Kråkebolla :) Skrevet 2. juli 2008 #1 Skrevet 2. juli 2008 Har da vært på riksen i dag og fikk satt inn 2 egg. Skal da ta test den 14 juli så da er det bare å håper på det beste:) det ble desverre ikke noe egg på frys. syns det var litt kjedelig men men
okeke Skrevet 2. juli 2008 #2 Skrevet 2. juli 2008 lykke til som ruger ) kjipt d ikke ble noen på frys men disse 2 er nok gullegga skjønner du ))
Kråkebolla :) Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. juli 2008 ble litt bekymret da for de var ikke 4 delte de var 3 og 2 delte... men egentlig ganske rart av 11 egg ut at de overlever... sprøtt.. men ja vi håper det er gull egg:)
lillebie på`n igjen Skrevet 2. juli 2008 #4 Skrevet 2. juli 2008 hei du, hadde bare to overlevende jeg også...i farten fikk jeg ikke vite hvor mange delt de var, for jeg ble ganske dårlig og medisinert og vi glemte å spørre, men fikk vite at det var ett fint egg og ett bra egg (og jeg har bestemt meg for å ikke tolke det opp og ned :-) fikk ingen på frys jeg heller, litt kjedelig, men vi satser på at gullegga ligger trygt i magene våre nå:-) jeg leste om ei her som fikk tvillinger av to to-delte egg :-)
Kråkebolla :) Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 2. juli 2008 takk.. ble veldig bekymret og har tenkt på det i hele dag... men takk for støtten... når skal du teste?
lillebie på`n igjen Skrevet 2. juli 2008 #6 Skrevet 2. juli 2008 tror ikke du skal bekymre deg for det, så lenge de setter inn eggene betyr det at de er en potensiell baby:-) jeg skal ta blodprøva den 11....åh dagene snegler seg fremover, ryker nok på en test litt før det og tenker jeg :-)
Kråkebolla :) Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 2. juli 2008 okay.. skal prøve på det. Skal ta bp den 14 jeg da. men jeg tror nok jeg tar en test 12 eller 13... Vi får krysse fingre for at det blir små troll på oss i mars:)
IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 2. juli 2008 #8 Skrevet 2. juli 2008 Håper dere ruger på gulleggene begge to Krysser fingrene for dere begge! Dette er en fruktbar tid på året, det er en grunn til at sykehusene blir rent ned i perioden februar-april! Vi fikk forklart av bioteknikkeren på Maigaard hvordan eggene hadde blitt befruktet og utviklet seg, før de ble satt inn. Sikkert ikke like lett å få med seg, om man ligger der veldig dårlig da.. Fikk i tillegg bilde av begge to, så vi kan lett telle at eggene var 4-delte. Synes det er knallkoselig å ha bilder av de potensielle babyene bare 2-dager gamle *hehe*. Ang. deling er det som lillebie sier, mange som har fått barn på 2 og 3-delte egg. Lykke til
Kråkebolla :) Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #9 Skrevet 2. juli 2008 Okay så kult med bilde. ja vi får håpe på at et av de er gull eggene.. men var en annen av overlegene der som sa til meg i forje uke at de er ikke fornøyd med at de bare er 2 eller 3 delte og at de da setter inn 2 egg for at det ikke er noe stor sjanse for graviditet. mens han i dag sa han trodde det ikke skulle ha noe å si.. blir litt forvirret
IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 2. juli 2008 #10 Skrevet 2. juli 2008 Tror grunnen til forvirringen er enkel. I teorien skal egg dele seg parvis en gang i døgnet. Så dagen etter egguttakk bør egget ha 2 celler, og dagen for innsetting bør det ha 4 celler. Hvis dette er tilfellet er det lett for legene å være optimistiske, for da vet de at celledelingen er jevn, som er et godt tegn. Er derimot eggene 2 og 3-delte kan ikke legene være skråsikte på kvaliteten, men det trenger ikke bety at eggene er av noe dårligere kvalitet. F.eks kan noen egg være en dag mindre modne enn andre, og da vil de trenge en ekstra dag på å dele seg. Det har jo ingen betydning i det lange løp, for inni magen vil det dele seg i 4, 8, 16 osv. 3-delte egg kan ha en treg celle, og i flere tilfeller deler egg seg både rett før og rett etter innsetting. Ok, vet ikke om noen ble noe klokere på dette, men konklusjonen er at det sikkert ikke er nødvendig og bekymre seg over
Kråkebolla :) Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #11 Skrevet 2. juli 2008 okay.. bare byttet nick.. men da tør jeg kanskje å slippe opp litt å håpe på det beste..tusen takk for betryggende ord.. hvor langt gravid er du
IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 2. juli 2008 #12 Skrevet 2. juli 2008 Det var godt du forsto noe av det Jeg er ikke gravid selv, men gift med en dame, og skal bli mamma #2 Er akkurat 6+0 i morgen! Gleder oss til å finne ut om det er en eller to der inne
Kråkebolla :) Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #13 Skrevet 2. juli 2008 men er du dame eller mann??? detet har jeg lurt fælt på. Gratulerer i hvertfall.. så gøy at dere er gravide
IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 2. juli 2008 #14 Skrevet 2. juli 2008 Jeg er dame i aller høyeste grad
Kråkebolla :) Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #15 Skrevet 2. juli 2008 oki:) mente ikke det fornærmende altså... men mannen min kunne fint ha satt seg ned å skrevet:) uansett så koselig:)
IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 2. juli 2008 #16 Skrevet 2. juli 2008 Det går fint Blir gøy å følge dere videre på vei mot positiv graviditetstest For det blir det vettu!!
Gjest Skrevet 3. juli 2008 #18 Skrevet 3. juli 2008 hei jeg får bare et egg,var bare et befruktet, men damen i tlf sa til meg at det har blitt født maaange babyer etter 2 delte egg, vi må bare se posetivt på det!!!
lillebie på`n igjen Skrevet 3. juli 2008 #19 Skrevet 3. juli 2008 herregud er dere 6+0 alt ivf mammaer, tiden går så utrolig fort!!!! ikke lenge til dere skal på ul da eller? ah så heldige dere var som fikk bilder av de to små :-D tror vi skal heller tenke, at nå er egga i magene våres og at de stortrives, og at det går mot positive tester for oss:-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå