Lillemy2004 Skrevet 3. juli 2008 #1 Del Skrevet 3. juli 2008 Hei! Jeg er nå 17+4 dager og har begynt og tenke litt på Fødsel ser ikke frem til dette da jeg hadde en fryktelig fødsel sist, Holdt på i 43 timer og endte til slutt i keisersnitt. fikk 8 cm åpning så var det stopp, lå med samme åpning fra klokka sju på morran til keisersnittet ble utført klokken 8 på kvelden, har ikke lyst på dette igjen, legen min mener at jeg kan føde normalt denne gang og det vil jeg jo gjerne men det sa de jo sist også, har hatt masse problemer med keisersnittet i ettertid, også så det frister ikke, har tatt rønken av bekkenet og det er plass nok til og føde. har ikke fått noen oppfølling på sykehuset etter den siste fødselen, og er redd jeg kan bli liggende like lenge denne gang, noen som har noen råd? Klems Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138156974-keisersnitt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
3barnsmamma<3 Skrevet 3. juli 2008 #2 Del Skrevet 3. juli 2008 Hei! Da jeg skulle få min førstefødte kom fødselen i gang 8 dager etter termin. deretter lå jeg i 3 dager med rier på sykehuset med max åpning på 3 cm, endte i akutt ks. Hadde en forferdelig opplevelse. Fikk elendig behandling og det var mye som skjedde. Grunnen til ks var ifølge sykehuset at gutten sto å stanga i symfysebenet, han kom aldri ned. Da jeg skulle ha nr 2 hadde jeg mange samtaler med jordmor og lege på sykehuset for å gå gjennom forrige fødsel. De lovte at de skulle gripe inn mye tidligere dersom det viste seg at ikke fødselen gikk som den skulle. Men angsten var for stor, så det ble ks da også. Nå venter jeg mitt 3. barn og har lagt de vonde opplevelsene bak meg, i den grunn det er mulig.. Og jordmor mener jeg kan føde vaginalt, skal til samtale med sykehuset om knappe 2 uker. Jeg vil helst føde..eller iallefall prøve å føde vaginalt for jeg hadde det ikke bra etter de tidligere ks. Men det må bli på mine premisser. De må love å gripe inn tidlig hvis det viser seg å være dårlig fremgang, ikke sånn som første gangen da jeg lå i 3 døgn å sleit. Og de må love at en viss doktor ikke kommer i nærheten. En spesiell jeg ikke kan fordra. Han var utidig og frekk mot meg tidligere. Dette lovte de sist også men da kom han likevel. Mitt råd til deg er å snakk med jordmor på sykehuset du skal føde på. Gå gjennom forrige fødsel hvis du tror det kan hjelpe. Fortell hva du ønsker, og hva du evnt er redd for., Det er viktig at du føler deg trygg. Og stol på deg selv. Det er din fødsel og din kropp. Og husk at ingen svangerskap er like, og ingen fødsel er lik. Ønsker deg masse lykke til videre!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138156974-keisersnitt/#findComment-138157237 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå