Mata Hari Skrevet 2. juli 2008 #1 Skrevet 2. juli 2008 Jeg starter denne tråden etter å ha hatt en merkelig opplevelse med en kvinnelig gynekolog med russisk utseende og aksent (husker ikke hva hun heter) på Oslo City Legesenter. På innvendig UL sa hun bare brutalt at fosteret var "deformert", og at jeg hadde PCO. Tre andre gynekologer (ja, jeg har vært rundt halve byen snart) har sagt at jeg ikke har PCO, en av dem i etterkant av den "russiske". Så det må rett og slett være feil diagnose! Ikke verdt å betale over 1000 kroner for!
LykkeligSomMamma Skrevet 22. juli 2008 #2 Skrevet 22. juli 2008 Høres rart ut! Følger opp med å anbefaler å holde seg langt unna Ove Mortensen. Huseby går for å være veldig god, men min opplevelse med Mortensen var rett og slett kjip! Er lesbisk og overvektig og Mortensen ved Smestadgynekologene ga meg først en intro til hvor vanskelig dette med oss lesbiske er for gynekologene for så å nekte å behandle meg til IVF før jeg går ned. Hva med å møte enhver pasient med respekt? Nå er jeg ingen sylfide, men har god livsstil, sterk, trener og sliter med gammel overvekt ikke ny. Det hadde ikke så mye å si. Nordica derimot sier de er godt fornøyd med meg som IVF-kandidat og har ingen problemer med å behandle meg. Hører også fra akupunktøren min at Mortensen er en mange reagerer på, mens Huseby går for å være helt topp. Selv valgte jeg Carsten Trolle på Majorstuaklinikken. Dyr, men timen får du lynraskt og han er helt herlig, verdt hver krone!
Sommervind Skrevet 4. august 2008 #3 Skrevet 4. august 2008 Jepp, har nylig vært hos samme dama! Hun opererer med et norsk navn som gir assosiasjoner til mannfolkblader, ikke sant? Jeg skriver ikke navnet her, men regner med det er samme person. Jeg ville ha en ordentlig sjekk fordi jeg tidligere har vært diagnostisert med PCO, og nå prøvde å bli gravid. Jeg ble veldig i tvil om hun var ordentlig lege, for hun bare tok en utrolig kjapp invendig ul, og sa "Ja, du kan få barn", og dermed var liksom min 1100-kroners konsultasjon over! Og etterpå viste det seg at jeg var gravid på dette tidspunktet, hun bare så det ikke.
Sommervind Skrevet 4. august 2008 #4 Skrevet 4. august 2008 PS: Det over gjaldt altså hun på Oslo City. Syntes forresten hele legeseteret var litt merkelig - fikk følelsen av å være i Øst-Europa allerede før jeg møtte legen jeg skulle til.
satser & vesla Skrevet 4. august 2008 #5 Skrevet 4. august 2008 Jeg fikk så lyst til å fortelle en dårlig erfaring jeg har. Det var i forbindelse med en vanlig legekonsulasjon i Oslo for noen år tilbake. Jeg bestilte time på en anerkjent privat klinikk og fikk time hos en kvinnelig lege. Jeg kom god tid før timen, ventet og ventet. Hun kom hastende forbi ca 20 min for sent, jeg kom ikke inn før ca 20-30 min senere. Jeg fikk sjokk da jeg kom inn, kontoret så ut som en nedbomba roterom. Det lå papirer overalt, på gulvet, på pulten, på stolen, i hylla over permene, mellom permene, OVERALT. Det stod bla en tom nedstøvet champagneflaske på vinduskarmen. Jeg fikk sjokk og hun ryddet stolen som jeg skulle sitte på, der satt jeg målløs. Jeg fikk forklart min hensikt med besøk, så fikk jeg kun levert brosyrer. Men, ingen behandlingsstilbud, medisinsk tilbud, utredning, etc. Jeg betalte over 1000 kr for det. Jeg traff på en dame fra laboratoriet i gangen og måtte bare fortelle det jeg opplevde. Hun sa rett ut: "send klagebrev". Jeg sendte en formell konstruktiv klagebrev med detaljert innhold fra timen til klinikken der hvor jeg klagde over servicen og at jeg nektet å betale for disse "brosyrene jeg kunne skaffe selv gratis". Fikk beklagelsesbrev, slapp å betale og fikk ny time hos en annen lege. Denne legen ga meg fullverdig time som jeg ble kjempefornøyd med. . . Så det hjelper å klage på service man ikke blir fornøyd med. Man skal jo ha viss standard når man betaler flere hundre kroner - allefall når det gjelder helsa vår. . .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå