Gå til innhold

Mister jeg nå eller????

Anita37

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 10. Begynte plutselig å blø i går kveld, ikke mye, men rødt og slimete var det. Dette har vedvart også i hele dag, heller ikke så mye, men nå også litt levret og småklumpete. Har ikke noe smerter. Jeg skjønner jo at dette er dårlige tegn, og ringer legen i morgen hvis dette ikke gir seg.

Kan man abortere uten smerter, eller kan dette vare i mange dager før smertene evt. kommer? Har ingen erfaring med å blø i svangerskapet, forrige gang blødde jeg aldri. Vi hadde sex på søndags kveld, men syns det var rart å begynne å blø plutselig på mandag kveld.....

Uff, er bekymra for hvordan dette skal gå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette hørtes ikke så koselig ut! Håper at det bare er en slik blødning som ikke er helt uvanlig de første ukene. Men det kan sikkert være lurt å kontakte lege uansett, og eventuelt få tatt ultralyd. Det er joen fattig trøst, men skulle det gå galt, er det jo ofte en medisinsk årsak til dette. Og som regel får man flere muligheter. Skal krysse fingre!

Cecilie

Skrevet

Blødninger skal man alltid sjekke opp, og jeg ville ha bestilt UL hvis jeg var deg. Selv blødde jeg noen timer i uke 6 (friskt, rødt blod) og dro til legevakt som ga meg henvisning til UL. Legen fortalte meg at ca 1/5 av gravide har blødninger uten at det dreier seg om abort.

Jeg forklarte situasjonen neste dag til Ullevål, og fikk time samme dag. Der kunne de konstatere et hjerte som slo.

Lykke til :)

Skrevet

Har begynt å få takvise smerter i magen og ryggen nå, så dette er nok over for min del tror jeg. Har fått time kl. 1400 i dag!! Litt lenge å vente syns jeg, men får håpe det ikke blir noe styrtblødninger eller noe sånt. Blør som ved vanlig menstruasjon, bare litt mer slimete. Ser ikke lyst ut dette her..... :(

Skrevet

Må jeg ha en ny GU når jeg kommer til legen? Orker ikke tanken på det akkurat nå, men er det vanlig? Eller blir jeg bare henvist videre?

Skrevet

Hei

Trist å høre om det du sliter med. Har du vært til legen? Lurer på hvordan det går med deg? Jeg håper ikke du mister. . .

Jeg mistet min forrige mandag - 8 uker, begynte akkurat samme som deg, slimete mørk blod i 3 dager ved toalettbesøk, smerter i mage og korsrygg - jeg tok UL på 3 dagen og den viste liv. Men, dessverre mistet jeg par timer etterpå. Nå vil legen sette meg på vaginal progesteronstøtte ved neste gravidtet.

Fortell hvordan det går med deg.

Trøsteklem

Skrevet

Har vært hos legen før i dag, og som jeg fryktet så viste UL intet liv. Legen trodde det hadde vært dødt en stund også:( Nå er jeg bare trist og lei meg, og har skikkelig vondt i magen. Tok en Ibux i stad, håper det hjelper. Skal på sykehuset i morgen tidlig, og må vel ta en utskraping:(

Så, sånn skulle det altså ende med meg. Jeg som var så usikker i begynnelsen om jeg skulle beholde. Da jeg endelig ble sikker på at jeg ville ha et barn til og begynte å glede meg, så ble dette jammen meg en brå slutt. Rart hvordan livet kan snu, fra det ene minuttet til det andre:(

Gruer meg til i morgen.

Skrevet

Trist å høre Anita37.

Det er tungt å miste når man gleder seg og ser fram til en baby.

Håper det går bra med deg i morgen.

Trøsteklem

Skrevet

Kjære deg!

Vet du var usikker på begynnelsen, men prøv å ikke tenke på det nå. Jeg vet hvor vondt det er å miste, har selv hatt en SA og en MA (måtte ha utskrapning for den), og begge gangene var det ikke "rikig" tid for oss, men hadde begynt å glede meg veldig. Og så var det bare plutselig slutt. Var så vondt og ble så lei meg.

Hvordan går det med deg i dag?

Stor trøsteklem!

Skrevet

Hei Anita.

Stakkars deg, det var synd du mistet!

Jeg har selv gått gjennom IVF og blitt gravid men mistet i uke8, så jeg vet sånn nogenlunde hvordan det føles.

Min frustrasjon er om jeg i det hele tatt skal jobbe mer med det å bli gravid, vi har to til forsøk om vil men jeg er faktisk veldig i tvil.

Jeg er 44 år og har nå hatt to aborter på 11 måneder så da er vel det et tegn på at babyene ikke vil være der inne.

Jeg blir fort og lett gravid men så mister jeg.

Så ikke vet jeg.

men jeg ønsker deg i hvert fall lykke til med det du velger å gjøre.

Ha en flott sommer!

Skrevet

Hei alle sammen:) og tusen takk for svar.

Ja, i dag kom jeg altså hjem igjen fra sykehuset. Dette har vært noen traumatiske døgn. Veene økte bare mer og mer i løpet av onsdagen, så begynte jeg plutselig å fossblø. Vi fikk stablet oss inn i bilen med plastposer og håndklær, det kom i store mengder. Jeg ble innlagt i løpet av natten og alt var bare helt jævlig. Blødde vanvittig mye. Besvimte på do. Fikk ikke utskraping før kl. 11.00 dagen etter, da var jeg rimelig medtatt av blodmangel.

Legen som utførte utskrapingen sa at jeg kunne reise hjem igjen litt senere, da var vel kl. ca. halvfire. Jeg skulle bare kjøpe jerntabletter og spise masse grønnsaker ifølge legen. Vi reiste, men på vei hjem besvimte jeg igjen i bilen, og mannen min fikk ikke kontakt med meg. Så enden på hele greia ble at jeg måtte innover til sykehuset igjen, men denne gangen ble det med ambulanse og sirener. Fikk to blodoverføringer etter at jeg ble innlosjert på samme rom, og ingen skjønte hvordan legen kunne skrive meg ut etter så stort blodtap som jeg hadde hatt. Jeg hadde blødd unormalt mye sa de.

Dette har vært vanvittig vondt og traumatisk, og jeg unner ingen å oppleve noe sånt. Er glad det er over og at jeg er hjemme igjen. Sitter her med guttene mine som jeg elsker så høyt, men føler meg tom og rar i kroppen. Er fortsatt slapp, men betydelig bedre. Skal prøve å innstille meg på å ikke være gravid lengre, og tenke at det sikkert var en mening med det. Jeg har mye å være takknemlig for tross alt, men vondt kommer det alltid til å være:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...