Gå til innhold

Cyste på nyre hos guttefoster

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I går fikk jeg vite at min elskede lille venn i magen har en voksende cyste på ene nyren (ble sendt til spesialist og utvidet ultralydundersøkelse). Ingenting kan gjøres nå, men barnet må opereres etter fødsel. Huff, er så redd dette, og at det også kan være andre ting som er unormalt med fosteret...Noen som har hørt om lignende tilfelle? Takknemmelig for svar!!

Fortsetter under...

Hei!

Kanskje det er du som har svart på innlegget mitt på 2.trimester?

Vi fikk også vite at gutten i magen har cyster på venstre nyre.

Har fått ny termin om 3 uker, og gruer meg veldig. Håper ikke cystene har vokst.

Dette er visst veldig vanlig sa hun legespesialisten jeg var hos, da jeg ble videresendt etter ordinær ul.

Det hørtes ikke ut på henne som om dette var en alvorlig situasjon for barnet. Men man blir jo fulgt opp videre for å se hvordan det utvikler seg.

Håper det går bra for både din og min gutt :-)

Lykke til videre!

Klem

Har fått ny termin skrev jeg visst, mente ny time til ul.

har ikke termin før i desember.

Skal på ul fredag neste uke. Både gleder og gruer meg. Håper så inderlig at cystene ikke har vokst. Håper helst at de har blitt mindre, eller forsvunnet helt.

Når var det du hadde termin?

En cyste på nyren betyr egentlig ikke så veldig mye i forhold til diagnose. Det kan være utallige årsaker og tilstander som ligger til grunn for en sånn oppdagelse. Når de sier cyste så mener de at det ser ut som en væskefyllt liten ballong inne i nyren, altså ikke en kreft.

Husk at vi har to nyrer og at om de i verste fall må ta vekk den ene så er det stort sett nok å ha en for å kunne leve et fullverdig og langt liv. Den ene vil da kompensere det at den er alene ved å vokse seg mye større og klarer som oftest helt fint jobben med å filtrere ut urin. I tillegg er små nyfødte kropper enormt flinke til å komme seg fort etter en operasjon om det må til.

Vær glad for at de har oppdaget det så tidlig, for da er sjansen stor for at du får en skikkelig diagnose tidlig og muligheten for rett behandling til din lille gutt. Prøv å beholde roen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...