Gå til innhold

Tips: vikarbyrå

Trollkatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til alle dere som sliter med å finne jobb så dere får tjent opp nok til å få foreldrepenger. Ta kontakt med et vikarbyrå! De har gjerne kortere oppdrag, og da spiller det ingen rolle om man er gravid, for det er ikke snakk om fast ansettelse uansett. Arbeidsgivere er ikke like skeptiske til å ansette en gravid vikar, for de slipper uansett alle evt problemer som sykepenger, utbetaling av foreldrepenger osv. Blir du sykmeldt, har vikarbyrået en forpliktelse til å finne ny vikar til dem.

Jeg har kjempegod erfaring med dette :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var et godt tips :o) takk

Skrevet

Noen spesielle vikarbyråer du anbefaler?

Skrevet

Spørs hva du vil jobbe med. Jeg er informasjons-/arkivkonsulent, og har jobbet gjennom Xtra Personell (de har sykepleie, arkiv, it, bibliotek og administrasjon i hvert fall). De var veldig positive da jeg fortalte at jeg var gravid. Adecco var ikke like begeistret, men der hadde jeg en veldig merkelig kontaktperson, så jeg tror ikke hun er representativ.

Skrevet

I kommunen der jeg bor har de et eget vikarbyrå for pleie- og omsorgssektoren. Gjelder flere sykehjem, hjemmesykepleien, bofellesskap og omsorgsboliger. De har full oversikt og "lesser" deg ned med vakter om man gir beskjer om at man kan jobbe:-)

Tror nok ikke at vi er den eneste kommunen som har et sånt type vikarbyrå. Hør med kommunen der du bor!

Er en helt topp ordning:-)

Skrevet

Jeg er gravid 13 uker og arbeidsledig, og har meldt meg for Adecco. Igår var jeg på intervju og fikk vite at jeg var den beste kandidaten til et vikariat frem til jul, med mulighet for forlengelse. Jeg fortalte Adecco at jeg var gravid etter intevjuet, og idag fikk jeg beskjed om at den andre kandidaten fikk stillingen. (Selv om jeg var den sterkeste kandidaten før jeg fortalte det)..:(

Synes hun jeg snakket med virket mye mer skeptisk nå også, og hun virket ikke så interessert i å finne en stilling til meg.

Bra at det også er flere steder hvor de skaffer deg kortvarige vikariater. Og det er jo det letteste å spille med åpne kort!

Skrevet

Kanskje Adecco burde meldes til arbeidstilsynet eller hvor det er man melder ifra om diskriminering. Med mindre du har samme kontaktperson som meg, så kan det jo virke som de har en policy ikke å bruke gravide vikarer. Utrolig uproft, og faktisk ulovlig.

Skrevet

Jeg bor i Oslo, noen av dere som har vært i kontakt med noen av vikarbyråene her?

Jeg leter etter jobb, jobber gjerne admin eller noe sånt.

Skrevet

Jeg jobber for adecco og er kjemepfornøyd. Første oppdraget mitt nå, men har fått kjempegod oppfølging. Ikke noe problemer med at jeg er gravid. Hvordan det hadde blitt hvis jeg fortalte at jeg var gravid når jeg var på intervju vet jeg ikke, men ble møtt positivt da jeg fortalte det etter at jeg hadde fått oppdraget og skrevet kontrakt. I ettertid har de bare sagt at de regner med at det går bra for meg å jobbe i en slik stilling så lenge jeg orker det selv. Kjempefornøyd med Adecco Helse i Oslo :)

Skrevet

Heo engel80! Jeg har også vært på santale med adecco helse, men ikke fått noe oppdrag ennå. Det er mange forskjellige ansatte i den avd. og det kan hende de har litt ulik holdning til gravide. Jeg har snakket med to, da min kontakt var på ferie. Hun virket mer positiv enn hun jeg har vært til samtale hos.

Lurer på hva slags oppdrag du har fått. Hvor lenge? Det virker som de er endel ledige for sykepleiere og hjelpepleiere. Jeg har et annet yrke.

Skrevet

dette tipset kom litt sent for min del, men gjett om jeg skal melde meg inn så fort jeg får født. Slik sett kan jeg også prøve litt forskjellige arbeidsplasser også, før jeg bestemmer meg for en fast. Det var smart :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...