Gå til innhold

Dere som har opplevd ma/sa...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken uke var dere i, og hvordan utartet det seg for dere? Var det vondt med en gang? Forsvant graviditetssymptomene med en gang (hvilke hadde dere på forhånd?)? Hvordan så blødningen ut i starten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ingen grav.symptomer (det hadde j ikke med junior heller).Ingen blødninger eller noe (derfor MA, missed abortion)

Hadde rett og slett bange anelser og ba om en UL.Da var j 10 uker på vei.Glad og fornøyd..Men UL viste et dødt foster, døde trolig i uke 8 el 9.

Men merket ikke noe fysisk.Hadde bare bange anelser...

Utskrapning i uke 10.Det gikk helt greit.Ingen smerter.

Tror d er verre med en SA, da "renselsen" skjer av seg selv, hvis man kan si det på den måten.Kommer ut i blod,klumper..beklager detaljene..men dette er det mine venninner som har opplevd dette har fortalt meg.

Skrevet

Jeg mistet tidlig (4+3) og merket det med at jeg fikk messmerter og deretter fikk blødninger. Blødningene pågikk i tre uker...... Det kom en del slimklumper ut men ikke så store siden jeg ikke var så langt på vei

Skrevet

Har hatt tilsammen 3 stk MA/SA. Første gang var eg 12 og det kom brunt blod. da det vart friskt blod ringte eg legevakta og kom til UL. Viste at det døde rundt veke 5. Eg var fortsatt øm i brystene og søvning.

2 gang fekk eg tidleg UL og ny time 14 dager etter for ny UL. Det viste då at det ikkje hadde vokst noko og at det var dødt. Var da i veke 10.

3 gang begynte eg å blø sjølv litt brunt og så frist blod. Var da i veke 8. Fekk ny UL time 3 dager etter at blødningen begynte og da viste det at kroppen ordna opp.

Eg har alle 3 ganger fått tabletter for å få fortgang i utskillelsen. Du får da etter nokre timer kraftige smerter og det kjem blod klumper ut. Får med smertestillende så det er greit den dagen da det står på. Det meste kjem ut den dagen, men eg har hatt smerter flere dager etter med store klumper. Har så mens liknande blødning i tillegg i 2-3 veker.

Har alle ganger hatt ømme bryster, oppfylt i magen og vert veldig trøtt. Føler også at: Ja, no var eg veldig kvalm. Men det kan også vært ønsketenking fra mi side om at denne gang går det bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...