Gå til innhold

Hvor lang tid med bil fra Bergen til Haugesund og Stavanger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er jo helt utenfor tema... men...

Noen her som vet hvor lang tid en bruker fra Bergen til Stavanger og Haugesund med bil? Og er det noe spesielt å ta med barna på der? Har ei jente på 2,5 og er på overtid nå med nr to. Tenkte vi skulle finne på noe i løpet av sensommer/tidlig høst, for å komme oss en liten tur bort. Dette kommer selvsagt an på om vi får en til som ikke liker bilkjøring eller vil sove... Begynte plutselig å tenke på disse to byene...

Fortsetter under...

Skrevet

hmm ikke helt nøyaktig nå, men en 3-4 timer fra bergen til Haugesund, fra Haugesund til stavanger går det en 1.5-2 timer. gå på gulesider og beregn reise rute så får du inn nøyaktige tider;)

Skrevet

på www.gulesider.no kan du taste inn start og stoppested, veldig ok når en skal reise, så får en opp antall ferjer, bomstasjoner, antall km og tiden det tar.

Skrevet

www.naf.no

og klikk deg inn paa ruteplanlegging.....genialt...

Skrevet

Tar vel en ca. 3 timer med bil fra Bergen til Haugesund ja, kanskje litt kortere nå med gassferja. Fra Haugesund til Stavanger bruker jeg ca. 1,5 time, eller ørlite lenger om det er mye trafikk.

TIng å gjøre.. tja, er fra Haugesund da, og burde vel komme på noe;o) Men akkurat nå står det veldig stilt.. hehe.. Stavanger har da vel kongeparken i det minste(ålgård vel..) antagelig mye å finne på, søk på visit sidene, kanskje det står noe der.

http://www.visithaugalandet.no/

http://www.regionstavanger.com/

Skrevet

skal dere reise nå?

Dersom ikke er jo sildajazzen og filmfestivalen i begynnelsen av august noe å få med seg.

Ellers er det "Haraldstøttå" som er norges riksmonument. Harald Hårfagre er angivelig begravd i nærheten. Har du barn er Djupadalen et nydelig friluftsområde med bademuligheter.

Men Haugesund er vel aller mest en trivelig småby med koselig gågate samt smedasundet med barer og kafeer og koselige sjøhus.

Rett over karmøybro(ca 15 min med bil) ligger avaldsneskirken og vikingelandsbyen som kan være verd å få med seg.

Annonse

Skrevet

Må ellers si at kjøring til Haugesund går som en lek. Det tar ca 40 min til Halhjem fra Bergen(avhemger jo av hvor du bor da). Båtturen tar rundt 45 min nå med den nye ferjen tror jeg). Og ferjen er gøy for de små...så er det ca 1,5 time inn til haugesund. Så det blir ingen laaange bilturer på veien.

Skrevet

Tusen takk for gode tips alle sammen!

Vi skal ikke reise nå, men sensommer eller tidlig høst vi tenker oss en tur bor. Akkurat nå er den enesten plassen jeg vil dra: føden.. Hehe.

Dersom vi blir hjemme i hele sommer og utover, så blir det kun til at mannen jobber her hjemme. Har gård, så det er alltid noe han skal gjøre. Trenger noen dager borte, så vi kan kose oss sammen alle fire som en skikkelig familie:)

Så igjen tusen takk for tips. Jeg har ikke vært nedover der siden jeg var helt liten jente, og mannen har aldri vært verken i haugesund eller stavanger. Husker jeg likte meg der nede....

Skrevet

Tror en tidligere kollega sa hun regnet 6 timer til Bergen, da kjørte hun fra Stavanger, konstant uten stopp. Men varierer jo om det klaffer med ferjer eller ikke.

Til Haugesund regner vi 1,5-2 timer, men kommer jo an på hvordan det klaffer med ferja..

Du har jo Kongeparken ved Ålgård, er jo ikke så langt unna Stavanger.

Kvadrat er jo ikke akkuratt noe for barn...

Hm... Du har jo oljemuseet i Stavanger, Jærmuseet på Nærbø, fugleparken på Nærbø..

Fugleparken og Jærmuseet med mer kan du lese mer om på www.ha.kommune.no, under turistinformasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...