http://sylysten.blogspot.com/ Skrevet 2. juli 2008 #1 Skrevet 2. juli 2008 Vi skal straks begynne å bygge hus, og lurer på om vi skal gå for den billige Ikea versjonen ca 45000 inklusive hvitevarer, eller om vi skal velge samarbeidspartneren til byggefirmaet vårt og betale 105000 ekslusive hvitevarer. Kjøkkenet til Strai er veldig veldig fint, og litt mer ekslusivt enn det til Ikea. Ikea sitt er veldig fint, og 60000 +hvitevarer billigere. Hvis vi går for Ikea, så kommer vi til å sette det opp selv, noe jeg tror går bra, da vi er ganske nevenyttige begge to. Noen som har Ikeakjøkken? Er dere fornøyd? Vanskelig å sette opp? God kvalitet? Fader, for 60000+ kan vi jo nesten få et helt nytt kjøkken om 10 år, hvis ungene har herpa det helt;o))))
wirre;o) Skrevet 2. juli 2008 #2 Skrevet 2. juli 2008 egentlig ikke svar på spørsmålet ditt, men har dere sjekket opp KVIK-kjøkken? Vi er suuuper fornøyde.
Gjest Skrevet 2. juli 2008 #3 Skrevet 2. juli 2008 Kjenner flere som har IKEA-kjøkken som er storfornøyde med de:) Men hadde jeg hatt mulighet til å virkelig velge, tror jeg at jeg hadde gått for det dyreste likevel jeg da:) Gått for et moderne, men tidløst kjøkken:)
http://sylysten.blogspot.com/ Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. juli 2008 Ja, vi har kikket på de, ingen vi falt falt for....Men vet de ikke er så veldig dyre. Godt dere er fornøyd;o)))
~sjiraff~ Skrevet 2. juli 2008 #5 Skrevet 2. juli 2008 Hadde uten tvil gått for ikea eller som wirre sier KVIK. Men om dere kjøper ikea kjøkken så velg underliggende vask eller kjøp vask et annet sted. Blandebatteriene har vel heller ikke rykte på seg for å være så bra. Vi har selv ikea kjøkken, kjøpte også hvitevarene der. Vi er kjempefornøyde! Ikea er kjempebra kvalitet, så å kjøe dyrere annet sted er i grunn bare tull synes jeg da )
Sessa ruger igjen... Skrevet 2. juli 2008 #6 Skrevet 2. juli 2008 Dersom du søker på ikea kjøkken (og ikea generelt) på forumene her så tror jeg du vil se at jeg gang på gang har reklamert for ikea kjøkkenet vårt! Vi satte det opp i fjor og er KNALL fornøyd!!!! Betalte ca 35 000 for vårt eks. hvitevarer og benkeplate (kjøpte den fra benkeplatespesialisten eller no', da fikk vi en som var 4 cm tykk). Dersom vi går lei kan vi bytte fronter til en billig penge. Dessuten fikk vi en del mer penger til å bruke andre steder i huset.
~sjiraff~ Skrevet 2. juli 2008 #7 Skrevet 2. juli 2008 Hva gjør du her? Har ikke du en avtale med en fødeavdeling eller noe..?
http://sylysten.blogspot.com/ Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 2. juli 2008 Tusen takk for svar jenter:o) Tror nok det blir Ikea, iallefall nå som jeg har fått bekreftelse på at det ikke er dårlige kjøkken. Takk for tipset sjiraffen, blandebatteriet som jeg hadde valgt meg ut kosta i underkant av 1000, så det vil da si at jeg alternativt kan bruke 61000 på et anna batteri... Gullblandebatteri;o)))))))
FrøkenKnallkul Skrevet 2. juli 2008 #9 Skrevet 2. juli 2008 Jeg ville uten tvil ha valgt IKEA Vi har nettopp pusset opp kjøkkenet og valgte Nettoline, de har veldig mye likt IKEA til omtrent samme priser. Kjenner flere som har IKEA kjøkken og alle er veldig fornøyde - mange supre løsninger! Jeg tenker litt som deg; hva skal jeg med et superkjøkken til 100-200 tusen kroner med 25 års garanti, når jeg likevel kommer til å bytte det ut leeeenge før den tid?
Lekamøia Skrevet 2. juli 2008 #10 Skrevet 2. juli 2008 Vi har IKEA-kjøkken og er såååå fornøyd. De har veldig mange smarte løsninger som du må betale i dyre dommer for andre steder. Feks er skuffedemperne på IKEA en bitteliten brøkdel av prisen i forhold til det en del andre kjøkkenleverndører krever. Og skulle du skade feks en front, er det bare å hekte den av og kjøpe en ny til en veldig billig penge. Vi har kjøkken, benkeplate, hvitevarer, vask og blandebatteri fra IKEA. Vi har også vask/blandebatteri fra IKEA på badet, og har hatt det i mange år. Har aldri hatt sp mye som antydning til lekkasje eller andre problemer med de. Kjøkken fra IKEA får du for en veldig billig penge, du får hjelp til å lage løsning enkelt, du kan få alt levert i det rommet du selv ønsker hjemme til en billig penge (anbefales i stedet for selvplukk), hvitevarene er vanvittig billige (de er fra Whirlpool) og pengene du sparer kan brukes til mye annet gøy
Sessa ruger igjen... Skrevet 2. juli 2008 #11 Skrevet 2. juli 2008 Ja, bruk annet blandebatteri, det er sant. Vi har satt opp kjøkken i leiligheten vi leier ut også og der måtte vi ha inn en rørlegger. Han nektet å sette opp ikea sitt, fordi rørene måtte bøyes litt og da knakk de nesten! Men resten er bra altså! Og veldig fine løsninger på skuffeinndeling o.l. Aldri hatt så orden på kjøkkenet noensinne!
Zupermam Skrevet 2. juli 2008 #13 Skrevet 2. juli 2008 hallo! skjønner ikke spørsmålet:) Spar 60.000 og kjøp en fint ikeakjøkken!! Vi har vårt 3dje kjøkken fra ikea nå, kjempefin design, og kjempefin kvalitet:) Tenk alt dere kan gjøre for 60.000! Og der får et knallfint ikeakjøkken for 45.000 da!!
Chris&Alex♂♂ Skrevet 2. juli 2008 #14 Skrevet 2. juli 2008 vi har ikes kjøkken og er veldig fornøyd med det=) hvorfor betale dobbelt så mye for noe som ligner?
Zupermam Skrevet 2. juli 2008 #15 Skrevet 2. juli 2008 og om dere ikke gidder sette det opp selv, kan dere bruke firmaet som Ikea bruker til å skru det sammen for dere. ( I midtNorge heter firmaet Montør-ringen, et snekkerfira) Det har vi gjort på våre kjøkken, de tar en viss sum pr skap/enhet, men da blir det fagmessig gjort. (omtrent 600,- pr skap tror jeg ) .. og dere ha ennå spart PLENTY penger:)
*enfalmawen* Skrevet 2. juli 2008 #16 Skrevet 2. juli 2008 Vi skulle egentlig ha Straikjøkken da vi begde leiligheten, men vi endte opp med Ikea etterhvert pga pris. Og angrer ikke ett sekund! Vi har satt det sammen selv med litt hjelp fra svigerfar, og det var ganske lett. Og når vi bygger huset vårt om 1 års tid så kommer vi til å velge Ikea igjen.
http://sylysten.blogspot.com/ Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #17 Skrevet 2. juli 2008 He he, skjønte nesten ikke spørsmålet selv når jeg hadde skrevet det;o))) Måtte bare forvisse meg om at det var et ok kjøkken, og det er det tydligvis. IKEA HERE I COME......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå