Gå til innhold

Babyklær som passer til begge kjønn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hos oss kunne de ikke se 100% sikkert hvilket kjønn babyen har. Er det noen som har tips til farger på babyklær som ikke er "guttete eller jentete"? Evnt om dere vet av bra butikker/nettbutikker. Synes det meste jeg finner enten passer til gutt eller jente, og lite fint men nøytralt..

Skrevet

Brunt, grått og gjerne grønt :) Hos www.nøstebarn.no er det noen fine sparkebukser i ull. Jeg får i november og vil ikke vite kjønnet. Skal derfor kjøpe en sparkebukse i brunt siden jeg både kan ha rosa og lysblå body under :)

Skrevet

Er helt håpløst det der! Før vi fikk vite kjønn var jeg å kikket litt på babyklær, og fant nesten ingenting som var kjønnsnøytralt!

Men de fleste (alle) farger går jo til begge kjønn - er mer fasongen, mønstre og detaljer på klærne som avgjør om det går til begge kjønn.

Hvitt går jo i utg.pkt. til begge kjønn, men har det masse blonder blir det jo veldig jentete...

Men synes begge kjønn kan bruke alle farger, kanskje med unntak av rosa til gutter...

Lykke til med shoppingen:) Hadde ikke jeg visst kjønn, tror jeg jeg bare ville kjøpt inn det helt basic og heller shoppet etter fødsel:)

Skrevet

Hvilken str kjøper dere av klær? starter de fleste på 50 eller 56? nybegynner på dette jeg...

Skrevet

Det er jeg også. Tror ikke jeg kommer til å kjøpe så kjempe mye i st 52 for di vi får så masse etter fødselen spluss at babyen vokser så fort ut av de små str. Blir nok litt mer av 56 +++. Men greitt med litt bodyer også i de små str. tror jeg ;) Jeg vet ikke igrunnen siden jeg ikke kan dette her, men vil nesten tro det :) Er det katastrofe får jeg ut på shopping med en liten :)

Skrevet

Jeg begynner på 56. Kommer til å kjøpe pittelitt i 50, kanskje en body eller to og en bukse, sånn i tilfelle... Så får vi heller kjøpe mer om det trengs! ;)

De fleste jeg har pratet med sier at det er ok å begynne på 56.

Kjipt å sitte med masse klær i str 50 som er for små når babyen blir født! :)

Skrevet

hehe. enig med deg :)

Skrevet

Jeg har bare såvidt tittet litt, men synes Lindex hadde endel kjønnsnøytrale klær (jeg liker retromønster så jeg fant mye fint der), i tillegg har Nøstebarn noen utrolig flotte farger på både bodyer, strømpebukser og sparkebukser (klar orange, brun, petrol, grønn osv).

Så lenge man styrer unna babyblå og babyrosa så er nå det meste ganske kjønnsnøytralt, dvs jeg kan styre meg for for mye blonder på gutter men ;)

Vi ønsker ikke å vite kjønn, så nøytrale klær er et must her. Regner uansett ikke med at vi handler inn så veldig mye på forhånd siden jeg vet at både kommende bestemødre og tanter kommer til å shoppe mye. Men regner med at vi handler inn litt ulltøy i hvertfall.

Skrevet

Synes H&M har endel nøytralt, jeg. Synes gult, mintgrønt, beige, hvitt, brunt og turkis passer til begge kjønn. Exit (Name it) har også litt nøytralt.

Gjest Nydelige Christina+spire!
Skrevet

Brunt, gult , hvitt og grått vil jeg si.

gult er nydelig:-)

Skrevet

Det er lite klaer som er kjoennsnoeytrale, og enda faerre fine klaer som er det... Men jeg har klart aa finne ganske mange. :) Hvitt, gult, groent, brunt etc er fint uansett kjoenn. Paa Lindex har de endel i disse fargene, men da maa du like klaer med moenster, de har lite ensfargede klaer. Jeg har ogsaa kjoept bittelitt roedt og blaatt - mest bukser. De faar babyen bruke, uansett kjoenn - man kan ikke bli FOR opphengt i farger, heller! *hehe* De har endel fine lyse klaer paa H&M. Ellers var jeg nettopp i Ungarn og fant masse fine klaer i lysegult der, noe som har vaert omtrent umulig aa oppdrive i de butikkene jeg har vaert i i Norge. Jeg var veldig fornoeyd, og kjoepte et helt lass! Men kanskje litt langt aa dra bare for aa kjoepe babyklaer. ;)

Skrevet

Klærne jeg kjøpte sist som jeg trodde var kjønnsnøytrale ble ikke brukt til jenta vår, bortsett fra det som var helt hvitt, men tar lat fram igjen nå som vi venter gutt. Syns de fleste kjønnsnøytrale klærne passer best for gutter.

Skrevet

jeg og sambo var ute å kjøpte babyklær etter ultralyd, vi skal ha gutt :)

men når vi kom hjem å skulle se over det vi hadde kjøpt, så var faktisk alt nøytralt :P

det var i fargene gul, hvit, limegrønn.

Skrevet

Hei! Det er mye til enten gutt eller jente nå på sommeren pga sterke farger er in. Men jeg har kjøpt hvitt, off-white, gult og grønt..;) Jeg er ikke spesielt rosa av meg hvis det skulle bli jente egentlig, fordi jeg synes det er så mange andre fine farger...;) Men sliter jo selvfølgelig med å finne mye tøffe ting siden vi ikke vet kjønn.. Tror barnegarderoben.no hadde en del unisex klær;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...