Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #1 Skrevet 2. juli 2008 Jeg er ass i bhg. Men er mildt sagt DRITLEI, blir mye med småunger på jobb og småunger hjemme. OG så er jo barnehageassstene temmelig ræva betalt da. Har ingen annen utdaning enn fagbrev som omsorgsarbeid, men pga dålig rygg er eldreomsorg utelukket. Noen med gode tips? Er det noen spennende jobber der ute, som jeg kan tjene bra i tro? JEg liker å jobbe i fred egentlig, kunne tenke meg en jobb der jeg var for meg selv.....
Gjest Skrevet 3. juli 2008 #2 Skrevet 3. juli 2008 Miljøarbeider i bolig eller annet sted hvor du kan jobbe turnus, søndag og helligdager. Blir jo mer penger, men du får ikke vært for deg sjøl. Samma med butikk - tror de kan tjene litt mer pga helg og kveldstillegg. Men sure kunder er hundreganger værre enn en flokk med høyrøsta unger. Tro meg.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2008 #3 Skrevet 3. juli 2008 Hvis du har dårlig rygg og derfor ikke kan jobbe som omsorgsarbeider, kan du søke om yrkesrettet attføring. Dette må gå via legen din og NAV. Jeg gjorde dette og fikk en helt ny utdannelse, med lønn hele tiden! Dare et lite tips.. Det er virkelig vert en søknad og et forsøk.. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2008 #4 Skrevet 3. juli 2008 Med lønn????? Attføringsstønaden er vel ikke egentlig lønn? Det synes ikke jeg i alle fall.. men er jo bra at muligheten for stønad finnes, selv om jeg mener den kunne vært satt noe høyere enn den er i dag...
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2008 #5 Skrevet 3. juli 2008 Det kommer jo helt an på hva du har tjent tidligere. Det er 60 prosent lønn, pluss reisegodtgjørelse, tillegg for barn og støtte til bøker. Synes ikke det er så ille jeg, hvis du ser på alternativene. Sykemeldt, jobbe i en jobb du ikke trives med/klarer pga smerter,, Eller arbeidsledig...
Gothminister Skrevet 4. juli 2008 #6 Skrevet 4. juli 2008 Jobbe i en bolig med psykisk utviklingshemmede,med lette beboere som bare trenger litt veiledning.. Det måtte vel ha vært perfekt for deg.. Er ikke akkuratt ett yrke hvor du jobber alene i helsevesenet som omsorgsarbeider da..hjemmesykepleien hadde vært ypperlig,men siden du ikke kan mht ryggen din,så går jo ikke det.. Eller nattevakt på div steder,god lønn,lite jobbing i forhold til ellers..
Gjest trønder25århar1avhver06og08:) Skrevet 4. juli 2008 #7 Skrevet 4. juli 2008 Hva med sovende nattjobb?? Da tjener du penger og hviler ryggen på samma tid
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2008 #8 Skrevet 4. juli 2008 Begynn i resepsjon el i et digert firma med muligheter for avanse. Det har jeg gjort og er i dag senior konsulent saksbehandler med over 400 000 i året og mye frihet under ansvar i jobben Har ingen utdannelse
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2008 #9 Skrevet 5. juli 2008 Sovende nattevakt er ikke godt betalt, forde du har ikke fullgod nattbetalinge mens du skan sove................. Det er iallefall slik i det offentlige.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2008 #10 Skrevet 5. juli 2008 Eh, en saksbehandler uten utdanning, innen fagområdet....håper ikke den saken du skal behandle berører meg.........
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2008 #11 Skrevet 5. juli 2008 Uten høgskoleutdanning kan man ikke vente så mye. Hva med å ta noen studier på kveldstid eller brevkurs? Jobb i butikk? Er du flink som selger? Kontorjobb som ikke krever særlig utdannelse? Håper ikke du lar irritasjonen gå ut over barna i bhg. Eller at du assisterer i en barnehage hvor mitt barn skal.... Har selv 7 års utdannelse og tjener lærerlønn. Synes med bare videregående, bør man ikke tjene mer enn maks 300 000kr. Så ikke forvent for mye (om du ikke jobber innen elektro og vvs da)
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2008 #12 Skrevet 5. juli 2008 Du kan kjøre buss, det er stor mangelvare! Enkelte selskaper dekker sertfikatet. Det er fritt og du jobber mye for deg selv, men med masse folk og du slipper å løfte annet enn en og annen barnevogn/gåstol... Du kan ta fagbrev. Lønna er helt grei. Det er kveldstillegg på 25% og helgetillegg på 40%
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2008 #13 Skrevet 6. juli 2008 Så med videregående er ikke jobben verd mer enn max 300 000? Hva med meg da, som har en 4 år lang utdanning, med fagbrev i omsorg, og som jobber med psykisk utviklingshemmede barn, er ikke jobben min verd mer enn max 300 000, siden jeg bare har en 4 år lang videregående utdanning?? Patetisk holdning spør du meg.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2008 #14 Skrevet 6. juli 2008 Nei, der er jeg faktisk til dels enig. Jeg har gått høyskole, og har knapt rundet 300 000, og jeg var ferdig på skolen for 5 år siden. Det skal lønne seg for oss å ta utdanning!
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2008 #15 Skrevet 7. juli 2008 Jeg synes egentlig det er rart at man i det hle tatt får jobbe med barn uten høyskoleutdanning. Jeg har tre år med ppedagogikk og selv med spes-ped synes jeg en del kan være vanskelig. Nå vet jeg selvfølgelig at folk med 8 års ped-utdannelse på høyskolenivå kan være mindre flinke med barn enn en 16 åring. Så det er ikke det debatten handler om. En realkompetanse fra videregånde synes jeg alle mennesker burde ha og deretter ta en høyskoleutdannelse. Desverre er det slik at det ikke lønner seg å ta utdannelse i Norge. Noen obber er jo tunge skitjobber og jeg forstår at en søppeltømmer må ha litt lønn. Men det er helt ille hva en sykepleier, politibetjent eller førskolelærer tjener.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2008 #16 Skrevet 11. juli 2008 Dette er det dummeste jeg har hørt. Jeg har kun videregående skole, men har 13 års yrkeserfaring og har jobbet meg oppover. Har nå en utfordrende jobb innen oljeindustrien med bra lønn. Erfaring er noe en får gjennom livet. Ikke alt kan læres på skole. Og forresten så er Ikke alle lærere gode lærere selv om de har 7 års utdannelse. Det handler om personlighet og interesse for faget en jobber med. Samboeren min er i samme situasjon. Han har kun videregående skole. Han ble forøvrig headhuntet til stillingen han har i dag, fordi han blir regnet som en av norges dyktigste innen sitt fagfelt. Et felt han har jobbet med i mange år, og er selvlært på (småkurs via jobb). Han tjener dobbelt så mye som meg. Selv om en ikke tar høyere utdanning, så betyr det ikke at man stopper å lære nye ting. Skjønner at visse yrker innen medisin osv. krever utdanning. Men det er fullt mulig å tjene veldig bra uten høyere utdanning. Men en må vise vilje og pågangsmot.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå