Gå til innhold

flere som er sykemeldte nå?

Anbefalte innlegg

jeg er sykemeldt nå. jeg er 21+3 nå. er 100%sykemeldt. siden jeg har bekkenløsning. men fikk høre av alle på jobbe at graviditet er ingen sykdom. så de skjønte ikke hvorfor jeg er borte fra jobben. ble skikkelig forbanna. jeg jobber i en restaurant og det er faktisk ikke så lett og jobbe der. mye løping og sånt. så jeg har fått sån at jeg skal jobbe 2 timer 2 ganger i uka. så jeg kommer meg litt ut. så jeg ikke er bare hjemme. så de synes det er alt fortidlig og sykemelde seg etter 5 måneder :S følte jeg fikk mange i mot meg. vet hvertfall bare det at jeg skal kun ta det med ro og tenke på meg selv og babyen helt til den kommer. men fryktelig kjedelig og ta det med ro. er det flere her inne som er sykemeldte eller? og kjempe lei av og være hjemme?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138152480-flere-som-er-sykemeldte-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir så provosert av folk som ikke har minste lille forståelse for at det kan være kjempetungt å gå gravid!! Jeg regner med at de som er negativt innstilt til at du er borte fra jobb aldrig har vart gravide før...

Graviditet er ikke en sykdom i seg selv, men når man får diverse plager som graviditeten fører med, bla bekkenløsning og ryggplager så har man ikke så mye valg hvis ikke jobben kan tillrettelegge den for den gravide, en å bli sykmeldt/gå på svangerskapspenger.

Jeg jobber selv i butikk og har problemer med ryggen når jeg går gravid, hadde det førrige gang og. De kan ikke ge meg andre arbeidsoppgaver en de jeg har idag, og nå når man begynner og bli ganske så stor (er snart 23 uker) så blir jobben min for tung. Står 6 timer, mye av tiden alene och endel løping frem og tilbake for å hjelpe kunder. Skal på ferie om 1 uke og etter det i begynnelsen av aug skal jeg begynne gå på 50% svangerskaps penger. Det er i stort sett det samme som sykpenger. Har ikke dålig samvittighet i det heletatt og hvis noen ens tørr og åpne munn så skal de får høre.

Stå på deg og ikke la de på jobben din ge deg dålig følelse for at du er hjemme. Du har bare en kropp og den skal du ha livet ut og ikke for å glemme den lille som skal ha det bra inne i magen:)

jeg er sykemeldt, 100 % og blir desverre det ut svangerskapet.... :-/

HAr vært det siden uke 10 - siden jeg jobber med sterke løsemidler, og jobben kan ikke telrettelegges på noe som helst vis.... HVerken jeg eller arbeidsgiver tørr ta noen sjanser...

Nå har jeg i tillegg en god bekkenløsning ( vært sykemeldt de to andre sv.skapene også - fra ca uke 20 pga kraftig bekkenløsning) så jeg hadde nok ikke holdt ut så lenge uansett...

Forrige sv.skap "tvang" jeg meg selv til å holde ut lengst mulig uten å sykemelde meg, og det angrer jeg på - bekkenløsningen min gikk aldri over mellom disse svangerskapene - så jeg blir vel å slite med bekkenet videre også er jeg redd....

Det er ingen som takker deg senere om du ødelegger helsa di for å "blidgjøre" andre. Kjenn på helsa di, og lytt til kroppen din!!

Er ikke sykmeldt, men blir så forbanna på alle som ikke følger kverken lov eller har alminnelige sosiale antenner når det gjelder graviditet. Det er faktisk et liv vi gror frem i magene- og da blir en jobb underordnet. Man kan da ikke risikere at noe skjer med ungen fordi man blir presset til å jobbe uforsvarlig i forhold til den lille. Sykmeld dere og bytt jobb etter permisjonen. Det er arbeidstakers marked nå.

jeg har vert sykemelt siden 2 måned pgr av trøtthet å jeg har veldig lavt blodtrykk, er ikke så veldig godt likt på jobb:( har dårlig samvittighet men jeg vill ikke risikere noe, svimer fort av hvis jeg står for lenge eller springer rundt å stresser, jeg jobber som kokkelærling så det sier seg selv jeg må springe en del.

må også si at det er ikke så godt arbeidmiljø på jobb å liker meg veldig lite, vet det at det egentlig ikke er noen grunn men jeg gruer meg hver dag til å gå på jobb, er på gråten nor jeg skal på jobb, er det normalt?

og nå har jeg hatt sonne små problemer heleveien nå har jeg bronkitt og sliter med søvnen om natten pgr av hostingen:S

ble mye klaging nå:S sorry men jeg har ikke snakket med noen om dette så det var godt å få det ut.

Annonse

want 2 be mom: Dette høres ikke bra ut, og er et veldig usunt miljø for deg å jobbe i. Fortsetter du i en jobb du misstrives så i, risikerer du å bli utbrent. Jeg ville ha tatt opp dette med legen min.

Pass på deg selv, og finn deg en annen jobb (dersom det er mulig) etter permisjonen. Er du snart ferdig som kokkelærling, og blir kokk? (etter det står du vel friere?).

Jeg føler med deg- Pass på deg selv.

Hei

Så "godt" å høre at det ikke bare er jeg som er sykmeldt og har dårlig samvittighet for det. Jeg er 23 uker på vei og er 50% sykmeldt. Har vært dette i 2 mnd, og regner vel egentlig med at jeg blir det ut svangerskapet. Jeg sliter med mye magesmerter, og har vært en del hos jordmor og gynekolog. Alt ser ok ut med babyen heldigvis, men jeg har mye smerter og ubehag. Er også mye svimmel og har begynnende bekkenplager.

Det er mitt andre svangerskap, og jeg tror nok at jeg klarer å ikke tenke så mye på hva alle andre tenker om at jeg er 50% sykmeldt. Jeg er stadig innom barnimagen, og jeg synes det var fint at vi som er "litt pjuske" også fikk luftet tankene våre. Helsen vår går foran småsure kolleger!

Stå på, alle sammen:-)

endelig bare i morgen igjen. da blir det 50% til 100% sykemeldt. nå er jeg helt utslitt etter en 3,5 timers arbeids dag. føler jeg har vært på jobben i 100 år og endelig kommer hjem og får lagdt meg så jeg kan sove. jeg bare synes så synd på meg selv med bekkenløsning og trøtthet. blir ikke veldig godt behandlet på jobben egentlig. blir sett ned på siden jeg er sykemeldt. er gla jeg skal sykemelde meg. så er jeg ferdig med den jobben i september :D da er det ikke mere tilbake på den dritt plassen. og jeg bare gleder meg til og få ny jobb etter nurket mitt er kommet til verden. fikk høre da jeg sykemeldte meg. ehh er du sykemeldt igjen :S folk er så frekke

Jeg er sykemeldt 40%. valgte dette fordi jeg bare har jobb frem til midten av august og håper på å forlenge stillingen min, ev bli fast ansatt. Problemet med den prosentmessige sykemeldingen er bare det at det virker som om sjefen ikke skjønner at jeg bare skal jobbe fem timer om dagen. Han gir meg alltid nye oppgaver fem minutter før jeg skal gå, og nærmest krever at de blir gjort før jeg får gå hjem, eller at jeg gjør det hjemme. Er ganske frustrerende, og ikke akkurat enkelt å forholde seg til når jeg er i den situasjonen jeg er i med tanke på jobb utover høsten.

Noen som har noen tips/råd eller er i samme/lignende situasjon, eller får alle masse forståelse fra sjefen?

Skjønner at du føler deg presset til å blidgjøre sjefen med tanke på jobb senere....men synes det er dårlig gjort og utnytte deg på den måten.

Hva jeg har forstått så er det ikke lov å jobbe mer en det man skal når en er sykmeldt.

Jeg var 50% sykmeldt i begynnelsen av graviditeten pga av kvalme og da måtte jeg ikke jobbe mer en de timene jeg hadde blitt oppsatt på (nøyaktig halve stillingen). Når det var en som blev syk ene dagen så blev jeg spurt om å jobbe men da sa sjefen at det ikke var lov.

Vet ikke helt reglene rundt dette, men det er iaf hva jeg har hørt.

Trist at ikke du har en mer forståelsesfull sjef=(

Annonse

Jeg har vært sykemeldt siden uke 6 jeg! Og det ser ut til at det kommer til å fortsette ut svangerskapet :(

Utrolig lett for folk som ikke har vært gravide eller som har hatt enkle svangerskap å si at "svangerskap er ingen sykdom" hehe :)

Jeg har altså hyperemesis og spyr dagen lang! Eneste som hjelper er å ligge stille og ikke spise + knaske kvalmestillende til den store gullmedalje. Har gått ned endel kg siden jeg ble gravid og fått litt andre småplager også pga all oppkasten (for eks lavt blodtrykk, lave jernlager osv)

Så ingen skal komme å fortelle meg at graviditet ikke er noen sykdom altså! Jeg har nemlig hatt "omgangssyke" i 5 mnd nå.. *drittfolk* hehe :)

Jeg jobber bare 50% fra før, deltid.. Men jeg er også sykemeldt 50% pga stress og mistrivsel, blir deprimert og har vondt i hodet hele tiden..

Så jeg jobber 25% en stund tremover, til ting blir bedre tilrettelagt..:)

Det er tidlig å sykemelde seg nå, det synes da jeg.. men jeg må gjøre noe for at de skla forstå på jobben at det kan ikke fortsette slik.. Hjalp ikke med legeerklæring..

Litt kjedelig å være hjemme hele tiden men.. begynne å strikke og male og slikt:P

jeg er sykmeldt 50%. pga at jeg ikke har noe overskudd ut over jobb. + at jeg har blitt kvalm igjen. ble det forrige uke, men vet ikke helt hvordan det skal gå å jobbe 50% heller, jobba i dag etter 3 fridager, og jeg har vært så sliten etter jobb.. sovet i to timer + at jeg våknet kvalm og sikker på at jeg skulle kaste opp.. får ikke gjort noe, skal til legen mandag ang noe anna, får høre hva hun tror da.. må jobbe og få vakter for at det skal bli noe foreldrepenger... dumt å ikke ha noe fast (men slik er det når man er student og tar på deg etter hvor mye man har å gjøre).

Jeg som bare er deltidsansatt, jeg har vel fortsatt krav på sykepenger når det er pga graviditeten??

Hvordan er dette? Ble så nervøs nå..

Jobber bare 50% til vanlig... Noen som vet?

Umulig å komme igjennom til NAV på telefon...

Hei!

Skjønner hvordan du har det. Når jeg fortalte at jeg var gravid og ikke helt i form fikk jeg beskjed om at det var ingen sympati å få, dette var ingen sykdom! I tillegg klarte sjefen å si det til en annen ansatt at jeg var gravid, enda jeg hadde presisert at det ikke var offentlig enda!

Jeg var avdelingsleder og kom litt senere med 100% sykemelding, det var ikke særlig populært. Hadde med meg min kjære, som har jobbet litt som ekstrahjelp der tidligere, han ble kastet ut. Jeg trengte ikke ha med meg barnevakt! Så fikk jeg beskjed om å ordne hele vaktlisten før jeg gikk, det gjorde jeg ikke, for jeg var faktisk sykemeldt fra den dagen. Jeg gikk 100% sykemeldt fra 2. mai - 15.juni.

Det hjalp litt at jeg fikk si fra meg mellomlederansvaret fra 1.juni, tok bort litt av "presset" og stresset. Så fra 16.juni har jeg jobbet 50%, det fungerer greit, men merker jeg blir forferdelig sliten etter 8 timer på jobb...

Ja dette var visst noe som engasjerte mange av oss : )

jeg er også sykemeldt - med bekkenløsning. Det er 3 gang jeg er sykemeldt 100% fra ca uke 13. Og det er ikke enkelt når det er tredje gang og jeg bare må innrømme at jeg visste at det skulle bli slik tilogmed..... Men jeg er villig til å gå gå gjennom disse månedene med rullestol og smerter og da kan det være det samme - En klok mann sa engang til meg at når jeg går av med pensjon så kommer jeg til å tenke tilbake på disse graviditetene med med et smil og tenke at det var var et tøffe år : )

vi gjør norge en god tjeneste med å føde barn og vi betaler skatten vår hele livet - så nå ligger vi her med vondt i rompa og de andre kan si hva pokkern de vi : )

Hei, jeg har vært 100% sm siden uke 6 og er sm til fødsel pga hyperemesis, bekkenløsning + at jeg besvimer i tide og utide. Gjort det med alle 3...Kaster ikke opp noe særlig nå mer, men kvalm 24/7 for det.

Vet ikke hva de sier om det på jobben, men de kan si hva de vil for min del for jeg har ikke noe på jobb å gjøre. Er innom der ofte da, virker som de fleste er mest bekymret...

Men det er klart, de vet jo at jeg har vært innlagt + at jeg spydde utover hele gangen rett før jeg ble sm...hehe, i tillegg går jeg som en gås...så noe å le av har de ihvertfall;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...