Gå til innhold

Noen som har fått stor mage tidlig i savngerskap nr 2? Forige gang fikk jeg mage i 5mnd, nå er livmoren veldig stor alt i uke 9!

Ung kvinne

Anbefalte innlegg

Jeg er 20 år. Forige gang fikk jeg ikke mage før i 5. måned, nå med spire nr 2 i magen ser det alt i uke 9 ut som jeg er 5mnd på vei. Legen min som kjente på livmoren for å finne ut hvor langt jeg var på vei sa at hun hadde trodd utofra størrelsen at jeg var mye lengre på vei enn jeg var. Noen andre som har fått pluttselig mage med nr 2?

Er det fordi livmoren "vet hva som skal skje"?

Ellers er jeg veldig oppblåst - luft i magen hele tiden - noen andre som har det sånn?hva kommer det av?

:)

Fortsetter under...

Hei.Jeg har også mye større magen denne gang enn første. Nå er jeg i uke 11 og skal snart fortelle på jobb - men tror kanskje mange har fått mistanken allerede! Den buler ut liksom. Jeg har gått opp ca 2 kilo, men skulle tro det var mere....Du da?

Vet ikke hva det kan skyldes. Er jo en stund siden sist jeg var gravid da, 6 år siden. Får tro at det er et positivt tegn - vi er da gravide!

Jeg venter nummer tre, og jeg måtte legge vekk mine vanlige bukser da jeg var 8-9 uker på vei. Var i et selskap da jeg var 18 uker, og folk spurte om jeg var sikker på at jeg bare skal ha en, hehe. Fikk kjempestor mage sist, og har kjempestpr mage nå. Synes det er koselig, jeg. Folk får bare si hva de vil, jeg kan ikke akkurat kontrollere det.

Men det som var rart, var at jeg fikk ordentlig gravidmage veldig tidlig, selv om jeg kjente livmorkanten langt nede. Så det må jo være hormoner og at man blir oppblåst og sånn. Skjønner ikke hvorfor det er sånn andre og tredje gangen, annet enn at livmoren allerede er litt strekt og utvider seg fortere enn første gangen.

• 3 uker senere...

Har det akkurat som deg. Sist jeg var gravid kunne alle i nærmeste familie se det allerede etter 5 uken, så fant ut jeg like godt kunne fortelle dt. Vet ikke eksakt hvor mange uker jeg er på vei nå, men har "stor" mage.

Lykke til...

• 2 uker senere...

Jeg fikk også stor mage tidlig denne gangen (2.gang) men nå på slutten av svangerskapet er jeg ikke noe større enn sist. Pga. komplikasjoner sist har jeg gått regelmessig til spesialist, og hun sjekker med ultralyd hver gang, vet derfor også at gutten er helt på gjennomsnittet selv om magen har vært stor - og det er jo betryggende.

da jeg gikk gravid sisst, viste det ikke før jeg var ca 6 mnd!

nå er jeg 17/18 uker på vei med nr 2, og ingenting viser... rart, siden det viser så fort på alle andre som venter nr 2..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...