Gå til innhold

Når "må" man slutte med sex?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ett hormonlignende stoff i sæd som kalles prostaglandiner og det skal være igangsettende fordi det stimulerer muskelaktiviteten i livmoren. En kan ha normal sex helt frem til du skal føde.....det er bare sunt såfremt legen ikke har sagt noe annet:-)

Kos deg med sex du:-)

Nja, han bør sikkert innstille seg på å være avholds en stund etterpå... Jeg har lest noen skumle statistikker og jeg tror det var noe sånt som litt over halvparten som hadde gjenopptatt sex-livet 6 måneder (!) etter fødselen...

Så det er bare å holde på nå i forkant:-)

Annonse

Det er ikke sikkert man trenger være avholds så lenge etterpå heller. Med nr 1 tok vi opp sexlivet med en gang stingene tillot det. Ikke lenge etterpå, sltså. He, He. Med nr 2 var mor litt mer sliten....Med nr 3 er jeg spent. Lite sex nå i alle fall.

• 3 uker senere...

Man trenger da ikke slutte å ha sex de 6 ukene etter fødselen. Er så mange som sier det, men det er IKKE sant.

Men, skal du ha sex må du bruke kondom (de 6 ukene etter fødselen). Selvfølgelig kommer det an på hva man føler for selv og div. og hvor mye man blør etterpå.

Vi hadde sex etter 1 uke sist. Nå måtte jeg ta ks så hadde ikke vondt der nede men hadde renselse som alle andre, men jeg blødde ikke så mye og ikke så lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...