Gå til innhold

Spørsmål om gulv igjen, men denne gangen er det valg av farge... Noen snille sjeler som har peiling på interiør som kan hjelpe? :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille meg skal for første gang pusse opp eget hjem.. Nå skal vi legge nytt gulv....

Det er sånn at vi har furutak som er lakket lyst, nesten hvitt,veldig pent. Med spotter hele leiligheten så det vil vi helst ikke gjøre noe med, for det blir fort dyrt å rive ned alltaket og legge hvit gipsplater taket og nye spotter, ja dere skjønner sikkert:o) Men jeg har veldig lyst på valnøtt gulv, eller merbau. Men det passer ikke så veldig godt til taket kanskje??? Hva hadde dere gjort? Merbau passer ihvertfall ikke til taket,men valnøtt kan gå.. Eller hadde dere valgt å heller male taket.... Til hvitt. Så det passer til "hva som helst" farge på gulvet...

Noen som kan komme med råd og tips til en liten hjelpeløs stakkars....?

:o)

Fortsetter under...

Skrevet

..

Skrevet

Jeg tror nok jeg ville malt taket helt hvitt først i all efall med tanke på at dere selv liker best mørk parkett (dessuten vil jo taket gulne ettehvert likevel - i all efall på hva jeg har sett tidligere). Hvis du beholder taket ville jeg valgt en lysere trefarge på gulvet som passet med takfargen :o)

Skrevet

Ja,det høres egentlig best ut....Men så er det jo disse spotter i taket.... Hvordan male uten at maling skal komme på spottene.. Hehe.. Uff dette ble visst mye mer å gjøre enn jeg hadde sett ut for meg :-P

Skrevet

Går det ikke an å ta av litt av dem - den ytterste ringen liksom? Så går du først over og maler et godt stykke rundt dem sånn at du kan kjøre løs med rulle og langpensel på resten. Ellers må du jo bare være hard på maskeringa, hehe *hate å maskere*

Annonse

Skrevet

Jo jeg så etter nå, skal nok gå fint å ta av ringen... Puh, dette blir litt av en jobb.. Men tror resultatet blir mye penere jeg da!!!:-D tuuusen takk!

Skrevet

Ville ikke hatt for mørkt gulv, skitten viser veldig godt. Vi har kirsebærfarget parkett i stuen, kjempefin. På kjøkkenet har vi skipsgulv, her vises skitten mye raskere enn i stua!

Skrevet

Takk,takk!Tror vi går for å male taket først ja..Såkan vi ha det gulvet vi vil ha, og ikke lyst bare fordi det skal matche taket liksom... Hva har dere,parkett eller laminat?

Skrevet

Vi skal ha stein gulv på kjøkkenet.Stein-laminat altså for der mister det så ting. Vil heller ikke ha for mørkt gulv, men valnøtt er midt i mellom synes jeg, og merbau er bare så fint...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...