Gå til innhold

Tips til sommergave til de ansatte i barnehagen???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Nordavind fra sør

Jeg trodde kanskje det ikke var lov og ta i mot gaver fra "kunder" i en jobb jeg da...Har jeg blitt lært opp i alle mine jobber at jeg ikke har lov til. Spesielt hard blir det slått ned på i de jobbene jeg har hatt i helsevesenet. Ja, ja...kanskje det er noe jeg ikke har fått med meg.

En kommentar til Nordavin fra sør:

Det er forskjell på "smøring" og det å vise takknemlighet for en tjeneste man har fått utført!

Selv i Staten kan man jo ta i mot gave om en kunde er svært fornøyd! Veldig forskjell på en flaske vin, en blomst eller sjokolade, i forhold til penger, bil osv :)

Annonse

Gjest Nordavind fra sør

Kan jo hende jeg som ustabil barnehagetante hadde behandlet barna til henne jeg fikk vin fra mye bedre enn barna til henne, som jeg aldri fikk noen ting fra? Bare undrer:) I helsevesenet får jeg ikke lov til å ta i mot en knapp en gang.

Det er lov å ta imot gaver opp til en viss verdigrense, også i helsevesenet. Var tidligere 200 kr, men det har kanskje steget. Mulig det er spesielle innskrenkinger i akkurat din jobb.

Foreslår vin eller sjokolade som gave.

I fjor ga vi en stor fruktkurv med div til personalet og fruktspyd til barna.

I år har vi gjort det litt enkelt. 1 stor pose med Twist til hver av personalet , med et hyggelig kort med en personlig hilsen til hver enkelt. Mini farget fint utenpå konvoluttene :o)

Gjest Nordavind fra sør

Jeg hørte det i utdanningen min at det var nullgrense og i alle jobbene jeg har jobbet i.Har jobbet mange år i barnehage også. Syntes lav grense høres veldig rart ut. Enten burde det være lov eller ikke syntes jeg personlig da. Men den diskusjonen burde jeg vel starte en egen tråd på, stakkars HI som ønsket seg tips:) hehe...

Vi har gitt duk, glassbolle med jordbær, lys + lysestaker + servietter, smykke - har alltid blitt godt mottatt. Synes det er hyggelig å gi en oppmerksomhet for å vise at vi setter pris på den gode jobben de gjør.

Jobber som lærer, og har fått små gaver både fra enkeltelever og hele klassen+foreldre - det er veldig hyggelig.

Annonse

Nordavin fra sør...

He, he. Huff, men nå vet vi jo at de ikke er så altfor ustabile tantene/onklene i snuppas barnehage da.

Vi har aldri gitt noe annet enn til jul vi da, og når en av dem har sluttet, men nå skal hun opp i storbarnavd. og da kommer vi til å gi en avskjedgave til tanta hun forlater i avdelingen. De andre har sluttet, så de fikk avskjedsgave.

Og i vår avdeling gir alle :) Så ingen frykt for forskjellsbehandling av gale tante pose :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...