Gå til innhold

sykling når en er gravid


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ifølge jordmor var det bare til å sykle så mye man orket. Personlig syntes hun det var ubehagelig i sitt svangerskap, men fritt frem for alle som orker og vil:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare å sykle. jeg spurte legen om det var farlig å sykle i terrenget også ettersom det er veldig mye risting. men gjorde ingenting. fosteret satt så godt fast at man ikke kunne riste det løst... så sant man ikke har problem med å gjennomføre et svangerskap eller velter stygt da. så nå venter jeg bare at uke 12 skal komme og jeg får tilbake formen min. føle meg noe annet enn kvalm og slapp. er i 11 og en dag i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg syklet på jobb hver dag helt til siste dagen da jeg gikk ut i permisjon. På slutten så jeg imidlertid ut om en sirkusbjørn - jeg måtte trå med bena endel ut til siden for å få plass til magen... Litt av et syn!

 

Møtte også endel fordommer om man kan kalle det det, a type "Du burde ikke sykle, tenk på barnet" - "Hva om du velter?" "Ikke helt bra den syklingen din" osv. osv.

 

Jeg var seff ekstra forsiktig og tok ingen sjangser på slutten, og det gikk bra!

 

Sykle og trim i vei - så kommer du deg mye raskere i form etter fødselen også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

,,, jeg syklet meg fra riene som startet kl. 1600 - kl. 21.30 var jenta ute. Klarte ikke å gå da riene startet, da jeg var i byen, men å sykle hjem gikk mye bedre. Anbefales... har syklet gjennom hele svangerskapet.

Er du trygg på noe, skjer det ingenting...da er det like trygt om man går på fotan...da kan du jo like godt snuble også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...