Zitro Skrevet 1. juli 2008 #1 Skrevet 1. juli 2008 Altså, saken er den at det har vært gjester i bilen min i natt. Bilen var ulåst, noe den ofte er pga vi bor en en meget rolig gate. Men selvsagt låser jeg den når vi husker det, men i går var det mye stress... Huset våres synes ikke engang fra veien så det har godt bra i 30 år.... Men i natt har noen vært i bilen da... Og det dem har tatt er en arbeidshanske, en hodelykt, en boks fanta og et par solbriller som var verdt 10,- ca. Både Visakort og Mastercard lå der, men dem har tydeligvis ikke sett dem. (lå litt bortgjemt). Men skal jeg fortsatt anmelde det? Bilen var jo ikke låst, og det som er borte har jo null verdi for oss, så jeg kommer ikke kreve noe tilbake. Uansett så har vi sikkert ikke krav på noe siden bilen var åpen.
S.J.E.F.E.N Skrevet 1. juli 2008 #2 Skrevet 1. juli 2008 tror ikke jeg hadde giddi å stått i kø på politistasjon for å anmelde det, og om 3uker få et brev om at saken er henlagt.... Så lenge ingenting av verdi er borte og ingenting er ødelagt hadde jeg ikke brukt tid å krefter på det nei!
Mamsen og lillegutt Skrevet 1. juli 2008 #3 Skrevet 1. juli 2008 det er inn et "innbrudd" hvis bilen var ulåst,og du hadde fått igjen 0kr på forsikring hvis noe verdifullt hadde blitt borte. de kommer ikke til å bry seg om du anmelder eller ikke. det er idiotskap å ha ulåst bil om du bor i rolig gate eller byen. Ihvertfall med kredittkort liggende.
Zitro Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. juli 2008 Ha, ha... venta meg noe sånt fra noen. Men det er vel pokker meg min bil og jeg gjør hva pokker jeg vil med den. Så hold meninga di for deg selv når du ikke hadde noe fornuftig å si du.
Mamsen og lillegutt Skrevet 1. juli 2008 #5 Skrevet 1. juli 2008 syns det var fornuftig å si at forsikringselskapet ikke ikke betaler ut noe hvis bilen er ulåst. så du kan være glad for at de ikke tok noe. Og du lurte på om du skulle anmelde det,og det svarte jeg på. den siste delen var bare min mening. trodde man fikk lov å skrive meningene sine her.
Tjobing! Skrevet 1. juli 2008 #6 Skrevet 1. juli 2008 synes tydelig Hi skrev at hun - glemte - å låse pga stress? Så "idiotskap" synes jeg var å ta litt hardt i. Litt for tidlig på morgenkvisten for meg for så krasse ordelag :-) Men nei, de bryr seg vel ikke nevneverdig om slike småsaker, dessverre.
MintCondition Skrevet 1. juli 2008 #7 Skrevet 1. juli 2008 ..er vel temmelig fornuftig å påpeke at det ikke er et innbrudd om bilen var ulåst og ingenting av verdi var tatt. Intet innbrudd = ingenting å anmelde.
Zitro Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 1. juli 2008 Det ang forsikringen har jeg også skrevet selv, at vi ikke hadde hatt krav på noe. Men grunnen til at jeg lurer på om det skal meldes fra er at om andre her i gata har hatt innbrudd, så vil sikkert politiet vite om alle som har hatt besøk av disse folka tenkte jeg. Som sagt det er ei rolig gate, og jeg tviler sterkt på at dem bare har vært hos oss nemlig... Jeg vil ikke ha noe igjen på forsikring samme hva, så det er ikke det jeg lurer på her.
Mamsen og lillegutt Skrevet 1. juli 2008 #9 Skrevet 1. juli 2008 SMASK! "Bilen var ulåst, noe den ofte er pga vi bor en en meget rolig gate. Men selvsagt låser jeg den når vi husker det, men i går var det mye stress..." dette skriver hun. denne gangen var det kanskje pga stress,men det står jo at den ofte er ulåst. Og det mener jeg er idiotskap. Vet om folk som bor på "landet" ikke låser huset sitt,men det er også idiotskap. for det er da muligheter for innbrudd der også..... Står for det jeg har sagt.
Tjobing! Skrevet 1. juli 2008 #10 Skrevet 1. juli 2008 Jeg hoppet elegant over det avsnittet. Som sagt, litt tidlig på morgenen for meg, og da lider jeg av "selektiv lesing", he he Trodde det var unntaket at kredittkort lå i bilen når den var ulåst. Men jeg ville ikke gått fra bilen ulåst, nei. KUNNE gjort det her vi bor, men tar likevel ikke sjansen.
Tjobing! Skrevet 1. juli 2008 #11 Skrevet 1. juli 2008 Altså kredittkort i bilen ulåst ELLER låst. Tør ikke la noe av verdi ligge der.
hvemerjeg? Skrevet 1. juli 2008 #12 Skrevet 1. juli 2008 Nei, jeg ville ikke anmeldt det. Men jeg ville begynt å låse bilen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå