Gå til innhold

Hvor mange barn synes dere er "nok"?

Tinna*med nytt barn i juli!*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå venter jeg nummer 2 - etter 4 års slit, inkl 4 IVF. Jeg er overlykkelig over at vi endelig har fått det til igjen, og lovte meg selv at jeg ville med glede ta in mot alle barn jeg noen gang skulle få æren av å få!!

Jeg er nå 36 år og min mann 40. Nå da vi lyktes, vil ikke han ha flere enn disse 2 mht til alderen. Han ville ikke være godt over 60 mens yngste barnet er 20 år (men det kan da ikke være store forskjellen å være 60 eller 63?)......Jeg vil gjerne ha 3. mann jeg, hvis jeg skulle være så heldig igjen. Hva mener dere om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte legge til at vi har bedre utsikter til å bli gravide nå enn for bare 1 år siden - da min mann har forbedret sædkvaliten etter en antibiotikakur. Denne gangen klarte vi det helt på egen hånd!

Skrevet

Ingen?

Skrevet

Jeg venter nummer tre, og vet at jeg kommer til å ha lyst på en til. Men hvis vi skulle få en til, setter vi strek der. Eneste som er kjipt er at omgivelsene er så utrolig negative til flere enn to. Vi får så mange dumme kommentarer, som at vi kan starte barnehage, og at vi må tenke på oss selv og at vi må ha et liv osv. Som om man mister seg selv bare fordi man har mange barn.

Skjønner ikke hvorfor andre skal blande seg borti det i det hele tatt, men hvis vi er slitne en dag eller synes ungene holder et veldig høyt støynivå, så sier folk: tenk hvordan det blir med en til, da!

Vet ikke hvor mange sånne kommentarer jeg orker å få resten av livet. Men vet heller ikke om det er noe forskjell på kommentarene med tre eller fire barn, da.

Tror ikke dere skal tenke altfor mye på alderen for å avgjøre om dere vil ha nummer tre eller ikke, i hvert fall. Faren min var 40 da jeg ble født, og jeg har aldri merket noe til det eller tenkt over det.

Skrevet

Jeg har alltid drømt om mange barn, helst 5.

Venter nr. 3 og dette er siste gang jeg går gravid.

Ikke fordi jeg ikke ønsker flere barn, men har alltid tenkt at jeg vil ha 5 barn, men ønsker bare å produsere 3 av dem selv.

Håper på å kunne være avlastningshjem/ta imot fosterbarn/kanskje til og med adopsjon, når ungene våre er store nok til det.

Skrevet

Venter nummer 4...og føler at det holder:-) Har ikke fått noen negative kommentarer til at vi har så mangen barn. Hadde uansett ikke brydd meg:-) Er jeg og min kjæres valg.

Skrevet

Jeg venter nr 2 (har jente fra før og får en gutt nå), men vi vet enda ikke om dette ''holder''. Vi må leve litt med nr 2 før vi ser om vi har lyst på en til.

Moren min kommenterer stadig at to er nok, selv om jeg like ofte sier at det er en avgjørelse som jeg og samboeren min må få ta selv. Synes det er veldig utidig at andre enn jeg og samboeren min blander seg bort i dette.

Når det gjelder deg og din mann, så er jo ikke dette et spm om hva andre synes er passe, men et spørsmål om dere kan bli enige om antall barn dere skal ha. Det er jo en fordel :)

Lykke til- Det går jo an å prøve å overtale :)

Skrevet

40 er ingen alder for en mann:) min mann er over 50 og eg er gravid:) du er jo bare 36:) ..når menner i 70 årene får barn,kan en begynne å prate om at de er litt gammelt:) viss han blir så stresset pga alderen,så sett i gang med prøvinga i dag og sats på to tette:) er helt enig,en skal være overlykkelig over de barna en får:) håper vi får mangen barn...to barn hadde vert for lite for meg...ønsker at mine barn skal få vokse opp i en stor søskenflokk.)

Skrevet

start prøvinga 6 mnd etter fødselen mente eg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...