Gjest Skrevet 3. juli 2008 #1 Skrevet 3. juli 2008 Bare lurer jeg. Var på ul på mandag og trodde jeg var 6+4 på vei. Vet når jeg hadde el og tok blodpørver den første uken som var normale. Legen mente jeg var mellom uke 5 og 6. Spurte han om det kunne være noe galt med fosteret, noe han mente det ikke var. Så et bankende hjerte. Fosteret var ikke mer en et par mm. Blir litt bekymret her jeg. Kan det være begynnelsen på en MA?? Til dere som har opplevd ma, hvordan er det. Hadde selv en sa i aug 07, så tok lang tid å bli gravid igjen. Håper bare dette går bra,,
Dette skal gå bra Skrevet 4. juli 2008 #2 Skrevet 4. juli 2008 Sikkert ingenting å bekymre seg for. Jeg fikk tidlig UL i dette svangerskapet og jeg trodde at jeg var nesten 10 uker på vei utfra siste mens, men fikk beskjed om at jeg var 8,5 uker utfra målene på babyen da. De sier at jo tidligere UL blir tatt, jo sikrere blir terminen. Det er visst mer standard vekst på dem så tidlig. Dessuten sier de at når du har sett hjertet banke, er sjansene MYE større for at du ikke spontan aborterer. Jeg er i min 35 uke nå, og hele tiden har jeg fått beskjed om at jeg har en stor baby, men de vil ikke endre på terminen min, siden de sier at den er helt sikker siden jeg fikk UL så tidlig for å fastsette denne.
Gjest Skrevet 5. juli 2008 #3 Skrevet 5. juli 2008 Takk for svar ) , og beroligende ord. Masse lykke til videre i graviditeten da. Ikke lenge igjen på deg... Klem
Lemonia Skrevet 6. juli 2008 #4 Skrevet 6. juli 2008 Husk at embryoet er veldig lite på denne tiden, en liten millimeter feilmåling kan gi store utslag på terminen. Jeg ville overhodet ikke stolt på terminberegning på tidlig UL og det er en grunn til at endelig termin ikke blir satt før ordinær UL rundt uke 18. Jeg var på flere UL før den ordinære. På de to første i uke 7+5 og 9+5 mente legen begge gangene at jeg var en uke kortere på vei enn jeg selv sa, men på ordinær UL fikk jeg endelig termin helt nøyaktig der jeg selv mente. Stol på at legen sier det ikke er noe galt med fosteret, og hjertet banker så det er ingen grunn til at noe skulle gå galt.
Gjest Skrevet 6. juli 2008 #5 Skrevet 6. juli 2008 Takk for fine ord Lemonia. Ja jeg prøver å slappe mer av nå, etter at jeg har fått svar fra dere. Skal uansett på en ny ul til fredag er da ( i følge meg selv 8+1), dette gjør jeg bare for å se utviklingen. Er det ok da, skal jeg vente med ny ul til den ordinære. Blir dyrt også med privat ul, ble 2500 kr for to ganger... men gud det er verdt det. Masse lykke til videre. Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå