Gå til innhold

noen som har prøvd spraytan under graviditeten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på en stor happening ihelga, og gidder ikke se ut som et laken. Så skal spraybrune meg, det skal vel ikke være noe prob det??

Fortsetter under...

Skrevet

jo. er faktisk det.. for det er utrolig giftig både og puste inn å det at det trekker inn i huden..ikke for oss men for fosteret. ble kraftig advart mot dette.. da er det faktisk trygge å ta ti min sol siden huden er tykkere enn det solen trenger inn.

er noen sånne hårfjerningskremer en heller ikke skal bruke.. på lik linje med det å bleke håret

Skrevet

Heia...

Jeg har spraybrunet meg under forrige graviditet, det er ingen problem,,, Spurte om dette og forhørte meg rundt, det er ingen problem... det som kunne være problem var når du ammet, men det er jo ikke noe å tenke på nå.. Har og blekstrippet håret mitt og spurt mangen frisøer m dette, det skal heller ikke være noe problem, kansje før i tiden men ikke nå lenger....

Skrevet

Hva med vanlig selvbruningskrem da? Jeg har så lyst men vet ikke om jeg tør..

Skrevet

det kan jo ikke friøser vite da.. jeg ville ikke tatt sjansen.

Skrevet

Jeg sprayet hele kroppen på en hudpleiesalong da jeg var høygravid forrige gang. Det var helt topp, og de sa det var helt trygt:)

Annonse

Skrevet

Man puster det ikke inn heller, du får jo ei slik doktormaske til å ha foran munn og nese:)

Skrevet

jeg er hudpleier å har jobber med spraybrun i mange år.

d er overhode ikke farlig.

stoffet som gjør dg brun er et sukker stoff som kun reagerer med di dødehudcellene dine å gjør di brune.

i danmark gjorde di en undersøkelse på om d kunne være farlig for mor å barn å puste inn store mengder spraytan men fant ingen sammenhenger der.

jeg har undersøkt med alle levrandørene våre å det er absolutt ingenting i spraytan som kan ha negativ effekt på dg eller barnet.

husk å peel kroppen godt å smør dg med fuktighetskrem dagen før da får du gjevnest mulig resultat:)

Skrevet

Det finnes ingen offentlige advarsler i forhold til bruk av selvbruningskremer eller spraytan. Dermed burde dette være noe du trygt kan bruke. Jeg har også sprayet meg brun i både mitt 1. og 2. svangerskap og er ikke skeptisk til det i det hele tatt :o)

Så kos deg & bli brun og fin med god samvittighet :o)

Skrevet

Jeg har hele tiden vært skeptisk til ting som kan skade fosteret, bla.a ikke farge håret osv. Men produktene er jo veldig bra nå, og når det til og med har vært forsket på dette ser jeg ingen grunn til å være redd.. Jeg har til og med bleket de stygge hårene som har kommet på magen. Det er som legene sier: når mor har det bra har barnet det bra.. så prøver å ikke være superparanoid..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...