Nummer to =) Skrevet 1. juli 2008 #1 Skrevet 1. juli 2008 Synes synd på meg selv, har SÅ vondt i ribbeinet!!! Noen andre som har det slikt? Føles som gnagsår, finnes det ikke noe å gjøre mot det???
Thumper Skrevet 1. juli 2008 #2 Skrevet 1. juli 2008 Jepp, jeg føler med deg!!!! Og, følg med, jeg har fått et kjempetips!!!!!!!! Jeg går til kiropraktor som er speialutdannet innen gravide osv, hun har vist meg noen øvelser som hjelper å gi barnet best mulig plass i livmoren, for at barnet skal få boldtret seg på best mulig måte og i tillegg for å lette ubehaget for oss mødre. Jeg skal prøve å beskrive den øvelsen jeg har fått ang å lette på ribbenspresset; Stå på gulvet på alle fire, altså knærne, men litt breiere stilling enn skulderbredde, og på albuene. Ikke vær FOR svai i ryggen for magen og tyngekraften ordner dette selv. Legg den sakte helt ned med armene, altså hodet helt i gulvet på en måte, mens knærne fortsatt er i gulvet. Stå sånn i 30 sekunder (vær obs på å bli svimmel eller uvell om du får for mye blod i hodet osv...) Etter 30 sekunder ca reiser du deg laaaaaaangsomt opp (husk svimmelheten ) + at nå har fostervannet flyttet seg fra nede i bekkenet og til opp ved ribbena. Når du nå sakte reiser deg opp vil fostervannet (pga tyngdekraften) sige ned igjen og "dytter" barnet med seg nedover. Jeg har funnet ut at det er deilig å "hjelpe til" med å legge hendene over magen og dytte litt forsiktig nedover, altså vekk fra ribbena.... Dette skulle gjøres en gang om dagen, og kan hjelpe til å få barnet til å legge seg i riktig stilling, altså med hodet ned, det reduserer trykket på ribbena OG det KAN føre til at barnet fester seg lettere.... Håper jeg klarte å forklare det sånn noegenlunde, jeg er jo ikke kiropraktor selv.... Jeg synes det hjelper ihvertfall... Lykke til
karianne87 Skrevet 1. juli 2008 #3 Skrevet 1. juli 2008 jeg har også litt sår på ribbeina, skal prøve dette med å stå på alle 4:)
Nummer to =) Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. juli 2008 Takk for tipset!!!!!! Skal gjøre mitt beste =)
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 2. juli 2008 #5 Skrevet 2. juli 2008 hei! Dette vil jeg og prøve! =)
Thumper Skrevet 2. juli 2008 #6 Skrevet 2. juli 2008 Åssen går det? Skjønte dere beskrivelsene, fikk dere det til, evt synes dere det hjelper?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå