Gå til innhold

Må man ha bleiebøtte?

Anbefalte innlegg

Vi har ikke kjøpt dette enda, og er litt usikker på hvor viktig det er. Ser jo at man kan få det gratis flere steder. Meldte meg inn på reflex, men de hadde jo ikke butikk her i Oslo så jeg gadd ikke kjøre til Drammen for den.

Fordeler med disse bøttene mottas med takk? Vi har jo vanlig søppelbøtte med lokk som er mye finere (Vipp)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138143676-m%C3%A5-man-ha-bleieb%C3%B8tte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

lukt er vel et argument. Veit endel som bruker hundeposer og vanlig søppel bøtte. Men det er vel langt fra en MÅ ha ting ;-)

Vi har arvet en, og kommer til å bruke den rett og slett fordi den bøtta vi har er for liten til barnebleier....

Nei, dette er ikke noe vi må ha. Vi kjøpte bleiebøtte (korbell) da vi fikk nr. 3. Klarte oss helt fint uten med de to første. Denne korbell bøtta står oppe på loftet et sted, og er ikke i bruk lengre. For det første så er det dyrt å kjøpe refill poser, og for det andre, så lukta det konstant bæsj på badet vårt, selv med den bøtten. (nei, vi hadde ikke varmekabler på gulvet). Nå bærer jeg bæsjebleia rett ut i søppla, for å slippe lukt her inne. Går helt fint, selv om minsta kan bæsje opp til 7 ganger om dagen!!

Bleiebøtte er ingen must, etter min mening :-)

Man må ikke ha bleiebøtte, men det skal sies at de er kjekke å ha hvis man er ømfintelig for lukt. Har selv en vanlig bøtte med lokk, men nå som jeg venter nr 2, skal jeg investere i skikkelig bleiebøtte. De holder på lukta mye bedre, spesielt for bleiebarn som har begynt med fast føde. Da lukter bæsjebleia rett og slett pyton!

Jeg venter mitt tredje barn, og har aldri brukt bleiebøtte. Har aldri savnet det heller. Synes det er unødvendig og ikke spesielt snilt mot miljøet. Man kaster jo en haug med bleier, skjønner ikke poenget med å pakke dem inn i plast i tillegg før de kastes.

Vi har aldri hatt problemer med lukt på badet, selv om vi bruker vanlig søppelbøtte.

Så nei, man må ikke ha bleiebøtte :)

Annonse

Jeg har bleie bøtte, men har ikke brukt den mye. Har en gutt på 1 år. Det eneste er at det er greit å slippe å gå ut med bæsje bleier i all slags vær. Men har funnet ut at jeg kan like godt pakke disse inn i brødposer/fryseposer (billigere enn refill og hundeposer). Og tisse bleiene kan godt ligge i søppel bøtte med lokk.

Om en er for lat til å gå ut med hver bleie og vil ha det mest mulig lettvint er den nesten noe man må ha. Men pakker du bleiene inn i hundeposer og kaster de i vippbøtta og tømmer den annen hver dag vil du nok få omtrent det samme som en bleiebøtte, er jo bare å prøve. Billigere med hundeposer og Vippbøtte i lengden (med mindre du har en svææær vippbøtte da, ikke akkurat billig til å være en søppelbøtte de sakene der) Blir det lukt så kjøp heller en bleiebøtte, selve bøtta koster jo ingenting, det er refillene som koster.

Forresten har jeg ikke opplevd at det lukter på badet med bleiebøtte. Men merker det hos de som kun bruker bleiebøtta til bæsjebleier, for da blir det ikke tømt særlig ofte. Hos oss blir bleiebøtta full ca. annen hver til 3 .dag, og når vi får en bleieunge til blir det nok fullt på en dag.

Men dere pakker vel ikke inn bæsjen i bleia og oppbevarer den i søpla??????!!!! :-O

Jeg bruker i alle fall å tømme bæsjen i do før jeg ruller sammen bleia.. Er det splæsjbæsj fra nyfødt så lukter jo ikke den noe særlig uansett.

Og vi tømmer søplebøtta hver dag/kveld.

Har aldri luktet bæsj på badet vårt, og vi har vanlig søplebøtte med lokk, og dessuten varmekabler i gulvet.

Joda jeg pakker bæsjen inn i bleia så fort som mulig og den oppbevares i bleiebøtta ett par døgn før den tømmes og kastes ut egne bleieposer i en skittentøyrkurv som står i garasjen. Disse posene med bleier settes ved siden av søppeldunkene når renvasjonsselskapet kommer å henter søppelet hver 14. dag.

Jeg fikk et tips om at man kan bruke brødposer i plast, som man knyter igjen. Da slipper man lukt og det er mye billigere enn de posene til bleiebøttene.

Bleiebøttene er jo helt sikkert supre, men jeg tror ikke de er noe man må ha.

Jeg klarte meg fint uten med førstemann.

Man MÅ jo ikke ha bleiebøtte, men jeg er veldig glad vi kjøpte når vi ventet første frøkna. Kommer til å bruke den denne gangen også. Var ikke så dyr, samt at når vi er ferdig med bleiebruk her i huset så kommer vi til å bruke den som en vanlig søppelbøtte. Slipper den sure bleielukten på badet når vi bruker bleiebøtten.

Annonse

Det er vel ikke noe man må ha,men er veldig greit å ha da. Hvis en ikke vil springe ut med bleia hver gang poden har gjort på seg. Vi har bleiebøtte og ville ikke vært den foruten. Ikke noe lukt på vårt bad av bæsj eller tiss,selv om den står rett på varmekabler.

Når vi har vært på turer og ferier har vi pakket bleien inn i brødposer og kastet den i vanlig søppelbøtte og da går det ikke mange timene før det lukter av den,og det synes jeg er utrolig ekkelt.

Så hvis en vil ha det luktfritt og slippe å springe ut med hver bleie,er det et must.

En refil varer 3-4 uker her og koster rundt en 100 lapp,så jeg synes ikke det er så veldig dyrt jeg.

Uff nei, vi kjøpte bleiebøtte (sangenic) og det var bortkastet.

Lukten aav bæsj sammen med den funky parfymelukta fra bøtta ble bare for mye! Bedre å gå ut på trappa med hver bæsjebleie. Evt ha en pen dunk stående der....

bedre med ren bæsjelukt da, syns jeg.

Jeg vant en bleiebøtte når jeg gikk med nr. 1, men den ble fort lagt i kjelleren, kjøpte aldri ny refill til den. Ga den bort mens vi ventet nr. 2, for vi visste vi ikke kom til å bruke den likevel. Syns det er greiere å kaste tisse-bleiene rett i søppeldunken vi (her sorterer vi, så da er det rett i våtorganisk-posen, og den blir fort full og må hives uansett). Er det bæsje-bleier har vi gått rett ut i søppeldunken med de, like greit og mindre lukt i huset ;)

Takk for mange svar jenter. I 1. omgang kjøper jeg ikke bleiebøtte og så får jeg se om jeg savner det. Som noen sier det er jo ikke så mye lukt med engang heller.

Vi bor i 3. etasje så å gå helt ut med bleien hver gang kommer ikke på tale. Men den blir nok tømt en gang om dagen.

Vi har angelcare (den man får gratis på reflex) og er veldig fornøyde!

Lukter hverken bæsj eller parfyme av den, selv om den står på gulv med vannbåren varme. Og vi tømmer den også ca hver 3. dag..

Hadde aldri kjøpt den om vi ikke fikk den gratis, men nå kan jeg ikke tenke meg uten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...