Gå til innhold

Røyking unger svangerskap

Anbefalte innlegg

Flere enn meg som blir helt satt ut av gravide som røyker?

Fatter ikke at det er mulig jeg... nå som det er så opplyst om all giften som finnes i røyk og som går rett inn til babyen i magen. Synes det er så utrolig egoistisk! Tenker de ikke på at babyen lider og kan bli skadet?

Mange gravide snakker om hva som kan være farlig å gjøre og spise, men det kan umulig være så farlig som å røyke flere sigaretter om dagen.

Skjønner det kan være vanskelig å slutte, men for noen mnd i livet går det ann å ofre seg litt og ikke bare tenke på seg selv.

Super-klapp til dere røykere som har greid å slutte iallefall og all lykke til dere gravide som fortsatt røyker og som enda har noen mnd på dere.

Huff...frustert m tanke på de små uskyldige babyene i magen....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138142898-r%C3%B8yking-unger-svangerskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner godt ka du mener.. men så vet jeg også at det ikke er så enkelt å slutte heller.

Da kan det bare va bedre å prøv å røyke mindre enn hva man gjort tidligere.

Har selv vart røykere.. men har klard å slutt hver gang jeg vart gravid.. Vart dum nog å begynne etter noen måneder etter at barna mine vart ute. Men den her gangen vet jeg at jeg skal klare av det :) hehe.. Vill ikek begynne å røyke igjen.. Tredje graviditeten min og tredje gangne jeg sluttet å røyke.

Syns ikke det er så vanskelig å slutte når jeg vet at jeg har en liten inne imagen min. MEn så samtidigt så har jeg aldri vart noen stor røykere heller da. Gikk ikke over 5-6 st per dag . Eneste gangene jeg gjorde det var vel hvis jeg var ute på fest.

MEn jeg skjønner at det kan va vansklig for dem som er stor røykere og har røykt maaaaaaaaaange år.

Ikke for det egentlig er en bra nok unnskylding for å fortsette. Mener bare at jeg skjønner det kan være vankeligere for dem.

Annonse

Herregud, skal det aldri bli slutt på denne jæ**a røyke/røyke ikke debatten?? Den irritere meg mere enn folk som røyker når de er gravide! Passe på seg selv burde man egentlig da!! Må si at jeg blir 1000 ganger mere frustrert over gravide som tar seg "et glass eller to" DET burde i allefall være unødvendig, kan skjønne det ikke er lett å slutte med røykinga, så la folk røyke, men DRIKKING, det burde ikke vært noe problem! "et glass eller to" kan faktisk gi ungen føderalt alkoholsyndrom, og de som har sett de probleme som disse barna har, i forhold til de problemene som muligens KAN oppstå ved røyking, ja da hadde de nok holdt seg unna!

Herregud folkens, slutt og pelle på problemer andre sliter med, tror dere ikke røykere har nok dårlig samvittighet, om ikke dere skal henge dere opp i det også! (har røkt under svangerskap selv jeg)

Tror nok ikke du er så frustrert for babyene i magen, men heller at du har et stort behov for å hevde deg selv som bedre. Det syns jeg er kvalmt da.

Ser ikke akkurat opp til de som røyker selv, men holder meg for god til å kommentere det. Folk må faktisk gjøre som de vil. Man kan ikke true noen til å slutte og røyke selv om de er gravide. Det lar seg rett og slett ikke gjennomføre.

Nei tenk at det gjør jeg ikke, har da vel andre ting å bekymre meg over enn andre sine babyer i magen, frustrert blir jeg over folk som ikke tør stå for det de sier, å må være anonym, slik som deg! Du sitter vel der å drikker, det høres slik ut som du svarer! Det er faktisk mer skadelig enn røyking, men det er det folk ser, og klager over. Pingle!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...