Bratsj Skrevet 2. juli 2008 #1 Del Skrevet 2. juli 2008 Lurer litt på om vi skal prøve på 3.mann. Mine to første kom med KS (førstemann akutt, pga satt fast i bekkenet og kom aldri langt nok ned, andremann planlagt snitt pga hva som skjedde med førstemann) Jeg vet jo at livmoren blir skjør og "ødelagt" av alle snittene, så lurer på hvordan det er med risiko når man blir gravid igjen etter to snitt ? Hvor stor er faren for at livmor brister ? Fare for at fødselen starter før KS-dato ? Fare for abortere under svangerskapet ? Noen som vet hvor jeg kan lese om dette, eller har personlig erfaring ? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138151074-problemerrisiko-ved-graviditet-etter-2-snitt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Med tredjemann på vei... Skrevet 2. juli 2008 #2 Del Skrevet 2. juli 2008 Hei Bratsj. Jeg har selv hatt to keisersnitt og er nå gravid med tredjemann. Ingen av mine KS var planlagte og de ble utført av samme årsak som deg begge ganger; barnet kom aldri ned, selv ikke med full åpning. Som sagt er jeg nå gravid igjen og har fått dato for planlagt KS 6.oktober. Jeg må si at jeg med tanke på keisersninttene har hatt et helt problemfritt svangerskap hittil, og jeg er heller ikke bekymret for at livmoren skal briste , fødselstart før KS-dato eller faren for å abortere under svangerskapet. Dersom livmoren min hadde vært svært tynn eller i faresonen hadde jeg nok fått beskjd om det når nummer to kom til verden. Når det gjelder frykt for at fødselen starter før KS-dato, betyr det bare at det blir det 3. ikke-planlagte keisersnittet. Så sant man ikke virkelig "er i fødsel" får man keisersnitt selv om man har fått rier, det er ihvertfall slik jeg har forstått det. Og med tanke på vår historie trenger vi vel ikke akkurat bekymre oss for at barnet skal komme for fort, eller? Og sist men ikke minst, når det gjelder abort er det ukjent for meg at det skal være større risiko for å abortere under svangerskapet dersom man har keisersnitt fra før. Så jeg tror ikke du skal bekymre deg for det heller. med andre ord; har dere lyst på 3 er det bare til å "kjøre på" ;o)! Riktig lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138151074-problemerrisiko-ved-graviditet-etter-2-snitt/#findComment-138151250 Del på andre sider Flere delingsvalg…
3barnsmamma<3 Skrevet 2. juli 2008 #3 Del Skrevet 2. juli 2008 Jeg har også hatt 2 KS, ett akutt og ett planlagt. Er nå gravid med nr 3, og har ikke noe problemer i forhold til magen etter 2 KS, så det går nok helt fint. Jeg har vært i samtale med jordmor og lege nå ang å føde vaginalt etter 2 KS, og sjansen er tilstede. Sykehuset tar den endelige avgjørelsen. skal prate med dem om 1,5 uke. Dersom du velger KS den tredje gangen, og fødselen starter før KS tar de KS når du kommer inn til sykehuset. Mange sier at det er fare for at livmor brister/revner etter 2 KS, men det er først og fremst under fødsel, at livmor ikke tåler riene. Arrvev er ikke tøyelig. Men dette kommer helt an på hvor tykk/tynn livmorveggen er etter KSene. Dette fortalte jordmor til meg iallefall. Det er nå 3 år siden sist jeg hadde ks, og jordmor mente at det hadde gått såpass lang til til å gro at det ikke var noe problem. Men dette står det sikkert noe om i journalen, så jeg får høre når jeg snakker med de på sykehuset. Dessuten er det jo de som får 4 og 5 barn, alle født med KS, så ikke uro deg. Bare kjør på;-) Lykke til videre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138151074-problemerrisiko-ved-graviditet-etter-2-snitt/#findComment-138151294 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilimed nr5 i magen Skrevet 4. juli 2008 #4 Del Skrevet 4. juli 2008 Du hadde fått KLAR beskjed fra sykehuset, om det hadde vært fare ved et evt. svangerskap, som POM skriver, så er det mange som har flere enn tre, som er det anbefalte! Selv venter jeg nr 5, og dette blir også mitt 5 ks, skulle sterelisere meg etter nr 4, om det ville være fare ved evt. flere svangerskap, men legen min sa at jeg i allefall kunne få 2 ks til, forde jeg hadde så tykk og fin livmor (aldri sett noen med det etter 4 ks, og legen sa at man skulle tro det var mitt 1 ks) Så du kan ta det helt med ro, det gjør jeg!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138151074-problemerrisiko-ved-graviditet-etter-2-snitt/#findComment-138164112 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå