Gå til innhold

Gave til storesøsken?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror det er en "smart" tanke..:)

Iallefall har vi tenkt på det...tror det er viktig at større søsken ikke føler seg "oversett" der..er tross alt mange nye forandringer i livet deres også,..det å få småsøsken som de nå skal dele oppmerksomheten med:) Vi har også fokusert på at "den lille"i magen ikke har noen ting,..slik at de forstår litt og ikke føler seg oversett når vi har handlet inn div.nye baby ting...

Har også pleid å kjøpe en liten ting til større søsken..når noen i familien eller venner har fått barn..noe jeg vet foreldra har satt stor pris på:)

Vi har kjøpt et stort Lego Star Wars skip som storebror på 5 skal få. Babyen får uansett masse, og husker heller ikke, så av oss får den ingen velkommen til verden gave. Den får jo uasett alt den trenger og mere til. Fra andre håper jeg at storebror f¨år noe isteden for at babyen får alle gavene, det er klart at om man er enebarn og vant til all oppmerksomhet vil et gaverush til babyen kunne medføre sjalusi.

Jeg syntes også at venner og familie bør gjøres oppm,erksom på dette. nesten viktigere at oppmerksomheten blir fokusert på han/hun og ikke bare babisen.

Vi har bestemt oss for at pappa og storebror skal dra i lekebutikken å kjøpe noe KJEMPEFINT når de er hjemme og jeg er på sykehuset.

Også har han bursdag 22 aug (3år) og jeg har termin 20, så hadde jo vært fint om han kunne feiret bursdag så fokuset ble litt på han også.

Håper bare familen da ikke bare ser på babyen på hans bursdag.

men ordner seg nok.

Annonse

våre to (altså vårt ene og min stesønn) bar bursdag omtrent ved termin(bra planlagt, hehe) så det blir nok en del gaver på de uansett. Og familie blir sikkert og ordne noe, får se om vi gidder å kjøpe noe. Da stesønnen min ble storebror syns han det var mer stas å få velge ut et kosedyr til babyen på lekebutikken.. Det var kos :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...