Gå til innhold

Resultat duotest

Lebye

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk resultat på duotest 1:14000 og var overlykkelig. Men nu i ettertid syns jeg at det var for bra for å være sant. Er det mange av dere som har fått motsvarende resultat? Har hørt at alt over 250 skal være bra men 14000 høre mye ut. Kan det være sånn at legen tog feil? Høres litt hysterisk ut men må bare sjekke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke at du skal være bekymret for det. Har sittet å sett på når de beregner sannsynligheten. De plotter inn flere opplysninger som alder, blodprøvesvar, mål på nakkefold og om nesebein er observert under ultralyd, så beregnes sannsynligheten ut av datamaskinen. Jeg regner med at det ble sagt noe om nesebein og mål på nakkefold på ultralyden din? Hvis de under ultralyden har sagt at dette ser fint ut, ville jeg ikke ha bekymret meg.

Det går selvfølgelig an å legge inn gale tall i systemet. Det ble gjort med meg, men jordmor stusset veldig på resultatene, og gjorde hele øvelsen på nytt, da fikk jeg andre resultat. Er ganske sikker på at resultatene sjekkes manuelt, og at noen hadde stusset hvis resultatet var utypisk. Grunnen til at jeg tror de sjekker manuelt er at de har en policy om å ringe hvis prøvene viser en forhøyet risiko.

Skrevet

Tusen takk for svar! Det var godt å høre :-)

Skrevet

He, he. Det er litt sånn som meg, jeg ble også mistenksom da jeg fikk resultatet jeg hadde 1:27 000.

Grattis!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...