bea10 Skrevet 1. juli 2008 #1 Skrevet 1. juli 2008 Er det noen her som har erfaring med disse tøybleiene? Holder de godt på væske? Er de enkle i bruk? Lette å rengjøre? Tørker de raskt? Hadde egentlig tenkt å prøve meg på brettebleier med ullbukser, men er blitt usikker... Takknemlig for all info:-)
Makko med to små gutter Skrevet 1. juli 2008 #2 Skrevet 1. juli 2008 Har ikke kommet igang med bruken ennå da (mini er ennå i magen), men har kjøpet en "startpakke". Synes innleggene virker veldig greie, enkle og brette (du kan brette de på flere måter). Rengjøring er vel som med alt annet av tøybleier, skylling på kaldt vann først, så vanlig 60 graders vask (sånn til hverdags). De tørker raskt på snora. -Men er litt mer tvilene til bleie trekkene, synes disse viker mer plastikk en andre bleie trekk jeg har sett... Er endel som også sier at kanten rundt magen er litt stiv mot baby'ns hud.
MariaEW- 05.10.07♥ Skrevet 1. juli 2008 #3 Skrevet 1. juli 2008 bruker ikke PUL, så det vet jeg dessverre ikke, men ang vask, må jeg korrigere deg Makka med gutt i magen, det er rett med kald skylling først også vask, men de må skylles en gang til etterpå. slik at du er helt sikker på å få ut all såpe. husk også å bruke halv såpemengde på bleiene og ikke noe skyllemiddel, da suger ikke bleiene slik de skal etterpå. man bør også bruke flytende vaskemiddel og helst ikke bruke verken skyllemiddel eller vaskepulver til annen vask. det setter seg rester av det i maskina som kan være med på å slite bleiene og gjøre de ikke suger max. da kan man heller ha litt eddik i skyllevannet. det gjør de mykere (1-2 korker)
Makko med to små gutter Skrevet 2. juli 2008 #4 Skrevet 2. juli 2008 Hehe bruker alltid ekstra skylling på alt av 60graders vask jeg (er en knapp som alltid står inne på maskina, -så tenker ikke på det!), -etter at jeg begynte med det ble jeg kvitt alt av soppinfeksjoner som jeg var sterkt plaget med :-D Eddik i skyllevannet viste jeg ikke.. -kan man bruke det som "tøymykner" altså? Ikke så dumt på bleiene, da tar det sikkert bort endel lukt og...
MariaEW- 05.10.07♥ Skrevet 2. juli 2008 #5 Skrevet 2. juli 2008 jepp, eddik brukes som tøymykner ja, men ikke ved hver vask. eddik er veldig sterkt.
emlyn Skrevet 4. juli 2008 #6 Skrevet 4. juli 2008 jeg trodde eddiken bare tok vekk lukt jeg... jøss, en bieffekt jeg ikke har merket noe til. Men så har jeg ikke så mye som 2 korker i heller da. Bare en liten dæsj.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå