Gå til innhold

Dere som sier "vårs", istedenfor "oss"....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Sekretøsa

Hm, ja mulig det... Men jeg har hørt folk både nord og sør i vestfold som sier det, og folk som tom bor langt oppi nord... Så ikke godt å vite! Jeg bor selv i vestfold, og la nok mest merke til det når jeg bodde i Sandefjord. Men kjenner endel på Nøtterøy også som sier det....og Andebu... hm, ble endel steder det! :)

Heh... her i Fredrikstad blir man nesten sett rart på om man ikke sier vårs. Har jo fått anerkjent dette berømmelige Raymondpreket som dialekt. Pent eller ikke gidder jeg ikke diskutere. Mye stygge ord der ute uansett.

Annonse

Hvorfor er det bra å snakke en dialekt hvis det høres forferdelig stygt ut?

Jeg innrømmer glatt at jeg ser ned på de som snakker stygt. Det høres ut som de ikke har fullført skolegangen.....

Det er i hvertfall ingen ting å skryte av.

Annonse

Vispen!

Dialekt er jo en del av identiteten vår!! Det sier jo noe om hvor man kommer fra! Og de som snakker dialekten synes mest sannsynlig ikke det høres forferdelig stygt ut!!!! Jeg driter en lang i om andre syns min dialekt er stygg. Skal man begynne å knote på andre sin dialekt da liksom? Det høres iallefall sløvt ut! Får snakke engelsk da, eller italiensk...Norsk er jo ikke så fint språk vel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...