of shoemakers, especially in England.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...