Gå til innhold

Roper på Jenkas69

KaWi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Bare lurer på hvordan det går med deg. Mener at jeg har lest i tråden deres at du skal ha termin rundt disse tider og vil igrunn bare ønske deg masse lykke til =)

Og hold oss gjerne oppdatert. Kan ikke tenke meg at jeg er den eneste som har fulgt med på tråden deres. :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei!

Så koselig å bli ropt på:)

Stemmer det, min UL-termin var 29. juni. Menstermin var idag, men jeg testet med EL-tester da jeg ble gravid, så UL-termin stemmer bedre overens med min egen beregning.

Så nå går jeg og venter, men foreløpig ikke så altfor utålmodig. Var på kontroll her forleden og fikk beskjed om at jeg har godt moden livmorhals, samt to cm åpning. Det var en god beskjed å få! Fint å vite at det har skjedd noe allerede selv om jeg ikke har hatt rier:) Ellers er jeg bare i ventemodus, og gleder meg til den dagen jeg har min lille gutt i armene, selv om jeg faktisk - det har jeg innsett nå - også kommer til å savne magen og sparkene der innefra...

Evius og Ine har jo født allerede, så de er ganske opptatt med hver sin lille gutt om dagen. Rart å tenke på at de er i mål, og at jeg også føder hvert øyeblikk, etter å ha fulgt hverandre i mange måneder, fra de første usikre ukene, gjennom duotester og morkakeprøve, ultralyd, og mange mange andre tanker og opplevelser gjennom svangerskapet. Hadde aldri trodd den tråden skulle bli så lang da jeg startet den i fjor høst:) Hyggelig at du har lest og hatt litt glede av den.

Hvor i løypa er du da? Hvor langt på vei?

Tusen takk for lykkeønskning! Jeg oppdaterer etterhvert:)

Skrevet

Der så jeg jo på profilen din at du er omtrent på min alder og venter din første i oktober. Så spennende! Da er vi i samme situasjon:) Godt å se at vi er flere førstegangs på vår alder.

Masse lykke til du også! Er jo ikke veldig lenge igjen for deg heller da:)

Skrevet

Det var på grunn av den "derre" 69 på slutten som gjorde at jeg begynte å lese tråden deres...

Det er bra at du kommer til å holde oss oppdatert. Det virker jo som om det ikke er lenge igjen for deg. Jeg hadde opprinnelig termin den 14 oktober, men ble slengt fram 1 uke. Bra det var den veien og ikke den andre veien =)

Har snart 3 mnd igjen, jeg. Og det er egentlig like greit. Har jo litt å styre med... Tar over en fargeklatt av ett hus nå den 10 juli, så det skal males og pusses opp. OG jeg skal bare se på =( Får ikke lov av mannen min til å male, og skjønner jo hvorfor, selv om jeg har lyst da...

Så da blir det handle inn ting til vår lille også. Har bare kjøpt ett (!) helseteppe og en kaninbamse til vår lille enn så lenge... Har ventet med alt siden vi skal flytte. Synes at jeg har vært meget flink med det! (Må skryte litt.... :P)

Har du tatt modningsakupunktur som evius og ina?

Skrevet

Hei!

Veldig bra når man blir flyttet "riktig" vei på ultralyd ja! Der var du heldig! Tre måneder går så fort! Samtidig har du god tid til forberedelser. Og det er jo så koselig å begynne å handle til den lille. Bare vent.. når det nærmer seg blir det nok mye shopping:) Vet dere om dere får gutt eller jente forresten?

Skjønner at det er litt kjedelig å ikke få være med å pusse opp, men du får bare nyte den ekstra omsorgen du får nå. Om enda noen uker løper folk etter deg med stoler og puter og vannglass og vil gjerne varte deg opp litt ekstra. Rart hvordan folk får omsorg for gravide.

Hvordan er formen din da? Har du fått noen plager som bekkenløsning e.l.?

Ja, jeg tar modningsakupunktur, og har veldig tro på det. For selv om jeg er noen dager over termin, så mente jordmor at jeg var veldig moden til å være førstegangs. Altså ikke veldig moden i forhold til termindatoen, men veldig moden i forhold til at jeg ikke har hatt rier ennå. Hun mente at når riene mine først starter så er jeg i gang. Har jo hørt om de som har rier i flere dager men bare blir sendt hjem igjen fordi de ikke hverken er modne eller har åpning. Så dette anbefaler jeg!

Hvor i landet bor dere?

Nå skal jeg snart gå meg en tur og se om det setter fart på sakene her:)

Ha en fin dag!

Skrevet

Hei igjen!

Vi aner ikke om vi får jente eller gutt, så her heter magen Krøll... Det er fordi jeg egentlig skulle ha hatt en valp nå, som skulle hete Alfa... Så ble det en Krøll i stedet, og valpen er utsatt... Vet at det hadde vært slitsomt med både valp og baby.Vi har avslått duotest og fostervannsprøve, av den grunn at så lenge barnet kan overleve utenfor min livmor, så skal vi støtte og hjelpe til best mulig. Og så vil selvsagt ikke pappaen vite det... Og etter å ha opplevd en venninne som fikk vite på 2 ul at det var en jente hun skulle få, rosa klær kjøpt inn, barnerommet malt rosa, og det meste var fikset til å passe en liten jente, så kommer det en nydelig gutt... Så da var liksom greit at vi ikke vet hva vi får.

Stort sett har formen vært bra, har fått noe som kalles for carpal tunnel syndrom i høyre hånd, så skal på videre utredning hos nevrolog for det i august. Legen min mener at det er hormonellt, og at det forhåpentligvis vil forsvinne etter at jeg er ferdig med svangerskapet. Men vil at det skal sjekkes ut for å være på den sikre siden. Det er igrunn den eneste plagen jeg har, rent bortsett fra trøtthet og halsbrann.

Har siden graviditeten ble konstatert vært 50 % sykemeldt, og det fungerer bra, for så lenge jeg fungerer på jobben er jeg fornøyd! Jobber som daglig leder i en dyrebutikk, så det er egentlig ganske mange tunge løft...

Vi bor i Lier og flytter bare litt rundt der =) Bor i leilighet nå, så det skal bli spennende å få eget hus med hage. Hvor er det dere bor da?

Har også tro på dette med forskjellig typer akupunkturer, så det er helt klart noe jeg ønsker å prøve.

Hadde du en fin tur? Må ikke labbe langt når det er så varmt som det har vært i dag... Dagens moralpreken =)

Dette blir laaaaangt =)

Uansett, ha en flott kveld!

Skrevet

Hei igjen

Det ble ikke akkurat noen kjempelang tur i går, det begrenser seg jo litt nå med hovne, vonde føtter og denne varmen, selv om jeg egentlig er i ganske god form ellers. Men det blir en liten tur i dag også. Må prøve å se om jeg kan riste denne babyen litt ned så han skjønner hvor utgangen er.. hehe..

Vi bor i Oslo. Her har vi begge vokst opp og har familie og venner, så her blir vi nok. Bor likevel ganske grønt og barnevennlig, etter noen år i mer sentrale urbane strøk av byen.

Så spennende at dere ikke vet om "lille krøll" er gutt eller jente da. Vi var så nysgjerrige vi, og ville begge vite det på UL dersom det var mulig. Og det var det jo, ikke særlig mye tvil om at er en gutt i magen.

Jeg vet ikke hva carpal tunnel syndrom er, men det høres jo ut som legen din har god kontroll. Bra du blir fulgt opp ordentlig! Halsbrann kan være guffent nok. Det finnes noe på helsekosten som heter frutin (tror jeg det var). Det står på pakken at den kan brukes av gravide. Jeg syntes den virket bra. Men nå har jeg ikke vært mye plaget av halsbrann da heldigvis. Trøtthet derimot... er vel bare å sove så mye som mulig, selv om det ikke alltid blir like god søvn. Bra du er 50 % sykmeldt, ingen vits i å slite seg helt ut og få mange unødvendige plager! Og tunge løft må du definitivt styre unna!

Nei, nå skal jeg komme meg ut en tur. Det er jo så deilig med sommer og sol! Håper ellers på en fødsel i løpet av helgen!

Du får ha en riktig god helg! Kos deg i sommervarmen, med magen og mannen og planer for det nye huset:)

Skrevet

Det er bra at du beveger deg, selv om man ikke skal overdrive... Kjenner godt at det er varmt ute, og at både føtter og legger er fulle av vann. Jeg sier at jeg er som kamelen, sparer på vannet i tilfelle dårlige tider =D

Hvis ikke denne gutten din finner veien ut, så må du rett og slett sette deg ned og ta en skikkelig alvorsprat med ham. Må jo være grei med mamman sin, hun skal vare lenge!

Her skal det ikke gjøres noe spesielt i helgen, skal ligge med bena opp, og lese bok. Helst ute og helt klart i skyggen!

Kos deg i helgen du også, og jeg håper for din del, at gutten finner veien ut i løpet av helgen!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...