Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen som vet med sikkerhet om det er skadelig å ta solarium når man er gravid? Er det forhåndsregler man må ta?

Er det noen som tar sol nå, som er i 1. eller 2. trimester som føler seg komfortable med det?

Har lyst på litt farge da jeg skal på reise snart, men ikke om dette er skadelig.

Mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt at dette skal gå bra, men man skal visst helst dekke til magen!!!

Skrevet

Hei! Man kan let få pigmentflekker når man er gravid så det skal du være obs på om du tar solarium. Jeg har lest at man ikke skal ta mer en 10min for man skal være forsiktig med overoppheting. Samme med soling ute. . Mann kan fort føle seg veldig varm, og føler man dette skal man la vær. Jeg orker ikke sitte i sola med sommerkjole en gang jeg nå, blir skyggen på meg i sommer!:) Jeg ville nok heller vurdert en mild solbruningskrem jeg :) Ev. ville jeg også hørt med legen min for det kommer jo ny forskning og råd om slike ting hele tiden :)

Skrevet

Tror det kommer litt ann på hvor man bor i landet, hvor mye varmer sola osv. Det skal vell ikke være direkte farlig å være i sola, men det er det med pigmentforandringer som man er utsatt for. Synes selv det er ok å ha litt farge, og ønsker ikke å holde meg innendørs hele sommeren. Vet om mange tidligere gravide som både har vært ute hele sommern, tidlig i svangerskapet også, + har dratt til syden og t.o.m brasil . .. å barna deres er friske og raske... Syns ikke man ska være så hysteriske.. Tror vi må huske på at folk har vært gravide i masservis av år...

Skrevet

Hei!

Snakket litt med min søster som er jordmor om dette. Hun mente jeg kunne ligge i sola både inne og ute med jeg orket, og at begge deler er UV-stråler som er like skadelig for huden.

Det eneste er pigmentflekker som man skal være obs på.

Så da prøver jeg litt solarium før utenlandreise, så slipper jeg å skremme alle på stranda : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...