Vanilla83 Skrevet 3. juli 2008 #1 Skrevet 3. juli 2008 Vet at katt ikke er noe særlig bra å ha når man er gravid, men vi har 2 undulater da.. hvordan skal jeg forholde meg til dem?
Underveis --> Skrevet 3. juli 2008 #2 Skrevet 3. juli 2008 Sniker meg inn her fra BliGravid ;-) Katt går forøvrig helt fint for gravide, men ofte anbefaler man at man er litt ekstra forsiktig når man håndterer kattekassen. Ofte er katteeiere allerede immune mot toxoplasmose. Det kan man forørig få sjekket. Når det gjelder undulater, så kan jeg ikke se hvorfor det skal skape noen problemer. Fugler kan ha samonella, men nå antar jeg at du ikke spiser undulatbæsj, og personlig synes jeg det er utrolig uapetittelig å la fuglene spise av munnen og greier *grøss* Mitt råd: Vask hendene. Det er den aller beste måten å hindre smittsomme sykdommer, uansett ;-)
småsmurf Skrevet 3. juli 2008 #3 Skrevet 3. juli 2008 Er jo ikke farlig å gå oppi dyr, er viktig med vanlig hygiene, men det er en selvfølge i mitt hode.. Bor på gård og jobber med dyr hele dagen, og det er vel blitt gjort i alle generasjoner på landet, så bekymrer meg ikke for om det er hund, katt eller ku. Men jeg er vel immun mot det meste=)
Vanilla83 Skrevet 3. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. juli 2008 Håndvask er fast rutine her i huset, og er enig i at å la fugler (og andre dyr forsåvidt) spise av munnen er yuk:p Er greit å vite, aldri lest no om undulater og gravide. Takk for svar:)
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 3. juli 2008 #5 Skrevet 3. juli 2008 jeg har et undulatpar med 5 unger, to store papegøyer, en katt, 5 hester og to bikkjer og jeg gjør som jeg alltid har pleid med dem, men er litt nøye med hygienen da selvfølgelig.¨så trenger ikke bekymre deg finnrs ikke farlig!! du trenger jo ikke la de krype inn i munnen din eller sånt om du har sære vaner hehe
passilurken Skrevet 6. juli 2008 #6 Skrevet 6. juli 2008 jeg snakket faktisk med dyrlegen om dette sist uke. siden jeg har katt selv. hun sa det er større mulighet for å få toxo gjennom hagearbeid eller spise uvasket salat og jordbær enn det er å få det fra husdyr. men en regel er at det er far som skal ta bæsjen etter dyrene mens mor er gravid. men som alle andre sier, håndvask er alfa og omega...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå