Gå til innhold

hvor mange vil vite kjønn på babyen, og hvem vil ikke??? argumenter for og i mot!

Anbefalte innlegg

jeg gjorde det med min første. syntes det var litt stas for da kunne jeg forberede meg mer før babyen kom. se på navn, pynte vogn og seng med farger på bamser og sengesett, kjøpe klær, ta med typisk gutt, jente klær på sykehus og hentesett.... dessuten følte jeg at jeg kunne begynne å bli bedre kjent med babyen min tidligere når jeg visste hva som faktisk var inne der...... nå er jeg gravid igjen og har veldig lyst til å vite hva som er der. da kan jeg handle inn ting med farger og kose meg litt eksta med forbredelser siden jeg vet hva det er. kjæresten min vil ikke vite. han syntes det blir eksta spennende til fødselen og høre jordmor si at dette er en gutt/jente...... for meg blir det like spennende uansett. jeg mener at det som er mellom beina ikke har noe å si på spenningen, men heller hvordan babyen ser ut, persolnighet osv.... så vi får se om det blir meg eller kjæresten som skal få viljen sin:) om det gleder han mye å ikke vite det, får jeg jo bare ta hensyn til det og heller smøre meg med tolmodighet:)

Fortsetter under...

Jeg venter nr 3 og har ikke vist på forhånd med de to andre hva det var....men var så sikker på jente begge gangene ( noe det også var ), så denne gangen har jeg lyst til å vite. Litt for å se hvordan det er og litt for å kunne forberede søstrene på hvem som er her inne i magen. De har forskjellige ønsker om gutt- jente=) Jeg har alltid sedd for meg 3 jenter, så dette blir spennende. Skal på ultralyd 4. august, så håper virkeli de klarer å se d da =D

Jeg var usikker i begynnelsen, for det er ikke alltid de har rett, og da blir det litt rart trur jeg. Fordelen er at du kan kjøpe klær og male rom i gutte/jente farger istedet for kun nøytrale farger ;)

Jeg klarte ikke bestemme meg, men så ville kjæresten min, og da var jeg egentlig gla for å slippe å bestemme meg :)

Her i huset vil begge to vite hva det blir. Ikke at det har noenting å si om det blir jente eller gutt (Vi blir kjempeglade uansett) men fordi vi ønsker å forberede oss mtp innkjøp av klær, farge på barnerom osv..

Skal ha min første ultralyd til mandag men regner ikke med å få vite kjønnet da siden jeg bare er 12 uker på vei...

Vi vil vite. Min mann sier han skal føle nærer til babyen hvis han vet hva det er og det er viktig til meg. Men også jeg tror det er en jenta og hvis jeg er feil det er bedre å finne ut tidlig, ikke på føde dagen! Jeg har hørt mange sier det vente til de føde og alt er så spennende de glemmer å spør.

Annonse

Vi vil ikke vite, men vi skal få de til å lage en konvolutt med en lappe hvor det står kjønnet inni. Den skal vi gi til mamma så kun kan strikke hentesett og kjøpe noen klær i "rett" farge som hun kan vaske og ha klar til babyen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...