Gå til innhold

Vi har vært på tidlig UL, 6+0 :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde egentlig time i uke 7, men klarte ikke holde oss lenger, så i dag, 6+0 var vi på UL.

Det dukket opp en svart pose på skjermen med en gang, og inne i den lå en liten tass med et bankende hjerte :) Det slo rask og rytmisk, og var lett og se når gynekologen pekte. Det ble målt til 3 + mm, og var helt som det skulle være.

Hun betrygget oss også om at abortfaren sank betraktelig nå som vi har sett hjertet, og ligger på under 5 %.

Ååå, vi er så fornøyd! Det var forresten "bare" en baby, selv om det ble satt inn to egg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra at alt står bra til med den lille!!!

Vi har faktisk termin samme dag! :-)

Skrevet

Så festlig at vi har termin på samme dag. Det vil si at det er min kone som er gravid med dette vidunderet. Hun er aktiv her inne hun også, men leser for det meste, mens jeg skriver *hehe* :)

Har du vært på UL, eller når skal du? Det er jo så koselig å få det hele bekreftet!

Skrevet

Så fantastisk det må være å se et bankende hjerte!

Håper det er min tur til å se det samme om noen uker..

Kos dere med magen!!!

Skrevet

Gratulerer! En stor milestein...

Skrevet

Her hos oss er det jeg som er gravid og også mest aktiv på BiM, min kjære kone henger gjerne over skulderen min og leser... :-)

Jeg har ikke vært på ultralyd ennå... Jeg har nettopp flyttet fra Oslo til Skien, og her finnes det ikke det samme tilbudet med ultralyder som i Oslo :-( Det er én lege (som jeg vet om) som tilbyr tidlig ultralyd her i området og han har jo selvfølgelig ferie akkurat nå.

Samtidig vet jeg nesten ikke om jeg tør å gå på UL, tenk om vi får en negativ tilbakemelding - selv om det selvfølgelig hadde vært en lettelse å se et bankende hjerte... Et dilemma det der, spesielt når man synes at nesten alle symptomer er forsvunnet.

Vil dette være det første barnet deres? Dette blir det andre barnet vårt, jeg var mye mer nervøs da jeg gikk gravid med førstemann -alt var jo så ukjent og nytt... Nå kjenner jeg en del igjen, men synes selvfølgelig ikke noe om at symptomene er "borte", der kunne nok en UL beroliget meg...

Min kjære kone derimot tar det hele med stoisk ro, jeg skulle ønske jeg kunne slappe av like mye som henne.

Masse lykke til begge to, jeg håper vi får de samme gode nyhetene som dere! :-)

Skrevet

Jeg var på UL i går, 7+1. Men så ikke noe hjerte. Bare en en hvit sett med en hvitere flekk inni. Min lille baby på 45mm : ) Jeg viste den stolt til en venninne som sa.... oj så fin livmor du har.. hehe...

Ny UL om ca 4 uker, spennende.

Gratulere med hjertelyd : )

Legen sa hun så antydning til hjerteaktivitet, betryggende det da : )

Skrevet

Vi holder til på sørlandet, og tar ul og sånn i Kristiansand. Får kjempeoppfølging fra både offentlig og evt. privat gynekolog. I dag var vi privat, for da får vi time på dagen :) Og det var absolutt verd 500 kr å se det lille hjertet, og få bilder til å vise stolte besteforeldre :)

Dette er vårt første barn, og første positive graviditetstest, så alt er nytt. Tar det nok muligens mer med ro når andremann kommer. Men vi bekymrer oss faktisk mindre enn jeg hadde trodd. Har vel hatt en godfølelse hele veien :)

Tenker nok at det ligger en tass med en bankende hjerte inni deg også, Solstorm. Håper du titter innom en gang i blant og oppdaterer oss :)

Masse lykke til videre i graviditeten dere også!!

Skrevet

Hei, Magstar

Håper det dukker opp et tydelig bankende hjerte på neste UL. Det er jo litt dilemma det der med tidlig UL. Kan jo gjøre deg mer nervøs og bekymret, enn å betrygge deg.. For sånne småtasser vokser jo i rykk og napp, og man vet aldri hva man kan se så tidlig. Og så kommer mye an på utstyret til gynekologen.. Der vi var i dag, er en privatklinikk, med alt nytt utstyr av beste kvalitet, så vi hadde gode forutsetninger for å se hjertet!!

Lykke til videre, og hold oss oppdatert! Er jo så spennende med alle oss som er blitt gravide i det siste. Det er noe jeg unner alle :)

Skrevet

GRATULERER med bankende hjerte og en liten baby:-)

må føles fantastisk å se lille tassen der inne :-)

Skrevet

Hei, lillebie :)

Ja, det var ganske sprøtt og se den lille tassen. Ble bare stående og stirre på den derre skjermen, og glemte tid og rom :) Fordelen med å gå på privat UL er jo at de har så god tid.

Hvordan går det med deg nå forresten?

Skrevet

joda jeg holder nesten ikke ut spenningen!! jeg er på rugedag 8 idag (eller 7??) satte inn fredag 27.06, vet ikke helt hvem dag som er rugedag 1?

har så lyst å snikteste, ser noen har fått pos test på RD 8 før...men er nok litt tidlig kanskje :o)

jeg vet liksom ikke hva som kommer av criconen/overstimuleringa eller hva som kan være graviditetstegn. jeg har veldig ømme store pupper, er litt støl i magen, har hatt noen stikkinger på siden, og mensenmurringer som kommer og går.

vi håper og håper, men merker at i den ene timen er jeg kjempe positiv, og neste time tror jeg ikke det er noen der inne....

Skrevet

Du er vel på rugedag 7 da, for jeg har lært at innsettingsdagen ikke skal telles med. Noen teller med den uansett, så det er jo ikke rart folk blir forvirra mht til testing og sånn! Men disse tassene i magen din har jo "levd" to døgn lenger, og det er jo litt koselig å tenke på :)

Hvis du klarer å holde deg med testinga i et par dager til, så anbefaler jeg deg det. Men er vel ikke den til å snakke, testa på rugedag 7 selv. Er bare så irriterende etterpå, når du ser på den blanke testen og tenker at det ikke er noe håp. For det var det jo :) Men testen på rugedag 11 var veldig positiv, og er sikker på at den hadde blitt positiv på dag 10 også!

Ang. symptomer høres det jo bra ut, men som du sier er det vanskelig å si hva som er hva. Men mye høres kjent ut for å si det sånn :)

Håper så inderlig at det er din tur denne gangen, og alle de andre her inne for den slags skyld! Men som noen sa er dette et urettferdig køsystem, og man vet aldri når man trekker riktig nummer!

Pass godt på magen nå da :)

Skrevet

hm ok da er jeg på rugdag 7. søren en dag tilbake....betyr en dag lenger å vente! hmrf! jeg må på senteret å hente noen bilder etterpå, jeg skal love deg jeg blir sugd inn i apoteket og kjøper noen tester. har bestilt i dag på nettet og men de kommer ikke før tidligst mandag, og da er det jo teste tid :-) men må uansett vente til morgenurin i morgen.

ja jeg håper det er vår tur nå, vi ønsker det så inderlig (sånn som alle andre her inne :-) la oss alle bli gravide denne gangen :-)

men jeg er så glad på deres vegne altså, rart at man kan bli så glad for noen man aldri har møtt :-)

Skrevet

Må bare si at jeg anbefaler ClearBlue testene med kryss. Det var den første testen som ble positiv med oss. Det kom et tydelig kryss, og det fort! Billigtestene, samt Quick Respons tok laaaang tid, og hadde mye svakere streker! ClearBlue Digital er jo også bra, men de er så brutale med klartekst. Så den tok vi når vi egentlig visste at det ville stå "Gravid" ;)

Jeg har fått så mye god hjelp og støtte her inne på forumet, og unner ALLE å bli gravide. Og her inne på donor/sæd er det virkelig resurssterke foreldre som gjør alt, både fysisk, psykisk og økonomisk for å få det til!!

Men jeg føler jeg ekstra godt med på hvordan det går med deg, lillebie :)

Skrevet

jeg var faktisk å kjøpte clare blue i stad, tenkte det samme som dere, for brutalt å se "ikke gravid" :-) kjøpte to da, så da kan jeg teste i helga frem til resten av testene kommer i posten!

Skrevet

Gratulerer med hjertelyd og lykke til videre! :)

Krysser fingrene for positiv test lillebie :)

Skrevet

røk på en test i dag tidlig, som forventet var den nengativ så tidlig, så jeg tar det foreløpig ikke så tungt :-)

er jo faktisk en hel uke til blodprøva :-)

Skrevet

Hehe, ja, det var i tidligste laget, men vet hvor vanskelig det er å ikke teste! Prøv å holde deg i morgen og ta den på morgenurin på mandag. Da er det iallefall en sjanse for positiv test :)

Krysser alt for dere og håper!! :)

Skrevet

Det må være gøy å se den lille på skjermen. Gratulerer så mye.

Skrevet

hehe too late, røk på en test i dag tidlig og.... men selvfølgelig negativ den også. meeeen tar det fortsatt ikke så tungt da, men fra i morgen av blir det mer spennende.

jeg hadde skikkelige mensen smerter i går kveld, så jeg håper det er bebis på gang og ikke TR som er på vei

Skrevet

Men lillebie da vet du hvertfall at eggløsningsprøyten er ute av systemet...jeg hadde mensmurringe på dag åtte, og testet positivt dag ti;-).....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...