Gå til innhold

Ville dere sluttet og ta tablettene eller skal jeg fortsette på de??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått apocilin 660mg som jeg skal ta 6 stk av daglig og rinexin 50mg som jeg skal ta 2 ganger daglig.. Har også¨tatt 2 ibux og paracet ca daglig i 3-4 dager nå.. Det blir jo ganske mye medisiner og på kjenning for kroppen i seg selv..

Men.. Så leser jeg litt på nett om disse rinexin tablettene.. Og der står jo bla at helsemyndigheten i Amerika har forbydd disse tablettene pga tilfeller av hjerneslag.. Leser også videre flere steder at man ikke skal ta det ved høyt blodtrykk og etter hjerneslag eller hjerteflimmer..

Jeg har fått pranolol 10mg tidligere av legen pga høyt blodtrykk og puls.. Jeg hadde under ekg da hjerteflimmer som jeg skjønte.. Så fikk de tablettene som jeg skulle ta om hjertet løp løpsk og blodtrykket ble høyt ved flere annnledninger..

Men legen ga meg allikevel da disse rinexin tablettene?? Er det legen som har gjort en glipp tror dere??

Jeg tar blodtrykket mitt så ofte jeg ønsker så får fulgt med..

Fortsetter under...

Skrevet

Dette syns jeg faktisk du bør ta opp med fastlegen din.Du bør ikke basere deg på råd herfra,det kan være direkte farlig....

Lykke til,ta kontakt med lege og forklar ham/henne hva du skrev her så bør det ordne seg.

Mvh

Skrevet

Rinexin(slimhinneavsvellende) er i stedet for nesespray, så vil ikke tro at det skader å la være å ta dem. Du kan sikkert ta vanlig nesespray i stedenfor:)

Jeg reagerte på dem selv med å bli dårlig, og kuttet dem bare ut.

Skrevet

Nå var det hos legevakten jeg fikk resept på pranolol og fikk utført ekg.. Pga jeg hadde hvilepuls på 130-140 .. Blodtrykket var da ikke så ille høyt.. 150/90 tror jeg det var.. Noe rundt der.. Men trodde at det allikevel sto i mine papirer hva type medikamenter jeg har fått utskrevet.. Og at legen kanskje spurte meg om jeg har høyt blodtrykk før han sendte meg avgårde med resepten.. Nå er jeg skeptisk til medisiner i utgangspunktet så leser jo alltid pakningsvedlegget +++ jeg da.. hehe..

Og må legge til at jeg har blodtrykksmåler hjemme så kan følge med nøye selv.. Derfor jeg har fortsatt og ta de så langt..

Skrevet

nesesprayen funker ikke.. derfor jeg fikk tablettene.. jeg var helt tett og ikke noe kom forbi.. =)

Kan jeg spørre hvordan dårlig du ble??

Jegh ar hatt litt sånn veldig varmefølelse inni kroppen og magen er total urolig.. Ikke diare eller noe sånt.., men akkurat som jeg har 1000 pulsslag på en gang flere steder.. hehe.

Skrevet

Hehe.. trur eg blir påvirka av alt bokmålet her inne;) såg eg hadde svart deg på bokmål i stad... hehe.. Ikkje enkelt å nesten vere åleine nynorskbrukar i bokmålverden, du. Og så berre lese bokmål....;)

Eg syns å huske(det er nokre år sidan) at eg blei rar i kroppen, litt stressa, liksom, hadde problem med søvn, og så blei eg så utruleg tørr i munn og nase, hadde problem med å svelge pga tørr hals/svelg. Det var såpass ubehagelig at eg kutta dei ut.

Brukte heller "overdose" vanlig nasespray:) Men der finst jo kortisonspray og slikt også(det har eg også vore borti).

Eg har vore mykje plaga med bihulene og store "muslingar" i nasa(det er visst noko som ligg i nasa). Så eg har operert(laser) for å opne opp litt:)

Annonse

Skrevet

Forresten; kjøp deg sånn naseskylle-greie på apoteket. Det skal brukast berre saltvatn,og det er bra å få "vaska" litt oppi der. Du kan koke opp vatn sjølv; 1 ts salt i 1 l vatn, trur eg det er.

Skrevet

Ja.. hehehe.. Jeg har syyyykt munntørrhet.. Klarer nesten ikke prate et par timer etter jeg har tatt de.. Tungen sitter fast i ganen.. Så ikke at det var en bivirkning.. Men det er en av de mest plasomte bivirkningen synes jeg.. Sandpapir konstant i munnen..

Skrevet

Dytter jeg.. Høre om flere har erfaringer med rinoxin.. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...