Gå til innhold

Dere med menn som jobber offshore eller har annen reisejobb med fast turnus..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

HEi

Min er også første turen etter vi fikk barn. Hun er 14 mndr nå.

For meg er det tungt, men vi har ei datter med litt spesielle behov, så det har nok litt å si. De første dagene ropte hun veldig etter pappa, og når han ringte gråt hun og klemte tlf imens hun ropte på han :(

Han syns dte er godt å komme tilbake i jobb hehe.. men han savner oss, og er nok litt sårt at hun sansynligvis ikke husker han helt når han kommer hjem etter 6 uker.

Oi seks uker er lenge.. Da skjønner jeg at det er tøft ja. Her er det ikke snakk om mer en 14 dager av gangen. Er liksom spent på alt.. hvordan forholdet blir mellom oss også.. han gleder seg til å komme hjem,men er sliten. Samtidig tenker jeg at det skal bli godt å bli to om ting når han er hjemme igjen,kanskje forventningene våres krasjer litt.. også som du sier,er redd for at nsnuppa skal reagere veldig etterhvert når han drar..

Godt når han drar, godt når han kommer hjem:)

De første dagene etter han har dratt er huset litt tomt, men det er deilig å ha huset for seg seg når ungene er i seng også. Så er det herlig når han kommer tilbake!

Var ei stund minstemann var litt skeptisk når pappa kom hjem, men de koser seg veldig når han har fri i fire uker. Det er dessuten veldig kjekt å få middagen på bordet når jeg kommer fra jobb, og er jeg heldig er mye av husarbeidet gjort. Hvertfall slike ting som skal gjøres ute...

Det som er negativt og tungt er når det kommer masse snø om vinteren og jeg må ut å måke før jeg kan kjøre på jobb, eller når varmtvannsberederen går, eller noe springer lekk...Alt slikt skjer selvsagt når man er alene... Men, men.

Me har ikkje komt inn i rytmen enda, då mannen akkurat er ferdig med permisjonen sin no. Til hausten blir det 4 veker heime og 4 borte. Skal gå bra det trur eg.

Min pappa har alltid jobba offshore, og som unge husker eg aller best dagane han kom heim, og at han hadde mykje fri og leika mykje med meg. Har mange gode minner fra tida med pappen. Så friperiodane trur eg ungen din og pappaen vil få mykje igjen for.

går veldig greit her, mannen er borte 2 uker. har jobbet sånn siden jeg traff han så er vant til det...:)

barna vet jo ikke om noe annet så går veldig greit og de prater med han i telefon.. når han kommer hjem er de i hundre og veldig glad for å se han...:) når han drar vinker de hadet.. og det er greit det også;)

selv når de var baby og veldig skeptisk til andre folk så gikk det helt fint når pappan kom hjem.. var akkurat som han alltid hadde vært der.. men så fikk han masse tid når han først var hjemme og knyttet bånd med engang..:)

for våres del som par tror jeg det er mye positivt i det.. jeg syns det er litt godt å ha tid alene.. (selv om jeg savner han og noen ganger hadde det vært kjekt med hjelp i forskjellige situasjoner osv....)og vi får tid tilå savne hverandre.. når han kommer hjem har vi det veldig fint.. krangler så og si aldri.. vet ikke om det er pga han har en slik jobb.. men tror det er sunt å savne hverandre litt... men 2 uker vekk er nok! tror ikke jeg hadde orket om det var enda lenger tid enn det.. 2 uker går jo egentlig kanskje fort:)

det går sikker bra.. og barnet ditt blir nok vant til det, er jo så liten enda...:) blir sikkert tøft innimellom men kjekt å kunne klare seg på egenhånd også:)

Annonse

I begynnelsen etter at vi fikk barn var det veldig tungt, lillegutt var bare 2,5 uker første gangen pappan dro på sjøen. Det er mye bedre nå da :) Lillegutt er 9 mnd, og jeg har mye selskap i han, samtidig som han er mye mer tålmodig alene nå enn når han var mindre, nå kan jeg f eks. henge opp klær mens lillegutt leker på gulvet uten at det gjør han noe. Han er litt skeptisk til pappan de første dagene han er hjemme da, merkelig med en mann som ligger i senga sammen med oss liksom ;) Etter de første dagene er pappa like topp som mamma, bortsett fra ved leggetid, da er det kun mamma som gjelder, men jeg tror nok det har mest med puppen å gjøre...

Er selvfølgelig tungt når lillegutt har litt vanskelige dager og jeg er alene med han, når han f eks. får tenner, men da blir det som regel late men koselige dager hjemme en liten stund, jeg sover når han sover osv.

Og så må jeg vel nevne at det er VELDIG deilig når han er hjemme sine 4 uker, middag på bordet, jeg får meg en og annen sovemorgen og jeg har kveldene fri til annet enn husarbeid ;)

Takk dere :) Tror vi skal klare det fint da,dere har jo masse positivt å si. Hører ofte om skillsmissestatistikken (det ble et langt ord :-p) og alt det negative rundt menn som reiser. Da tar vi utfordringen på strak arm ;-) God natt.

hei...

slenger meg på her :o)

det mange gjør er å fokusere på de 2ukene mannen er borte og da blir det fokusert på det negative.....

man må fokusere på de 4 ukene de er hjemme, det er altså 8mnd fri i året det :o) og det er jo kjempe supert!!!!

det går kjempe flott med oss og hans jobb, etter at mads ble 9mnd så husker han igjen pappan sin med en gang han kommer hjem, så ingen tilvenningsfase :o)

Jeg synes det går fint å ha mann som jobber offshore. De to ukene han er på jobb koser jeg meg eksrta mye sammen med barna. Vår eldste er 3 år og forstår at pappa reiser på jobb. Snakker med pappa i tlf hver dag og er så stolt når pappa ringer til han. Han aksepterer full ut at pappa reiser vekk i to uker og teller dager til han kommer hjem. Og når pappa kommer hjem er han i ekstase. Han står bare å hopper når han ser pappa :) Minste tulla er for liten til å huske. Hun er litt skeptisk når pappa kommer hjem. Men går fort over.

For oss som par fungerer det veldig godt. Jeg liker å ha litt tid for meg selv og det får jeg jo når han er vekke i 2 uker. Da koser jeg meg med mat som jeg liker (etter barna har lagt seg i helgene). Ser romantiske jentefilmer og tørker tårene flittig hihi. 2 uker er akkuratt lenge nok til at jeg rekker å savne han. Når han kommer hjem så koser vi oss ekstra sammen. God mat og av og til en god vin. Hm ser vist ut som jeg koser meg hele tiden hihi....

Men selvsagt det er jo tungt innimellom. Det er jo tyngre å bare være en hjemme med barna. Men alt går. Vi kjører hardt på rutine for å unngå for mye stress.

Lykke til som norsjøenke. Der er en livsituasjon som jeg trives veldig godt i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...